Twee PCI-Express videokaarten verschillende resoluties

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 22:10
Het volgende is het geval:

Ik ga misschien een nieuwe TV kopen voor in de woonkamer. Deze heeft een component aansluiting die 1080i video aan kan. In de slaapkamer staat nog een normale TV die allen maar composiet signaal aan kan.
Ik heb een mediacenter PC die in de woonkamer staat en met goede kwaliteit het signaal naar de slaapkamer kijgt. Geen probleem dus. Maar nu heeft mijn videokaart (Saphire x1300) alleen de mogelijkheid om óf component óf S-video aan te sluiten. Dus ik moet iets bedenken om het signaal composiet naar de slaapkamer te krijgen.
Als moederbord heb ik gekozen voor een Asus A8R-MVP *Crossfire*. Daarop zitten twee PCI-Express sloten.
Kan ik nu in het ene slot die x1300 stoppen (1920x1080 of andere resolutie) en in de andere een x550 (720x576 PAL of anders 800x600) en dan op beide kaarten een andere resolutie instellen en wel tegelijk beeld hebben van mediacenter en films enzo?
Nogal ingewikkeld denk ik maar ik ben benieuwd wat er nodig is om dit werkend te krijgen.
Ik heb al aardig wat dingen gecheckt maar kan nergens een antwoord vinden op deze vraag.
Ook is mij nog niet helemaal duidelijk of die x1300 de 1080i resolutie over component kan aansturen. Ik heb helaas niks om dat te testen.. Iemand die hier ook nog antwoord op weet?

Verwijderd

voor zover dat ik weet is het onmogelijk om 2 verschillende videokaarten in te stoppen, je moet echt 2 precies hetzelfde kaarten in stoppen.

correct me if 'm wrong!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-08 22:34
Het is op een SLI-bord in ieder geval gewoon mogelijk 2 kaarten te hebben, aangezien je zelf softwarematig SLI nog eens moet activeren. Helaas kan ik je niet vertellen of je alsnog beide kaarten kunt gebruiken: zolang het hetzelfde type is is er een kans dat het mogelijk is, anders wordt het nog lastiger (conflicterende drivers misschien omdat je 2 verschillende gebruikt).

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 16:31:
voor zover dat ik weet is het onmogelijk om 2 verschillende videokaarten in te stoppen, je moet echt 2 precies hetzelfde kaarten in stoppen.

correct me if 'm wrong!
Dat is nogal de wereld op z'n kop zetten. Als jij een boute uitspraak doet is het aan jou om dat te onderbouwen :o

Als je dat niet kunt, zit je te blaten. Geef eens technisch aan waarom je niet twee verschillende PCIe kaarten zou kunnen draaien als je ze los van elkaar voor verschillende schermen gaat gebruiken...

Oslik blyat! Oslik!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wij hebben het hier over crossfire en niet SLi. Bij corssfire hoef je alleen maar een master kaart te hebben. DAn kun je crossfire gaan gebruiken. Identieke kaarten is niet verreiste voor crossfire

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Als ik het goed begrijp, wil de TS helemaal geen crossfire, maar gewoon 2 PCI-Express grafische kaarten in zijn systeem steken om zo iedere kaart zijn eigen TV te "geven" en op iedere TV een andere resolutie (dus kaart 1 struurt beeld naar TV 1, kaart 2 stuurt beeld naar TV 2)

Ik zou niet weten of het gaat, maar als ik het goed heb lukt dit met gewoon PCI grafische kaartjes (dus 1 AGP of 1 PCIe kaart en 1 PCI kaartje), ik zou niet weten waarom het met PCI-Express niet zou werken?

Ik moet wel zeggen ik heb geen ervaring hiermee...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 18:16 ]

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
2 PCI-Express kaarten in een Crossfire/SLI moederbord is geen probleem. Of je draait op de 2 PCI-Exp sloten op 16/2 of op 8/8. Voor de werking van de videokaarten maakt dat niet veel uit.

Je kan dus makkelijk op deze manier bijvoorbeeld 4 beeldschermen draaien. Jij wilt verschillende resoluties en ook dat is mogelijk. Zelfs 4 verschillende is mogelijk. Echter wil je ook tegelijk op het ene scherm een 1080i beeld hebben en op de andere een PAL resolutie en dan hetzelfde beeld tegelijk weergeven. Dat gaat echter niet lukken. Wat jij wilt is cloning en dat kan alleen bij gelijke resoluties. Wat wel echter kan is 2 mediaplayers tegelijk opstarten (als je perse iets tegelijk wilt doen) en dat naar elk van de schermen slepen.

Als je TV in de huiskamer een DVI aansluiting heeft dan is het met 1 videokaart opgelost, maar volgens mij kan je dat dus niet.

[ Voor 9% gewijzigd door kiddyl op 01-03-2006 00:04 ]

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

• Camiel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-07 22:10
Helaas dat slepen is niet de optie. Bedankt voor de uitgebreide uitleg! Ik weet nu in ieder gevel wat kan en wat niet kan. Ik zal nu een manier moeten vinden om het met 1 kaart te doen die cloning op 2 schermen kan doen. Misschien moet ik dan toch eens gaan kijken naar dit apparaatje DEZE.
Een andere oplossing is misschien een manier om een preset aan te roepen. Zo zou ik een set kunnen maken die netjes een resolutie geeft van max 1024x768 en een ander die de 1080i resolutie heeft. Niet de meest charmante oplossing maar ik zit toch al met het probleem dat ik één 16:9 TV heb dan en één 4:3.. De volgende stap is dan ook een LCD in de slaapkamer.
Ik ben nog aan het uitzoken hoe het zit met VGA -> Component verlopen zodat ik de TV-out normaal kan blijven gebruiken.
Ik hou jullie op de hoogte!
Pagina: 1