Toon posts:

Plasma / LCD advies gamen !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een dilemma.. Ik wil graag een LCD of Plasma scherm kopen.. Ik hou van groot beeld, maar het moet wel perfect beeld zijn.. Nu ik er geen verstand van hebt ben ik maar eens gaan lezen waaronder op tweakers. Ik heb zoveel gelezen dat ik door de bomen het bos niet meer zie..

Dus geen probleem dacht ik.. Ik met mijn xbox360 onder mijn arm naar BCC om gewoon maar eens wat schermen te bekijken en kijken wat ik nou persoonlijk mooi vind..

Wat mijn opviel is dat die vent gewoon begon te lachten toen ik zei dat ik mijn XBOX mee had genomen omdat die 50% daarvoor gebruikt zou worden en ik het beeld maar eens wilde zien.. Er werd geen mogelijkheid dus mijn XBOX aangesloten op het beeld te bekijken..

Wat ik heel irritant vind is dat bij de meeste winkels het beeld is aangesloten op een kabel TV. Dit ziet ik naar mijn idee niet mooi uit.. Als er een DVD gedraaid word is het stukken mooier, maar dan kan ik het beeld niet vergelijken.. Hij wilde alleen alle beelden op 1 beeld zetten, maar dan wel via de kabel TV..

Al met al ben ik er een uur geweest en weet nu nog niets.. Mijn oog is gevallen op het Dell scherm.. Ik wil dit beeld alleen gebruiken puur voor games.. Dan wel 50% XBOX en 50% PC..

Staar ik me nu blind op de resolutie ? Dus zoals de Dell die een extreem hoge resolutie aankan dat dat eigenlijk per definitie scherper beeld geeft ?

Ik ben niet te lui om te lezen of zelf een onderzoek te doen, maar ik kan wel wat hulp gebruiken.. Is het niet normaal dat ik vraag of mijn XBOX aangesloten word ergens om gewoon het beeld te bekijken ? Thanks..

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-02 10:43
Als jij besluit om dik 1500 euro uit te geven voor een berg plastik dan vind ik het heel normaal. Dan mag hij daar best een uurtje tijd insteken. Verkopers die geen moeite willen doen moet je geen zaken mee doen. Daarom is klantvriendelijkheid in Nederland zo slecht geworden. Men koopt toch wel.

Als die vent je uitlacht zou ik er geen woorden aan vuil maken en de winkel weer uitlopen. Vervolgens een hele kwade brief sturen naar het hoofdkantoor waarin je uitlegd hoe belachelijk je te woord gestaan bent.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
basset schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:12:
Als jij besluit om dik 1500 euro uit te geven voor een berg plastik dan vind ik het heel normaal. Dan mag hij daar best een uurtje tijd insteken. Verkopers die geen moeite willen doen moet je geen zaken mee doen. Daarom is klantvriendelijkheid in Nederland zo slecht geworden. Men koopt toch wel.

Als die vent je uitlacht zou ik er geen woorden aan vuil maken en de winkel weer uitlopen. Vervolgens een hele kwade brief sturen naar het hoofdkantoor waarin je uitlegd hoe belachelijk je te woord gestaan bent.
Dus zo raar was mijn vraag niet dus ? Ik voelde me knap lullig toen hij begon te lachen.. Wat ook jammer is is dat het 30" Dell scherm niet te bekijken is :/

• basset
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:13:
[...]

Dus zo raar was mijn vraag niet dus ? Ik voelde me knap lullig toen hij begon te lachen.. Wat ook jammer is is dat het 30" Dell scherm niet te bekijken is :/
Ik vind van niet. Een auto mag je toch ook zelf proefrijden?

Hop,hop,hop!

• hbsJR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-02 14:26

hbsJR

All rounder

zelf denk ik dat je het moet zien en voelen. Zeker als het om een aankoop gaat wat je zeer veel zal gebruiken.

Persoonlijk zal ik ook gewoon een xbox meenemen indien ik het heel veel gebruik op het product dat ik wil aanschaffen. Dus ik zal ook gewoon even een formeel afzeik briefje schrijven naar het hoofdkantoor.

Maar daar gaat het topic even niet over.. De plasma schermen... heb je al op tomshardware gekeken voor bepaalde reviews?

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Om welke Dell schermen gaat het?
Er zijn namelijk speciale Dell topics op GoT, hier bijvoorbeeld.
Inclusief ervaringen met het aansluiten van een Xbox 360.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• basset
Hoe groot wil je hem hebben?

