Het doel is een pagina te maken waarin een popup verschijnt zodra men van de pagina afgaat of de browsersluit. Daarvoor gebruik ik onUnload. Dat werkt gewoon (in IE), alleen nu staan er op de pagina een aantal plaatjes waar een onclick aangehangen is. En als daarop geklikt wordt mag de popup niet verschijnen.
Om te voorkomen dat de popup verschijnt moet ik de functie no_exit() uitvoeren en daarna pas het de reeds bestaande javascript uit voeren. Alleen hoe dat ik dat? Ik probeer nu via de functie fix_link (zie onder) alle afbeeldingen van de pagina langs te gaan en deze te veranderen. Dat werkt tot zo ver, ik kan de functie vervangen. Maar dan gaat de orginele functie verloren ipv dat deze er nog achter aankomt.
ik probeerde ook
Maar hoe dan wel?
Waarom pas ik niet gewoon de html code aan? Dat kan niet want dat zijn include files waar ik geen rechten en geen toestemming voor heb om te veranderen. Alleen de javascripten mag ik veranderen.
en ja popup's zijn irritant, unload werkt niet (?) in FF. Maar daar heb ik niets over te beslissen.
HTML:
1
2
3
4
5
6
| <body onload="fix_links();" onUnload="popup();"> [img]"test1.gif"[/img] [img]"test2.gif"[/img] </body> |
Om te voorkomen dat de popup verschijnt moet ik de functie no_exit() uitvoeren en daarna pas het de reeds bestaande javascript uit voeren. Alleen hoe dat ik dat? Ik probeer nu via de functie fix_link (zie onder) alle afbeeldingen van de pagina langs te gaan en deze te veranderen. Dat werkt tot zo ver, ik kan de functie vervangen. Maar dan gaat de orginele functie verloren ipv dat deze er nog achter aankomt.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| exit_site=1 function popup(url,name) { if (exit_site) alert('hmm..'); } function fix_links() { for(var k = 0; k < document.images.length; k++) { document.images[j].onClick = no_exit; } } function no_exit(){ exit_site = false; } |
ik probeerde ook
code:
wat me wel logisch leek, maar dat werkt niet 1
| document.images[j].onClick = no_exit+'document.write(document.images[j].onClick;' |
Maar hoe dan wel?
Waarom pas ik niet gewoon de html code aan? Dat kan niet want dat zijn include files waar ik geen rechten en geen toestemming voor heb om te veranderen. Alleen de javascripten mag ik veranderen.
en ja popup's zijn irritant, unload werkt niet (?) in FF. Maar daar heb ik niets over te beslissen.
[ Voor 6% gewijzigd door Gods Lonely Man op 28-02-2006 13:21 ]
It was that kind of a crazy afternoon, terrifically cold, and no sun out or anything, and you felt like you were disappearing every time you crossed a road.
If it weren't for Carbon-14, I wouldn't date at all.