Toon posts:

[run/msconfig] Startup locaties aanpassen.. Hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey Tweakers.

Ik heb na het formateren een aantal zaken proberen er mooi uit te laten zien, ik heb bijvoorbeeld
folders zo genoemd: [ Spellen ], [ Programma's ], etc.. Nu zit ik dus leuk met het probleem dat
sommige programma's op hun bek gaan door deze namen.. Niet zo´n ramp, dus pas ik het even
aan... Maar nu bij het opstarten pakt hij de start-up programma's niet meer omdat de locaties zijn
veranderd naar Spellen, Programmas en dergelijken.. Nu wil ik die start-up locaties aanpassen in
msconfig (startup) maar dat kan daar niet?

Nu is mijn vraag, waar kan ik deze locaties van het opstarten wel aanpassen? Ik kan het zelf
namelijk niet vinden...

Alvast bedankt voor jullie hulp,
Edwin ter Horst

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar, ik zie al dat er flink wat verneukt is hierdoor.. ik formateer wel gewoon..
Counter-Strike flipt ook een beetje, schijnt ook te worden verholpen door format.. dus moet
maar weer :P

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Normaliter zou het gewoon een kwestie moeten zijn van snelkoppelingen aanpassen die in de Opstarten (/Startup) folder staan, en regedit. Of ja, eigenlijk zou je gewoon bij de installatie al moeten kiezen om het in '[ Dirnaam ]' te plaatsen ipv de standaard directory, ipv dit later handmatig te veranderen. :)

Aangezien je dat laatste volgens mij hebt gedaan, zou ik zeggen dat je niet verstandig bezig bent geweest. ;) Er zullen vast een aantal register-entries zijn die nog wijzen naar de oude folder, wat dus conflicten geeft zoals je merkt. :P

Over welk OS hebben we het hier eigenlijk? Bij Windows XP staat namelijk bij de Startup lijst van MSConfig waar de registerentries staan waar je moet kijken, naast 'Common Startup' (C:\Documents and Settings\All Users\Start Menu\Programs\Startup) en 'Startup' (C:\Documents and Settings\%USERNAME%\Start Menu\Programs\Startup), waardoor je het dus makkelijk zelf had terug kunnen vinden. ;)

offtopic:
Zou je in het vervolg je bericht willen editten als je de laatste bent die gereageerd heeft binnen 24 uur? Anders staat het zo kickerig. ;)

Signature