32 inch? dan zou ik een LCD kopen

Hoeveel wil je betalen?
Voor betaalbaar hoge resolutie op dit moment (dus minimaal 720p weergeven) zit je ook aan LCD.

Afhankelijk van je budget zou ik nu voor een LCD gaan.

De Toshiba 32WL58 schijnt erg goed te zijn. Ik zit daar ook een beetje naar te kijken momenteel.

Verder is het idd erg lastig. Maar als het voornamelijk XBOX is en tv minder belangrijk, dan is de keus een stuk groter. De goedkopere modellen van Samsung, Sony en JVC zijn dan ook goed, mits de snelheid van het panel minimaal 8 of 12 ms is. Als die "beeldverbeteraars: in de dure modellen zijn dan niet echt zinvol.

Maar goed. Zelf kijken is het belangrijkste!

Hop,hop,hop!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Is een beetje een dilemma met gamen en de keuze tussen plasma en lcd. LCD heeft een hogere resolutie en is scherper, maar een plasma is "sneller". Toch zou ik voor LCD gaan vanwege de resolutie en levensduur (dat inbranden vind ik maar eng)... maar ik zou wel een snelle nemen als je veel gamed.

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-11-2025
Ik weet niet of het wel zo ideaal is te gaan gamen op Plasma; op het onze branden de HUDs steeds geweldig in (daarna tv kijken is geen probleem hoor, maar op donkere beelden zie je toch nog duidelijk je HUD doorspoken). [het betreft hier een LG 42", in november gekocht als 'koopje']

Verder: als jij wilt testen moet die winkel dat ofwel toestaan (in het opzicht van klantvriendelijkheid) ofwel dat weigeren en zeggen "sorry, mogen we niet van hogerhand" of "sorry, de technische installatie van al die schermen zit vast in de muur o.i.d." maar gewoon met je beginnen lachen is volgens mij als verkoper not done.

Wat dat proefrijden betreft: zie het als proefrijden maar in plaats van de verkoper eerst doos te laten halen, doos mee naar huis, doos open, nodige piepschuim/plastic uiteen halen, tv installeren, kijken, tv terug inpakken, tv terugdoen, verkoper moet dan alles weer terugzetten en terugbetalen terwijl het toestel door een volgende koper misschien niet gewild gaat zijn omdat hij 2e hands is. Als verkoper zou ik toch weten wat gedaan: gewoon laten aansluiten die XBox en voila: tevreden klant, zonder daarbij al die verdere zever.

Verder moet je natuurlijk zien van hoever je wilt gamen, bij LCD/plasma-tv's betaal je veel geld voor een groot scherm maar de resolutie van een iets kleiner computerscherm (24"/30" zie Dell/Apple) is beduidend hoger dan die van zo'n tv. Het nadeel natuurlijk is dat daar geen tuner inzit waardoor je geen tv kunt kijken op het scherm (zonder externe tuner te kopen). Voor computergebruik vind ikzelf een hoge resolutie bijzonder belangrijk (als je met Photoshop e.d. werkt kun je amper zonder).

• basset
ILUsion schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:30:
Ik weet niet of het wel zo ideaal is te gaan gamen op Plasma; op het onze branden de HUDs steeds geweldig in (daarna tv kijken is geen probleem hoor, maar op donkere beelden zie je toch nog duidelijk je HUD doorspoken). [het betreft hier een LG 42", in november gekocht als 'koopje']

Verder: als jij wilt testen moet die winkel dat ofwel toestaan (in het opzicht van klantvriendelijkheid) ofwel dat weigeren en zeggen "sorry, mogen we niet van hogerhand" of "sorry, de technische installatie van al die schermen zit vast in de muur o.i.d." maar gewoon met je beginnen lachen is volgens mij als verkoper not done.

Wat dat proefrijden betreft: zie het als proefrijden maar in plaats van de verkoper eerst doos te laten halen, doos mee naar huis, doos open, nodige piepschuim/plastic uiteen halen, tv installeren, kijken, tv terug inpakken, tv terugdoen, verkoper moet dan alles weer terugzetten en terugbetalen terwijl het toestel door een volgende koper misschien niet gewild gaat zijn omdat hij 2e hands is. Als verkoper zou ik toch weten wat gedaan: gewoon laten aansluiten die XBox en voila: tevreden klant, zonder daarbij al die verdere zever.

