nVidea 6200 TC 256 mb ddr

Pagina: 1
Acties:

• lvrijn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2025
Hallo,

Ik heb een vraagje,
mijn vader is van plan een fujitsu-siemens PC te gaan kopen.
Maar in deze PC zit een nVidea 6200 TC 256 mb ddr ....

Ik dus een beetje rondkijke naar de prijs van die videokaart.. (rond de €50,-)
Dus ik vraag me nou af, wat kan ik allemaal met deze videokaart?
Kan ik VISTA erop draaien als deze in de winkels ligt?
Kan ik er spellen op spelen, zoals NFSMW of BLACK of Battlefield 2 ?

Er staat ook bij die aanbieding, "deze pc is een krachtpatser en kan alles"
Weet iemand hoe deze videokaart is?

Bedankt,
Laurens

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Het is geen superkrachtige videokaart
(tegenwoordige desktops draaien op 6800/ 7800 kaarten)

Die spellen kun je heus wel spelen, maar dat ligt aan de instellingen waarop je wilt draaien!

Je zult de spellen zeker niet op high kunnen spelen, als je de meeste instellingen op medium zet
kom je wel redelijk vooruit. Windows Vista moet ook gewoon draaien op deze videokaart.

En over die zin in de advertentie: Dat is gewoon 'n lokkertje!

De videokaart is 'n beetje outdated en misschien
zou je vader met z'n budget beter zelf 'n pc kunnen
(laten) samenstellen bij 'n gerenomeerd bedrijf!

EDIT: Net je andere topics gelezen, ik denk dat je jezelf beter moet laten informeren qua computergebied, want uit al je topics over computers, concludeer ik dat je er niet echt veel vanaf weet! Uiteraard geen probleem, maar ga naar 'n goede computerzaak, vertel wat je wilt en laat hun een mooi systeem in elkaar zetten!

WHAHA CLB's 2500e POST op GoT

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 28-02-2006 13:40 ]

Asus Expertbook P5: 14,0" 2560x1600 mat IPS 144Hz / Intel Arc Graphics 140V / Intel Core Ultra 7 258V 4,8GHz/ 32GB RAM
2TB SSD / Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB A, USB C, Thunderbolt / 63Wh-accu / Windows 11 Pro 64 bit

• steven_86
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-07-2025
op zich kan deze videokaart op dit moment alles als je de instellingen maar laag genoeg zet. maar er zit niet echt toekomst in deze kaart.

• lvrijn
Ik moet er wel zon 3 jaar mee doen..
Gaat dat lukken?

Laurens

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:12

Seraphin

Meep?

Als je een beetje een indruk wilt krijgen wat je met bepaalde budgetten kan, raad ik je aan eens de Best Buy guides van de frontpage te lezen.

Ze zijn niet zaligmakend, maar geven IMO wel een goed beeld van wat er te koop is, en wat "hier" zoal de budget-gebonden keuzes zijn (iedereen kan wel roepen dat b.v. een 7900 GTX "het" is, maar weinigen zullen d'r één in de kast hebben zitten).

Persoonlijk ben ik trouwens net overgestapt van een 6150 (op 6200 gebaseerd, maar dan geïntegreerd op mobo), naar een 6600GT 256MB, en het verschil was *groot*. Gezien de prijs (+/- €150, dus "maar" €100 duurder dan de door jou genoemde €50), is dat -voor mij- in alle opzichten een goede keus.

edit: linkje van de best buy januari geplakt

[ Voor 18% gewijzigd door Seraphin op 28-02-2006 14:35 ]

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

• lvrijn
Naja, aan dat zat ik dus ook te denken..

Postbank heeft een actiemodel wat vind je daarvan?
(daar zit deze 6200 in)

Het zelfde als de, SCALEO P PP 30106
ik denk dus dan om die videokaart eruit te halen, en een 6600, of een 6600GT erin te stoppen

Laurens

[ Voor 34% gewijzigd door lvrijn op 28-02-2006 14:41 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Gaat het hier om een Intelbased systeem of een AMDbased? grote nadeel van die TC dingen is dat ze geheugen afsnoepen van het werkgeheugen van de pc. Nu is dat op zich niet zo heel erg, maar ze vreten ook bandbreedte, zeker intel systemen zijn erg bandbreedte hongerig, dus is het niet echt geweldig als je daar zo'n videokaart inhangt. Bij een AMD systeem is dit wel wat minder (hoewel ik toch zou kiezen voor een kaart met dedicated geheugen).

• lvrijn
AMD systeem..
Pagina: 1