spanning drives into 1 drive

Pagina: 1
Acties:

• re-enter
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-04-2025
heb al even gezocht op internet, maar vind niet echt wat ik zoek.

ik heb een aantal schijven die vol staan met media.
Bedoeling is, om tijdelijk al die data te spanning naar 1 grote drive.
vb: 3 hd's met divx, elke disk 100 films, samen 300.

Nu wil ik 1 drive zien, die 300 films bevat.

Kent er iemand een tool die dit kan doen.
Bedoeling is, om dubbel eruit te kunnen halen, en vooral als ik share, alles in 1 map staat, anders heb je per schijf terug apparte alfabetische rankschikking.
Dus soort virtuale map.

bij computer beheer, disk managment, kan je een drive mounting in een ander NTFS folder, maar dan heb je gewoon een map met 3 verschillende drives. Is al deel van mijn doel, maar bestanden staan nog steeds in 3 apparte dirs.

nie pleuie (Asus vento 3600 rood, zo mmmm)

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Je kunt ook de schijven in XP (alleen pro?) converteren naar dynamic disks, leeghalen, en 1 nieuw spanned volume aanmaken over 3 disks.. Maar dan moet je wel even tussenruimte hebben om die data even tussendoor op te slaan..

Bijkomend nadeel is dat als 1 disk crashed, je alles kwijt bent.

Misschien zou het verstandiger zijn om een goedkope RAID5 controller op de kop te tikken waar je 1 groot RAID5 volume kunt maken.. En dan kan er ook nog 1 disk crashen zonder dat je alles kwijt bent.

[ Voor 3% gewijzigd door axis op 28-02-2006 14:24 ]

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• re-enter
mmm, is niet wat ik zoek.

is vooral tijdelijk.

Heb vb. 3 drives, die via usb worden aangesloten. Elke drive wordt appart gebruikt voor opslag.
Eens om de zoveel tijd, wil ik alles tijdelijk en zonder copier of nieuwe partitie aan te maken in 1 grote map steken.

Zet ik 1 drive uit, dan mag ik geen data verliezen, ze moeten steeds appart bestaan.
Eigenlijk moet ik lijst hebben van alle dir's van de 3 schijven in 1 lijst, en een soort doorgeef luik.

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:49
re-enter schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:29:
mmm, is niet wat ik zoek.

is vooral tijdelijk.

Heb vb. 3 drives, die via usb worden aangesloten. Elke drive wordt appart gebruikt voor opslag.
Eens om de zoveel tijd, wil ik alles tijdelijk en zonder copier of nieuwe partitie aan te maken in 1 grote map steken.

Zet ik 1 drive uit, dan mag ik geen data verliezen, ze moeten steeds appart bestaan.
Eigenlijk moet ik lijst hebben van alle dir's van de 3 schijven in 1 lijst, en een soort doorgeef luik.
Kan je niet gewoon even een DIR /S naar een lijstje doen? En dan even uitzoeken en wissen maar!

• re-enter
doe ik nu al, dir /s > lijst.txt

maar, stel je wilt lijst mp3. dan heb je makkelijk 1000 bestanden.
trouwens dit is nog maar deel van oplossing.

ik wil in verkenner 1 drive zien, waar al mijn files virtueel staan, die ik dan kan sorteren op naam, datum, grootte, duur, ... en vooral 1 map waaruit ik 10-tal bestanden kan kopieren die dan telkens van verschillende drive's worden gehaald.

• Archie_T
Wat je kan proberen is op één lokale schijf de drie schijven mounten in aparte directories en dan zoeken op *.* dan krijg je de hele lijst te zien en die kan je dan sorteren op de mogelijkheden die jij wilt.

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2025
Just a bunch of disks misschien? (beetje raidcontroller kent JBOD, hierbij word er niet gemirror/gestripte/watdan ook maar gewoon alle schijven als 1 logische schijf aan het OS gepresenteerd)

[ Voor 72% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 28-02-2006 20:12 ]

• The Eagle
  • Laatst online: 16:03

The Eagle

I wear my sunglasses at night

_-= Erikje =-_ schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:12:
Just a bunch of disks misschien? (beetje raidcontroller kent JBOD, hierbij word er niet gemirror/gestripte/watdan ook maar gewoon alle schijven als 1 logische schijf aan het OS gepresenteerd)
Dat werkt helaas alleen als je hem opnieuw opbouwt. JBOD of niet - ze zullen nog wel geconfigureerd moeten worden. Van 3 aparte partitietabellen maak je niet zo maar 1 tabel...

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Als linux een optie is, gewoon symlinks gebruiken en alles naar 1 mapje doen :)

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Neen! :)

Partitionmagic, even ...

Oeps...
Ik dacht dat je 3 partities moest mergen, dan zou het zo klaar zijn...
Hmm..
Kun je niet alles op één schijf kwijt?

Als je bv nu schijven F,G,H met films/games enzo hebt, om dan alle games op F te zetten, alle films op G, etc...

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
De symlink functie zit ook in windows dit kan evt met junction van sysinternals werkt goed !

And this !! Is to go even further beyond!!!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Windows XP ook niet de optie een map te verwijzen naar een schijf of meerdere schijven volgens mij wel. Even zoeken...

edit: Sorry ik kan dit niet even bekijken op mijn eigen systeem, aangezien ik geen dynamic disks heb.

[ Voor 31% gewijzigd door _Dune_ op 28-02-2006 20:51 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Archie_T
_Dune_ schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:48:
Windows XP ook niet de optie een map te verwijzen naar een schijf of meerdere schijven volgens mij wel. Even zoeken...

edit: Sorry ik kan dit niet even bekijken op mijn eigen systeem, aangezien ik geen dynamic disks heb.
Dit gaf ik inderdaad al aan, je hebt volgens mij geen dynamic disks nodig, alleen een NTFS volume toch?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Archie_T schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 20:56:
[...]

Dit gaf ik inderdaad al aan, je hebt volgens mij geen dynamic disks nodig, alleen een NTFS volume toch?
Volgens mij kun je het ook op partities toepassen. Ik heb geen meerdere schijven, tenminste niet voor Windows. Ik heb al 4 schijven in RAID5 hangen. Maar volgens mij wordt dergelijke functionaliteit pas bij dynamicdisks beschikbaar. Ik heb het nog nooit gebruik daarom weet ik het ook niet zeker, maar ik kan mij vaag iets herinneren van een Microsoft cursus. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

@TS: lees de optie van lamko eventjes, met junction is het zo te zien prima mogelijk.
Aangezien ik geen windows draai kan ik het niet testen voor je :P

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Pagina: 1