Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[GSM aan PC] AT commando werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn Nokia 6210 via een seriele kabel aan mijn PC te koppelen. Ik heb hyperterminal gestart en probeer dan AT in te typen. Maar ik krijg geen OK terug....

Als ik hetzelfde doe via infrarood dan gaat dat prima. Maar ja, das niet zo handig want ik wil het mobiel hebben en dat gericht is dan niet handig.

Ik vroeg me af of anderen dit al wel eens hebben gedaan en of het toen ook gelukt was. M.a.w. is dit uberhaupt wel mogelijk. Verder vroeg ik me af of het misschien aan mijn kabel kan liggen. Er staat niet zo veel op: NKI 5110/6110/6150 en CF10. Er is toch zoiets als FBUS en MBUS? Geen idee wat ik heb en wat ik zou moeten hebben dus. Als iemand een schematje weet kan ik het wel nameten. Ik heb er ook al een nul-modem kabel tussen gezet maar dat gaf geen verbetering.

Google heeft me ook nog niet geholpen, lijkt wel of iedereen alleen maar die kabeltjes verkoopt... ik heb er juist al 1 maar die doet dus niet wat ik wil dat hij doet.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-11 07:43
Never mind.. Ik typ sneller dan ik denk...

[ Voor 77% gewijzigd door Bart© op 28-02-2006 13:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bart_NL schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:45:
Krijg je in Windows er een of meerdere extra com-poorten bij als je de drivers e.d. geïnstalleerd hebt?
Nee, is een kabel met een seriele aansluiting. Ik sluit hem dus aan op COM1 en niet op usb of zo.

Verwijderd

Topicstarter
Bart_NL schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:45:
Never mind.. Ik typ sneller dan ik denk...
En ik reageer sneller dan jij edit.......

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Voor de 6210 (en 6310) heb je 2 soorten datakabels: een DKU-3 en een DLR-3P geloof ik.

Exacte verschillen weet ik zo niet uit mn hoofd.

Volgens mij moet je, naast de drivers hiervoor, ook nog de nokia datasuite software installeren. Die zorgt voor de afhandeling van de AT-commandset richting je telefoon.

Ik heb dit ooit ook geprobeerd, maar nooit verder afgemaakt, aangezien ik inmiddels een Siemens TC35 gsm modem heb. Deze heeft zelf alle benodigde hardware/software in een industrieel doosje ;)

Dat werkt al een paar maand goed, ik gebruik 't icm PDW om P2000 meldingen (brandweer-alarmeringen) op m'n mobiel te krijgen via SMS.

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:56:
Voor de 6210 (en 6310) heb je 2 soorten datakabels: een DKU-3 en een DLR-3P geloof ik.

Exacte verschillen weet ik zo niet uit mn hoofd.

Volgens mij moet je, naast de drivers hiervoor, ook nog de nokia datasuite software installeren. Die zorgt voor de afhandeling van de AT-commandset richting je telefoon.

Ik heb dit ooit ook geprobeerd, maar nooit verder afgemaakt, aangezien ik inmiddels een Siemens TC35 gsm modem heb. Deze heeft zelf alle benodigde hardware/software in een industrieel doosje ;)

Dat werkt al een paar maand goed, ik gebruik 't icm PDW om P2000 meldingen (brandweer-alarmeringen) op m'n mobiel te krijgen via SMS.
Ik wil dus niet dat datasuit gebruiken maar zelf AT kunnen sturen uit hyperterminal. Ook denk ik niet dat ik een driver nodig heb. Ik wil niet dat windows hem als telefoon ziet. Gewoon direct op de COM poort dus.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:01:
[...]

Ik wil dus niet dat datasuit gebruiken maar zelf AT kunnen sturen uit hyperterminal. Ook denk ik niet dat ik een driver nodig heb. Ik wil niet dat windows hem als telefoon ziet. Gewoon direct op de COM poort dus.
ja maar dat wil dus niet, heb ik ook niet werkend gekregen. Volgens mij moest dat via datasuite, hiermee creeerde je een AT-command-compatible virtuele compoort welke je op zijn beurt weer kan hyperterminallen (of wat dan ook).

Als ik vanavond tijd heb wil ik t wel ff bekijken voor je. (zit nu @ work)

Verwijderd

Topicstarter
DJSmiley schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:05:
[...]
ja maar dat wil dus niet, heb ik ook niet werkend gekregen. Volgens mij moest dat via datasuite, hiermee creeerde je een AT-command-compatible virtuele compoort welke je op zijn beurt weer kan hyperterminallen (of wat dan ook).

Als ik vanavond tijd heb wil ik t wel ff bekijken voor je. (zit nu @ work)
Hmm, intressante opmerking. Een virtuele seriele poort via datasuite is wat mij betreft ook prima maar ben daar nu een uurtje mee bezig maar krijg dat ook niet zo ingesteld en zo.

Verwijderd

Topicstarter
klein schopje. Ik zoek nog steeds een methode om mijn 6210 via een kabeltje AT commando's te kunnen geven.
Pagina: 1