Toon posts:

Freecom Datacard met Windows beveiliging, Linux ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Freecom Datacard gekocht om wat belangrijke bestanden en wachtwoorden mee te kunnen nemen.

Je kunt de data hierop beveiligen met het meegeleverde "Carry it Easy" die altijd gestart kan worden vanaf de Card. Wanneer je de Card met een wachwoord beveiligd is alleen dit programmatje beschikbaar wat je dan kunt starten (onder windows) en mee kunt inloggen op de kaart om bij je data te kunnen.

Er stond in de specificaties dat het apparaat gebruikt kon worden onder Linux. Prima, dat kan iedere USB-stick eigenlijk wel, maar omdat het hier ook duidelijk om de security van de kaart gaat, en Freecom hier blijkbaar trots op is (zelfs als het hun eigen software niet is) heb ik een probleem onder Linux.

Ik moet dus een alternatief zien te vinden dat onder Linux en Windows beide te benaderen is met een wachtwoord of iets dergelijks. Encryptie zou het mooiste zijn natuurlijk.

Uiteraard zoek ik zelf naar een oplossing via Google en andere zoekmachines, echter ben ik van mening dat een topic als dit erg handig kan zijn omdat we hier over Veiligheid van bestanden hebben en ik al vaker gezien heb dat men hier nogal uiteenlopende meningen/ideeën over heeft.

Ik zal de TS aanvullen met mijn verdere ideeën.

edit:

Dit is dus niet bedoeld als "request" maar de combinatie Beveiliging op media + Windows + Linux + compatibiliteit maakt het erg complex vind ik.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 13:20 ]

• 9nevermind9
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-12-2025
probeer het programma TrueCrypt eens, programma is open-source en kan perfect al je mappen/schijven/usb-sticks beveiligen. Draait onder windows en linux

[ Voor 11% gewijzigd door 9nevermind9 op 28-02-2006 13:30 ]

specs | Linux is like a Wigwam, no windows, no gates, only an apache inside!

Verwijderd

Topicstarter
9nevermind9 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:29:
probeer het programma TrueCrypt eens, programma is open-source en kan perfect al je mappen/schijven/usb-sticks beveiligen. Draait onder windows en linux
Zonder enige installatie zal het uiteraard niet lukken denk ik.

Ik zal eens kijken of ik dit programma kan draaien vanaf het gedeelte waar het "Carry it Easy" ook staat.

Dank je wel !

• 9nevermind9
Het programma heeft geen echte installatie nodig, alleen de files zijn nodig. Je kan je usb pen zo indelen dat je 2 delen hier op aanmaakt. 1 waarin je truecrypt neerzet (niet geencrypt) en de rest vanje usb drive laten encrypten

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er mee aan het spelen, ziet er erg kompleet uit !

Goed plan overigens van je.

• 9nevermind9
Graag gedaan, ben wel benieuwd wat je eind beoordeling van dit programma is. zelf ben ik er super over te spreken

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er echt super goed uit ! Ik ben nog een beetje aan het verkennen, maar mijn mening is nu al erg positief.

Het encrypt gebeuren dat je onder Linux kan gebruiken is erg handig, ik had er alleen niet echt een passende oplossing voor onder Windows wat makkelijk te gebruiken was.

Dit overtreft denk ik alles wel !

Mijn dank is nogmaals erg groot _O_

Verwijderd

Topicstarter
9nevermind9 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:35:
Het programma heeft geen echte installatie nodig, alleen de files zijn nodig. Je kan je usb pen zo indelen dat je 2 delen hier op aanmaakt. 1 waarin je truecrypt neerzet (niet geencrypt) en de rest vanje usb drive laten encrypten
Ik heb een container aangemaakt met nog 40 MB over aan normale storage. In de normale storage staat TrueCrypt met een autoloader.

Dit werk echt perfect en nog snel ook !
Pagina: 1