Toon posts:

dik probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo luitjes,

Ik heb dus een probleem die ik zo snel mogelijk moet fixen omdat ik zoals iedereen, mn pc hard nodig heb.

Het probleem is als volgt.

Sinds een paar maand geleden als ik 1 zwaar programma opstart en daarna bijvoorbeeld een ander programma opstart, ging het voor een paar seconden vastlopen en daarna deed ie het weer.
Dit kreeg ik alleen echt om de 5 of 10 minuten.
Dat ten eerste.

Sinds een week terug toen ik mn pc wou rebooten kon windows niet opgetart worden en het enige waar ik in kon komen was mn bios.
In mn bios was alles intact.
Ik heb dus de C schijf daarna geformateerd en toen windows opnieuw
geinstalleerd alleen ook nu kom ik gewoon niet verder als mn bios.

Mijn MSI neo2 FISR 875P moederbord geeft ook bij het opstarten 3 keer een piep aan (wat volgens mij betekent dat er iets mis is met het geheugen.)
Ik heb corsair TwinX LL Pro PC3200 2x 512 Mb ram en die had ik laatst nog gekocht omdat er zogenaamd al iets mis was met het geheugen wat ik daarvoor al had (ook corsair maar iets minder goed).
Mijn moederbord loopt te zeuren dat ik de Dram timing lager moet zetten
MAAR het geheugen loopt al op zn langzaamst!!
Dat vind ik heel merkwaardig.
Naja ik dacht van het kan niet aan mn geheugen liggen dus ligt het waarschijnlijk aan mn moederbord. Ik heb dus effe nieuwe moederbord besteld. Een ASUS P4V800D-X van PC mega store.
Toen ik dus mn nieuwe Moederbord erin had ging ik dus weer de C schijf formateren en windows opnieuw installeren en toen starte windows eindelijk op!! maar....

Nu is het letterlijk zo dat (VANAF dat windows gaa laden) de computer om de 3 seconden gewoon 6 a 7 seconden vastloopt en daarna weer 3 seconden het doet. Ook viel mij het op dat mijn E schijf (waar best belangrijk werk opstaat) in een keer gewoon lokaal station heette en niet gewoon de naam die ik altijd al had.
Ook kwam ik er niet meer op.
Dan geeft ie een foutmelding.

Ook zie ik dat schijf E nu word gezien als lokaal station en niet meer als bijvoorbeeld Work disk
Als ik erop kom dan zegt de pc dat er een probleem is in het I/0 apparaat
blijkbaar is die partitie kapot.

maar verder is mijn logische vraag: Wat is het probleem nou? mn processor? of mn geheugen?
of mn HDD?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Heb je een maxtor schijf, en heb je een goede voeding?

• Wim8282
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:53
Check eerst eens je harddisk en je geheugen.
Bijvoorbeeld met de Ultimate Boot CD van ubcd.sf.net.

Indien dat niet het probleem is: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 9% gewijzigd door Wim8282 op 28-02-2006 15:11 ]

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-05 07:11

Major Carnage

waki miko Reimu

Probeer eens te booten zonder die harddisk met de E partitie. Windows vindt het niet leuk als er een 'rare' schijf in je systeem zit en zal alles op alles zetten om te proberen deze te lezen, resulterend in een zwaar traag systeem. Mocht het allemaal op 1 disk staan dan wil het wel eens helpen om de schijfletter tijdelijk te verwijderen (puur om te kijken waar het aan ligt)

iig, eerste vermoedens gaan uit naar de schijf..

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Check je voeding eens!!!...Vele staan er niet bij stil, maar veel problemen komen door verrote voeding.
Hang er ff een andere aan..en check-out >:)

Tubes....It's what make music music!

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb wel 450 wat voeding maar het merk is niet echt super duper. Ik heb toen beetje cheapass over voeding gedaan.

ik heb 2 schijven en schijf 1 is een Maxtor Sata 120 gb waarschijnlijk Daimondmax 9

mn geheugen laat ik morgen testen of er fouten in zit.
Ook zal ik waarschijnlijk een nieuwe HDD kopen, maar geen daimondmax 10.
btw. Als ik een Hitachi deskstar of iets dergelijks koop en dat als primary disk gebruik is het dan erg om een Maxtor schijf als secondairy te gebruiken?

thanx iig voor de antwoorden die jullie me nu hebben gegeven

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Test eerst gewoon (zoals al gezegd) je RAM en HDD, ik vermoed dat je HDD gewoon kapot is.

Verwijderd

Heb je je SMART meldingen in de BIOS aanstaan?
Als je die aanzet en je krijgt er foutmeldingen op, dan ligt het bijna zeker aan je HD.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 17:31:
ok ik heb wel 450 wat voeding maar het merk is niet echt super duper. Ik heb toen beetje cheapass over voeding gedaan.

ik heb 2 schijven en schijf 1 is een Maxtor Sata 120 gb waarschijnlijk Daimondmax 9

mn geheugen laat ik morgen testen of er fouten in zit.
Ook zal ik waarschijnlijk een nieuwe HDD kopen, maar geen daimondmax 10.
btw. Als ik een Hitachi deskstar of iets dergelijks koop en dat als primary disk gebruik is het dan erg om een Maxtor schijf als secondairy te gebruiken?

thanx iig voor de antwoorden die jullie me nu hebben gegeven
Controleer de waarden/voltages die in het BIOS aangegeven worden van de voeding. (v.a. 2.5.6 in de handleiding)
Controleer of het geheugen voorkomt op de QVL voor dit MB. (v.a. 1.7 in de handleiding)
Controleer of het geheugen in de juiste slots zitten. (v.a. 1.7 in de handleiding)
Controleer de BIOS instellingen (v.a. 2.2 in de handleiding)
Controleer in het BIOS de geheugentimings en zet deze bij voorkeur op AUTO (v.a. 2.4.3 in de handleiding)
Controleer je HD's met een tool van resp. WD en Maxtor (Maxtor heeft geen enkel probleem met de chipset van dit MB dus trek je van opmerkingen in die richting maar niets aan)
Controleer of in Windows DMA aanstaat.
Geheugen kun je zelf controleren met Memtest.
Harddisken van verschillende merken kunnen naast elkaar gebruikt worden. In RAID configuraties heeft het de voorkeur om wél hetzelfde merk te gebruiken en sowieso eenzelfde grootte.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 28-02-2006 18:06 ]

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

/offtopic:
Toen ik de topictitel zag dacht ik dat je op dieet moest ofzo 8)7
Ik heb dus een probleem die ik zo snel mogelijk moet fixen omdat ik zoals iedereen, mn pc hard nodig heb.
Juist, begin dan zoals iedereen hoort te doen bij het begin:

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Voer die troubleshooter eens volledig uit, plus de tips van Guardian Angel (voorzover niet al in troubleshooter vermeld). Mocht je er echt niet uitkomen, dan mag je hier wel een topic posten, maar wees dan volledig. In plaats van enkele A4tjes aan text te geven, gewoon duidelijk de volledige specs (met name de voeding en de chips op je DIMMs), exact wat de uitkomst was van iedere stap van de troubleshooter en waarom je na het doorlopen ervan nog geen bevredigend antwoord hebt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.