nForce 5: AMD AM2 mobo

Pagina: 1
Acties:

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-04 16:22
Afbeeldingslocatie: http://img138.imageshack.us/img138/4622/nforce56mr.jpg

Opmerkelijk: weer all in one en slechts een ide!

[ Voor 7% gewijzigd door Joepi op 28-02-2006 15:27 ]

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

linkje naar de bron waar je dit vandaan hebt?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:48
Wat is dat gele ding daar boven in?
lol @ edit :)

[ Voor 20% gewijzigd door The_Greater op 28-02-2006 15:32 ]

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 12:54

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

ide waarschijnlijk..

maar waar heb je dat vandaan.. en heb je ook wat specs?

edit: ff gegoogeld:

http://www.hardwareoc.hu/index.php/p/news/cid/1/y/9839.html

[ Voor 35% gewijzigd door Welleweerd op 28-02-2006 15:30 ]

Bedankt alvast

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
The_Greater schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:26:
Wat is dat gele ding daar boven in?
Lijkt op IDE

specs

• DolleDries
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 08:16
Geen IDE meer ?? en wa's dat gele aansluitblokje dan ?
Ik weet nog steeds weinig SATA connected DVD/CD branders en spelers te vinden... zal erg lullig zijn

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
http://www.tweaktown.com/..._m2n_platinum_peek_a_boo/

Hier is meer Engelse info ;) Edit: deze site verwijst ook naar die Hongaarse tekst helaas. Maar goed ;)

[ Voor 29% gewijzigd door objectief2 op 28-02-2006 15:32 ]

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 12:54

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

DolleDries schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:27:
Ik weet nog steeds weinig SATA connected DVD/CD branders en spelers te vinden... zal erg lullig zijn
ff goed lezen hij zegt SLECHTS EEN IDE

EEN = ÉÉN

Bedankt alvast

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een chipset die af-fabriek al passief gekoeld is \o/. Dat valt me zo tegen aan de huidige nForce 4, allemaal 10k rpm fannetjes die binnen de kortste keren kaduuk gaan. Een passieve blokjes zijn er vaak niet op te zetten door bijvoorbeeld de grafische kaart.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Joepi
Sorry, idd nog maar een IDE!

Het zou best zo kunnen gaan als bij Intel (vanaf ICH8 !): geen parallel ATA en AC'97 meer!

[ Voor 9% gewijzigd door Joepi op 28-02-2006 15:35 ]

• Brainless-NL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-03 15:54

Brainless-NL

lolkipo

lijkt me logisch dat die gele IDE is voor de opticals en dat er verder SATA aanwezig is voor de HD's

• Stephan Oudmaijer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08-2023
DolleDries schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:27:
zitten iig zat sata aansluitingen op :)

• Joepi
Wel ontzettend kaal zo :D
Maarja, het is "MSI Platinum", dus dat is never el cheapo ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Joepi op 28-02-2006 15:37 ]

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-01 14:22
Nou, Realtek AC97 zit er idd niet meer op zo te zien.

Wel Realtek HD-Audio onboard: '7.1 csatornás High Definition Audio hang'

• Sjaak_Trekhaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ook al iets bekend over de prestatie's, of is dit slechts een omgetoverde nForce 4?

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03:23

rapture

Zelfs daar netwerken?

Brainless-NL schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:35:
lijkt me logisch dat die gele IDE is voor de opticals en dat er verder SATA aanwezig is voor de HD's
Tegenwoordig heb je IDE alleen voor opticals nodigs. Als je toch IDE harde schijven wilt, dan ff een ATA-kaartje insteken.

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

hier staat nog wat info
http://www.dailytech.com/article.aspx?newsid=1018
Unfortunately, MCP55 is a far cry from a revolutionary chipset. According to NVIDIA roadmaps, it contains a different audio codec, dual Gigabit Ethernet PHYs and can use six SATA channels instead of four, but the core logic is still hampered by the fact that it takes two chipsets to control a 2x16 SLI setup. The debate is still out as to whether or not 2x16 really becomes useful for SLI anyway, but adding two Northbridges to the motherboard to enable 2x16 seems like an incredible waste of money (particularly when the interconnect between the two bridges is slower than the actual x16 PCIe bus).

[ Voor 81% gewijzigd door hjs op 28-02-2006 15:41 . Reden: quote erbij ]

• Joepi
Tja, de vraag is, wat is nou de nForce 5?

De 'geheime' rijtje van Nvidia is: C51XE MCP55P MCP5ultra
Maximum lines Pci Express........46.........28.........20
Channels Serial ATA....................6...........6...........4

Dan is dit dus een MCP55P en geen C51XE!

De Taiwanesen noemen het wel een nForce 5:
.Nvidia will be accompanied by the issuance of new types of AMD Socket AM2 nForce 5 Main Board. We see the introduction of the nForce 5 Shengji Main Board provided PCI-Express x 2 interface support six SATA equipment, but we see only a traditional PATA equipment, apparently in response to Nvidia Intel reduce PATA

[ Voor 3% gewijzigd door Joepi op 28-02-2006 16:12 ]

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-02 07:50
Opnieuw passieve chipset koelers :). Zo zie ik het graag ;).