Verder moet je natuurlijk zien van hoever je wilt gamen, bij LCD/plasma-tv's betaal je veel geld voor een groot scherm maar de resolutie van een iets kleiner computerscherm (24"/30" zie Dell/Apple) is beduidend hoger dan die van zo'n tv. Het nadeel natuurlijk is dat daar geen tuner inzit waardoor je geen tv kunt kijken op het scherm (zonder externe tuner te kopen). Voor computergebruik vind ikzelf een hoge resolutie bijzonder belangrijk (als je met Photoshop e.d. werkt kun je amper zonder).
Voor een XBOX heb je die hele hoge resolutie niet nodig. 720p is meer dan genoeg.
:)

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
Gutteguttegut schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:25:
Om welke Dell schermen gaat het?
Er zijn namelijk speciale Dell topics op GoT, hier bijvoorbeeld.
Inclusief ervaringen met het aansluiten van een Xbox 360.
Bedankt voor de reacties.. Gaat erg hard op tweakers :)

Het gaat voor nu om de 30" Dell.. En die pics en links heb ik zelf gepost ;) . Heb veel zitten lezen en zit nu eigenlijk te kijken voor een LCD en niet voor Plasma.. Hier ook de grote voordelen van LCD tegenover Plasma :

http://www.pletform.nl/ma...on=content&do_pdf=1&id=36

Ik ga toch nog maar eens naar een andere winkel met mijn XBOX en nog eens vragen gezien het toch geen stomme vraag was..

• DEVoTi0N
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-02 07:33
Op verkopers moet je vaak niet letten. Mijn ervaring is dat ze er bijna nooit meer van af weten dan de gemiddelde persoon. Vaak weten ze het leuk te vertellen, maar weten ze zelf amper waar ze het over hebben.

Over de plasma's: Bij ons thuis staat nu al bijna 2 jaar een plasma. Er zijn redelijk wat games op gespeeld en er wordt af en toe ook ff een laptop op aangesloten, maar ik heb nog nooit (en ik zie zulke dingen normaal gesproken erg snel) last gehad van inbranden.

Waarom je voor een lcd/plasma zou kiezen: Ik zou er eigelijk niet echt naar kijken tijdens het kopen. Plasma's zijn meestal wel duurder en zelfs de kleinste plasma's zijn 93 cm (das dus wel een voordeel). Ook gebruik erg veel stroom (de onze 400 W als ik me niet vergis.) Wel geven ze (naar mijn mening) mooier kleuren dan een lcd weer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen nomaals naar de winkel.. Als ik het niets vind ga ik toch voor de 30" dell gezien de resolutie...

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 01:50

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 15:37:
[...]Bedankt voor de reacties.. Gaat erg hard op tweakers :)

Het gaat voor nu om de 30" Dell..
En die pics en links heb ik zelf gepost ;) . Heb veel zitten lezen en zit nu eigenlijk te kijken voor een LCD en niet voor Plasma.. Hier ook de grote voordelen van LCD tegenover Plasma :

http://www.pletform.nl/ma...on=content&do_pdf=1&id=36

Ik ga toch nog maar eens naar een andere winkel met mijn XBOX en nog eens vragen gezien het toch geen stomme vraag was..
Afbeeldingslocatie: http://www.gradje.nl/images/smilies/blush.gif

The birds turned into The Flying Dutchmen!

• keesheid
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-02 10:00
Toevallig werk ik parttime bij bcc, en als een klant mij dit zou vragen op een drukke zateradg middag zou ik ook wat moeilijk doen. Maar vraag je dit op een doordeweekse dag dan is het geen probleem en vind ik het zelf ook nog leuk om te zien. Dus zou ik het meteen aansluiten. (in ieder bedrijf lopen helaas horken rond :X) pas trouwens nog een xbox aangesloten op het werk met wat collega's, maar we zijn 3 keer van tv gewisseld omdat het tegenviel. De tv waar het er wel redelijk uitzag was een Sagem lcdprojectie.

Als je enkel en alleen gaat gamen met het scherm zou ik indd voor het dell scherm gaan ja. Maar waarschijnlijk moet je dan ook meteen een nieuwe pc/videokaart kopen. Als je je toekomstige scherm ook gaat gebruiken voor tv dan zou ik lekker voor een mooie lcd gaan. 720 is tegenwoordig op 99 van de 100 tv's normaal. Dus dat moet het probleem niet zijn. Alleen zit je dan wel met het aansluiten van de pc. Dit zal wel tegenvallen.

• basset
Tja,

Gewoon de Dell dus. Ik neem aan dat ie op je bureau komt te staan.

