Automatisch conventeren audio bestanden*

Pagina: 1
Acties:

• Sjaakman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-03-2021
Menschen...

Ik ben (nog) niet vreselijk thuis in de Mac-business, en ben op zoek naar software dat aan specifieke eisen moet voldoen.

Ik wil op een G5 met OSX een map met 24bit, 96KHz audio automatisch om laten zetten naar 16bit, 44,1KHz audio.

En met automatisch bedoel ik dat de software de map elke zoveel minuten checkt om te zien of er nieuwe audio instaat, en deze vervolgens converteert en in een andere map opslaat.

Wie kan mij helpen? :)

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:08
Me dunkt dat je dit kan bouwen met een koppeling van verschillende zaken:
* folder actions
* apple script
* audacity

Folder action hangen aan je source map.
Folder action koppelen aan apple script.
Apple script roept Audacity aan.
Apple script laat Audacity de conversie doen.
Apple script laat Audacity de file saven in een andere map (anders begint het feest opnieuw).

Helaas ben ik niet bedreven in het schrijven van apple script, maar mogelijk dat een ander je hier mee kan helpen :)

Succes!

Liege, liege, liegebeest!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Misschien heb je wat aan SoX of eventueel SoX Wrap als deel van je oplossing, i.c.m. Applescript en Folder Actions. Hoe je unix commando's en shell scripts kunt aanroepen in Applescript kun je in deze Technote vinden.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:46
Ik heb even de titel aangepast zodat deze iets duidelijker is: "Audioconversiesoftware..." > "Automatisch conventeren audio bestanden*".

[ Voor 5% gewijzigd door leon1e op 28-02-2006 15:03 ]