Opmerkelijk: weer all in one en slechts een ide!
[ Voor 7% gewijzigd door Joepi op 28-02-2006 15:27 ]

[ Voor 7% gewijzigd door Joepi op 28-02-2006 15:27 ]
God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.
[ Voor 20% gewijzigd door The_Greater op 28-02-2006 15:32 ]
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
[ Voor 35% gewijzigd door Welleweerd op 28-02-2006 15:30 ]
Bedankt alvast
Lijkt op IDEThe_Greater schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:26:
Wat is dat gele ding daar boven in?
[ Voor 29% gewijzigd door objectief2 op 28-02-2006 15:32 ]
ff goed lezen hij zegt SLECHTS EEN IDEDolleDries schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:27:
Geen IDE meer ?? en wa's dat gele aansluitblokje dan ?
Ik weet nog steeds weinig SATA connected DVD/CD branders en spelers te vinden... zal erg lullig zijn
Bedankt alvast
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
[ Voor 9% gewijzigd door Joepi op 28-02-2006 15:35 ]
zitten iig zat sata aansluitingen opDolleDries schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:27:
Geen IDE meer ?? en wa's dat gele aansluitblokje dan ?
Ik weet nog steeds weinig SATA connected DVD/CD branders en spelers te vinden... zal erg lullig zijn
[ Voor 3% gewijzigd door Joepi op 28-02-2006 15:37 ]
Tegenwoordig heb je IDE alleen voor opticals nodigs. Als je toch IDE harde schijven wilt, dan ff een ATA-kaartje insteken.Brainless-NL schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:35:
lijkt me logisch dat die gele IDE is voor de opticals en dat er verder SATA aanwezig is voor de HD's
Unfortunately, MCP55 is a far cry from a revolutionary chipset. According to NVIDIA roadmaps, it contains a different audio codec, dual Gigabit Ethernet PHYs and can use six SATA channels instead of four, but the core logic is still hampered by the fact that it takes two chipsets to control a 2x16 SLI setup. The debate is still out as to whether or not 2x16 really becomes useful for SLI anyway, but adding two Northbridges to the motherboard to enable 2x16 seems like an incredible waste of money (particularly when the interconnect between the two bridges is slower than the actual x16 PCIe bus).
[ Voor 81% gewijzigd door hjs op 28-02-2006 15:41 . Reden: quote erbij ]
.Nvidia will be accompanied by the issuance of new types of AMD Socket AM2 nForce 5 Main Board. We see the introduction of the nForce 5 Shengji Main Board provided PCI-Express x 2 interface support six SATA equipment, but we see only a traditional PATA equipment, apparently in response to Nvidia Intel reduce PATA
[ Voor 3% gewijzigd door Joepi op 28-02-2006 16:12 ]
Vergeet niet dat ze de AMD processors ook koeler hebben gekregen.The__Virus schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:18:
Mensen om verwarring te voorkomen: SATA is net zo goed IDE als PATA. Dus noem het een PATA-poort en geen IDE, want IDE gebruik je alsnog voor zowel SATA als PATA. Maar dat plaatje, daar geloof ik niets van. Als de chip nog krachtiger is dan een NForce4, dan kan er niet zo'n lullig koelblokje op zitten: zelfs met een heatpipe kan een ASUS A8N32-SLI nog te warm worden. Het lijkt me dus niet dat dat blokje voldoende zal koelen. Het zou wel een hele verbetering zijn though
.
Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"
Droogkloot.
Omdat bij de NForce4 juist het tegenovergestelde gedaan wordt. Anders hadden we op de FP wel een bericht gekregen dat NVidia chips gaat bakken om een kleiner procédé etc.. Daar heb ik (nog) niets over gelezen. Verder duurt dat ook wel enkele maanden tot jaren voordat is overgestapt. Ik denk dat het slechts een veredelde Nforce4 is. Natuurlijk: het zou prima kunnen dat ie minder heet wordt. Maar het lijkt me nog steeds niet aannemelijk.The_Greater schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:20:
[...]
Vergeet niet dat ze de AMD processors ook koeler hebben gekregen.
Waarom zouw dat dan ook niet willen met bridges?
Ik denk wel dat het IIG over een prototype gaat, want er missen wat dingen en aan het plaatje te zien zit er aan de andere kant weer extra stuff op. (6 SATA 2, 2x PCIEX4, passieve koeling)The__Virus schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:19:
[...]
Omdat bij de NForce4 juist het tegenovergestelde gedaan wordt. Anders hadden we op de FP wel een bericht gekregen dat NVidia chips gaat bakken om een kleiner procédé etc.. Daar heb ik (nog) niets over gelezen. Verder duurt dat ook wel enkele maanden tot jaren voordat is overgestapt. Ik denk dat het slechts een veredelde Nforce4 is. Natuurlijk: het zou prima kunnen dat ie minder heet wordt. Maar het lijkt me nog steeds niet aannemelijk.
Droogkloot.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
LGA ?_AvA_ schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:13:
Iemand al opgevallen dat daar al een proc opzit?
Mij wel. Anders zou je de LGA pinnetjes zien.
1 IDE kanaal is erg slim van ze. Minder banen op het mobo, en meer dan 2 cd-rom stationnetjes hebben de meesten niet, Goede stimulans voor fabrikanten om meer S-ATA drives te introduceren.
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
[ Voor 4% gewijzigd door Spice op 01-03-2006 19:02 ]
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.