[Win2003] Encoder en Multicast server problemen

Pagina: 1
Acties:

• Remcor2000
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-02 08:07
Situatie,
1 Windows XP met Windows Media Encoder 9 locaal met audioinput. (encoder)
1 Windows 2003 Server Enterprise in een extern datacenter. (streaming server)

We willen de audioinput Multicasten het internet op vanuit ons interne netwerk naar de streamingserver. We hebben daarom gekozen om het via de push methode te doen omdat we met verschillende firewalls rekening moeten houden. Dit houd in dat de Windows Media Server in het data center word beheerd vanuit de Encoder locaal in het netwerk.
Zodra we een unicast stream opzetten gaat dit vlekkeloos, de encoder pusht zijn stream naar de Streaming Server waarop gebruikers de stream kunnen zien.
De bedoeling is een Multicast op te zetten, en daar gaat het fout. Volgens ons is het mogelijk zonder een handmatig publishing point aan te maken op de Streaming server toch te kunnen multicasten. De encoder zorgt er dan voor dat er automatisch een publishing point gemaakt word.

In de encoder nemen we de audioinput, vullen we de server gegevens in, bitrates passen we aan zodat alles klaar is om te broadcasten, we drukken op apply. Er komt een melding dat we een announcement file moeten maken wat natuurlijk ook logisch is. Maar daar begint het probleem, zodra we de encoder een announcement file willen laten maken vraagt hij om verschillende dingen zoals een netwerkpad of een webserver URL. We vullen dan het netwerkpad in op het netwerk waar we allemaal op kunnen komen en schrijf rechten hebben. Dan moeten we een locaal pad invoeren wat we ook doen en komt de melding dat daar de NSC ASX en HTM file worden opgeslagen.
Drukken we op voltooien krijg ik de melding: De opgegeven server is niet gevonden (0xC00D0035)
Terwijl ik wel kan unicasten op de streaming server. Ik kan het locale pad bereiken en schrijven ik kan het netwerkpad bereiken en schrijven. Dit probleem bestaat nu op meerdere machines waar we de Encoder op installeren.

Nu is mijn vraag, heeft iemand een idee wat ik fout doe, of mis ik iets of iets dergelijks?

Ik heb ondertussen technet.microsoft.com geraadpleegt. De helpfiles doorgespit maar geen oplossing kunnen vinden.