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Mensen om verwarring te voorkomen: SATA is net zo goed IDE als PATA. Dus noem het een PATA-poort en geen IDE, want IDE gebruik je alsnog voor zowel SATA als PATA :P. Maar dat plaatje, daar geloof ik niets van. Als de chip nog krachtiger is dan een NForce4, dan kan er niet zo'n lullig koelblokje op zitten: zelfs met een heatpipe kan een ASUS A8N32-SLI nog te warm worden. Het lijkt me dus niet dat dat blokje voldoende zal koelen. Het zou wel een hele verbetering zijn though :P.

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 15:48
The__Virus schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:18:
Mensen om verwarring te voorkomen: SATA is net zo goed IDE als PATA. Dus noem het een PATA-poort en geen IDE, want IDE gebruik je alsnog voor zowel SATA als PATA :P. Maar dat plaatje, daar geloof ik niets van. Als de chip nog krachtiger is dan een NForce4, dan kan er niet zo'n lullig koelblokje op zitten: zelfs met een heatpipe kan een ASUS A8N32-SLI nog te warm worden. Het lijkt me dus niet dat dat blokje voldoende zal koelen. Het zou wel een hele verbetering zijn though :P.
Vergeet niet dat ze de AMD processors ook koeler hebben gekregen.
Waarom zouw dat dan ook niet willen met bridges?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

Iemand al opgevallen dat daar al een proc opzit?

Mij wel. Anders zou je de LGA pinnetjes zien.

1 IDE kanaal is erg slim van ze. Minder banen op het mobo, en meer dan 2 cd-rom stationnetjes hebben de meesten niet, Goede stimulans voor fabrikanten om meer S-ATA drives te introduceren.

Droogkloot.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
The_Greater schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:20:
[...]

Vergeet niet dat ze de AMD processors ook koeler hebben gekregen.
Waarom zouw dat dan ook niet willen met bridges?
Omdat bij de NForce4 juist het tegenovergestelde gedaan wordt. Anders hadden we op de FP wel een bericht gekregen dat NVidia chips gaat bakken om een kleiner procédé etc.. Daar heb ik (nog) niets over gelezen. Verder duurt dat ook wel enkele maanden tot jaren voordat is overgestapt. Ik denk dat het slechts een veredelde Nforce4 is. Natuurlijk: het zou prima kunnen dat ie minder heet wordt. Maar het lijkt me nog steeds niet aannemelijk.

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 28-02 22:16

_AvA_

en dat ben zo.

The__Virus schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:19:
[...]

Omdat bij de NForce4 juist het tegenovergestelde gedaan wordt. Anders hadden we op de FP wel een bericht gekregen dat NVidia chips gaat bakken om een kleiner procédé etc.. Daar heb ik (nog) niets over gelezen. Verder duurt dat ook wel enkele maanden tot jaren voordat is overgestapt. Ik denk dat het slechts een veredelde Nforce4 is. Natuurlijk: het zou prima kunnen dat ie minder heet wordt. Maar het lijkt me nog steeds niet aannemelijk.
Ik denk wel dat het IIG over een prototype gaat, want er missen wat dingen en aan het plaatje te zien zit er aan de andere kant weer extra stuff op. (6 SATA 2, 2x PCIEX4, passieve koeling)

Wat een lelijke kleuren trouwens :X 8)7

Droogkloot.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:41
Ik ben er toch niet zo blij mee dat die IDE poorten weggelaten worden. Vooral de optische apparatuur moet je toch ergens kwijt, en SATA varianten zijn dun gezaaid, en optische apparatuur gaan veel langer mee. Ik begrijp dat ze die legacy-zut willen dumpen, maar ik zou zeggen dump dan toch vooral eerst de floppy-drive connecter, de oude serieele en parallele poorten. Die worden volgens mij veel minder gebruikt dan de IDE-kanalen.

PCI zit er immers ook nog op omdat het overgrote deel van de uitbreidingskaarten nog PCI is. Daarbij gaan deze kaarten vaak ook langer mee.

Wat mij betreft perkt men de legacy-zut in tot 2 IDE-poorten en 2 PCI-slots. Genoeg backwards-compatibiliteit volgens mij.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

_AvA_ schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:13:
Iemand al opgevallen dat daar al een proc opzit?

Mij wel. Anders zou je de LGA pinnetjes zien.

1 IDE kanaal is erg slim van ze. Minder banen op het mobo, en meer dan 2 cd-rom stationnetjes hebben de meesten niet, Goede stimulans voor fabrikanten om meer S-ATA drives te introduceren.
LGA ?
Dat ziet er uit als een normale socket met gaatjes. Een LGA socket is bij mijn weten anders. Er zit namelijk geen 'loading plate' bij. Laat staan dat een LGA socket een hendel heeft die precies hetzelfde is als die van S939 of vergelijkbaar. (Ok, er zit wel een hendel aan maar niet een dergelijke als op de foto ;))

Dit is dus geen LGA denk ik :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Spice
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-01 14:46

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

nforce3 voor am2 -> insteekkaart(je) :)
plaatje -> http://www.ocworkbench.co...-NF3%20with%20AM2%20riser%
Does NF3 supports AM2 ? Yes it does. That is made possible with ASrock K8Upgrade-NF3 mainboard with upgrade riser card +AM2 processor! So you can still keep your existing AGP card but you need to upgrade your DDR to DDR2 to make it work.

[ Voor 4% gewijzigd door Spice op 01-03-2006 19:02 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Pagina: 1