Het enige andere alternatief zou dan denk ik die Benq (37" )zijn. Die heeft een hogere resolutie dan de meeste LCD tv's (1080) en daar zou je dan ook nog gewoon tv op kunnen kijken. Of deze een gewone pc aansluiting heb weet ik niet.

Maar gezien het prijsverschil tussen de 30" Dell en de Benq (37") is de Benq misschien interessant. Hij staat bij de grote rode keten in Rotterdam centrum opgesteld. Vragen of ze daar die xbox er aan willen hangen, dan kun je zien of die goed is.

Maar dan kun je tenminste eventueel ook nog ooit eens tv kijken.

Maar goed...37" 8)7 Wellicht een beetje overkill als je er met je neus op zit. (maar dat is 30" ook al een beetje)

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
basset schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 09:29:
Tja,

Gewoon de Dell dus. Ik neem aan dat ie op je bureau komt te staan.

Het enige andere alternatief zou dan denk ik die Benq (37" )zijn. Die heeft een hogere resolutie dan de meeste LCD tv's (1080) en daar zou je dan ook nog gewoon tv op kunnen kijken. Of deze een gewone pc aansluiting heb weet ik niet.

Maar gezien het prijsverschil tussen de 30" Dell en de Benq (37") is de Benq misschien interessant. Hij staat bij de grote rode keten in Rotterdam centrum opgesteld. Vragen of ze daar die xbox er aan willen hangen, dan kun je zien of die goed is.

Maar dan kun je tenminste eventueel ook nog ooit eens tv kijken.

Maar goed...37" 8)7 Wellicht een beetje overkill als je er met je neus op zit. (maar dat is 30" ook al een beetje)
Die BenQ hebben ze hier ook dacht ik.. Ik zal eens kijken thanks..

En achter je sig moet nog komen "Wilt u onder of bovenop?" :p

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties.. Ik ben net bij MM geweest in Utrecht en 2 speciaal zaken in Amersfoort.. Op een Plasma is het zowiezo niet echt mooi ( persoonlijke mening ).. Op een LCD ( De nieuwe Samsung ) zag het een stuk mooier uit.. Toch ben ik voor de Dell 30" gegaan en heb hem net besteld bij 4launch.. Hij komt morgen binnen.. Ik post nog wel wat pictures..

• basset
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:59:
Bedankt voor alle reacties.. Ik ben net bij MM geweest in Utrecht en 2 speciaal zaken in Amersfoort.. Op een Plasma is het zowiezo niet echt mooi ( persoonlijke mening ).. Op een LCD ( De nieuwe Samsung ) zag het een stuk mooier uit.. Toch ben ik voor de Dell 30" gegaan en heb hem net besteld bij 4launch.. Hij komt morgen binnen.. Ik post nog wel wat pictures..
Net even achterop die monitor gekeken. (Hij staat bij ons op kantoor) Maar je weet toch wel dat je maar 1 DVI aansluiting hebt? Verder is alles USB.

Overigens wat betreft hop,hop,hop...... :) (lees maar eens Terry Pratchet (discworld) boeken)

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
basset schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 11:08:
[...]

Net even achterop die monitor gekeken. (Hij staat bij ons op kantoor) Maar je weet toch wel dat je maar 1 DVI aansluiting hebt? Verder is alles USB.

Overigens wat betreft hop,hop,hop...... :) (lees maar eens Terry Pratchet (discworld) boeken)
Ik weet het, gezien ik de 360 en de PC aansluit moet ik daar nog een oplossing voor vinden.. Mischien dat ik het hardwarematig doe.. Dus monitor uit, switchen en weer aan.. Of mischien heb je nog een ander idee ?

Verwijderd

Hee.. nu is mijn vraag.. ik heb mijn XBOX 360 aan mijn 24 inch Dell aangesloten maar hoe zit het met het geluid?

waar moet ik dat vandaan toveren? Kan daar nergens wat over vinden.. op de dell 24 inch zit toch geen audio OUT? en op de XBOX ook niet?

• basset
Verwijderd schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 22:40:
Hee.. nu is mijn vraag.. ik heb mijn XBOX 360 aan mijn 24 inch Dell aangesloten maar hoe zit het met het geluid?

waar moet ik dat vandaan toveren? Kan daar nergens wat over vinden.. op de dell 24 inch zit toch geen audio OUT? en op de XBOX ook niet?
Op je xbox zit een audio uit hoor. Middels 2 tulpjes, of middels de optionele optische link, waar je een xbox luxe scartkabel voor nodig hebt. (imitatie rond de 20 euro toendertijd verkrijgbaar)

Hop,hop,hop!

Pagina: 1