Evolution imap gedrag bevalt niet

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:24
Tot nu toe maakte ik altijd gebruik van thunderbird als mailclient. Echter ben ik eens aan de slag gegaan met Evolution aangezien deze toch standaard als mailclient bij ubuntu wordt geinstalleerd.
Nu zijn er alleen een aantal zaken die me nog niet zo bevallen. Een hoop zoeken in Evolution, maar ook op het internet, leverde me geen juiste resultaten op.

Even voor de goede orde, ik maak gebruik van IMAPv4.

Op dit moment is het zo dat wanneer ik een bericht wil verwijderen en ik op verwijder druk deze gelijk naar mijn trashcan wordt verplaatst. Liever zou ik willen zien dat deze gemarkeerd wordt als verwijderd en dat ik apart een purge opdracht moet geven. Nu komt het verwijderde bericht ook in de local trashcan ipv in INBOX/trash, een imap folder dus.

Zoals net ook al gezegd heeft Evolution, voor ieder imap account, ook een lokale trashcan en een lokale junk folder. Echter wil ik gebruik maken van de junk en trash folders die op mijn server staan. Dat is ten slot van rekening toch ook het idee achter imap: alles op de server zodat je overal eraan kunt komen.

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• ZuBat
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-03-2022

ZuBat

Huh?

Het is bij Evolution heel goed mogelijk om dit aan te passen waarschijnlijk kun je hier en hier wel informatie vandaan halen. Succes

help :?

• Zym0tiC
ZuBat schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:58:
Het is bij Evolution heel goed mogelijk om dit aan te passen waarschijnlijk kun je hier en hier wel informatie vandaan halen. Succes
Op die pagina's heb ik zelf ook al eens gekeken, ik zal waarschijnlijk wel ontzettend eroverheen kijken maar ik kan het toch echt niet vinden.
Heb tig keer alle opties van evolution zitten doorzoeken, de evolution pagina bekeken en gegoogled maar ik krijg het idee dat wat ik wil niet echt mogelijk is.

• PolarWolf
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-01 19:37

PolarWolf

Debian, of course.

Zym0tiC schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 01:22:
[...]

Op die pagina's heb ik zelf ook al eens gekeken, ik zal waarschijnlijk wel ontzettend eroverheen kijken maar ik kan het toch echt niet vinden.
Heb tig keer alle opties van evolution zitten doorzoeken, de evolution pagina bekeken en gegoogled maar ik krijg het idee dat wat ik wil niet echt mogelijk is.
Wat jij wilt is heel goed mogelijk. Volgens mij is het zelfs de standaard instelling van Evolution om berichten te markeren, en niet direct te verwijderen. Ik zal vanavond eens voor je kijken.

Undernet #linux, Undernet #ipsec

• Zym0tiC
PolarWolf schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 10:48:
[...]

Wat jij wilt is heel goed mogelijk. Volgens mij is het zelfs de standaard instelling van Evolution om berichten te markeren, en niet direct te verwijderen. Ik zal vanavond eens voor je kijken.
Dat zou fijn zijn, misschien dat het een ubuntu specifiek iets is. Is namelijk een versie install en heb verder niets veranderd aan de instellingen.
Net ook nog eens gconf doorgelopen bij apps/evolution maar dat helpt me ook niets verder.