[showcase] Spoorbaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 14:47
Gisterenmiddag wat geschoten rond de spoorbaan bij ons in de buurt. Heb al een tijd niet meer gefotografeerd dus het was wel weer een beetje inkomen :) Ik heb geprobeerd een 'urban-gevoel' er in de leggen met de bewerking, die overigens meer tijd koste dan het maken van foto's :7

Afin, alles is gemaakt met een D7D + 50mm aangezien ik helaas nog geen mooie groothoek heb weten te bemachtigen :)

BTW, alles CLICKABLE!, um niet meer dus :)

#1 - Vind deze zelf één van de mooiste eigenlijk, met het lijnenspel geprobeerd een beetje een abstracte foto te maken
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~barry/foto/FotoLog/2006-02-27/got/PICT0022.jpg
#2 - Hier is de lucht zwaar bewerkt, minder vind ik zelf
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~barry/foto/FotoLog/2006-02-27/got/PICT0029.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~barry/foto/FotoLog/2006-02-27/got/PICT0031.jpg
#4 - Hopeloos een aantal keer geprobeerd bewegen vast te leggen, niet gelukt :) Ze rijden dus WEL...
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~barry/foto/FotoLog/2006-02-27/got/PICT0033.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~barry/foto/FotoLog/2006-02-27/got/PICT0046.jpg
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~barry/foto/FotoLog/2006-02-27/got/PICT0052.jpg
#7 - Deze hoort er niet echt tussen natuurlijk, maar hijs toch wel aardig
Afbeeldingslocatie: http://tux.demon.nl/~barry/foto/FotoLog/2006-02-27/got/PICT0041.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door phaas op 28-02-2006 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Dat Brooklyn Kid font eronder vind ik ontzettend afleiden van de foto. Het staat erg rommelig. Doe ze liever gewoon allemaal zoals foto 4, met een heel klein zacht randje er omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg ze niet eens te zien, tip: host dit _niet_ vanaf je dsl-lijn. Dat ga je niet trekken, echt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik vind de toegevoegde ruis niet echt mooi (veel te duidelijk toegevoegd) vooral in de grote versies is het niet om aan te zien. De toning vind ik ook niet echt mooi.
#3 en #4 zijn imo gewoon snapshots en #5 en #6 lijken wel erg op elkaar (op de bewerking na).
#4 en #6 vallen buiten de serie door de afwijkende bewerking en #7 valt er buiten vanwege onderwerp (zoals je zelf al aangeeft).
Beste vind ik #1 en #2 maar dan graag met een andere bewerking ;)
Ik weet het: erg veel negatief commentaar maar dit is voor mij gewoon niet showcase waardig.
Was dit een testcase geweest dan had ik misschien wat genuanceerder gereageerd. Sorry.

De grote versies laden trouwens echt heel langzaam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

MBV

@neo: Hoezo niet? Doe ik ook altijd :P Die testfoto's in het objectieventopic host ik ook gewoon zelf :)

Maar zeker aangezien je bij demon zit, zou ik gewoon je homepage gebruiken. Houdt alleen wel je limiet in de gaten, zijn ze vrij strikt mee volgens hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Inderdaad gooi ze even op imageschack ofzo, dit kost wel heel veel data :)

#1 vind ik trouwens wel heel erg strak alhoewel ik 'm in B&W denk wel mooier had gevonden

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:22

Angeloonie

Cheeseburger Addict

He, is dat toevallig in Rijswijk bij die school? :+

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:07
1 en 2 vind ik toch echt te rommelig. Zie er dan ook weinig abstractie en lijnenspel in. Als je dat wilt zul je het toch echt wat duidelijker moeten maken, wellicht toch met kleur, maar erg veel helpen zal het niet. Voor de rest zie Djengizz

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind 3, 6 en 7 er erg goed uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBV schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:37:
@neo: Hoezo niet? Doe ik ook altijd :P Die testfoto's in het objectieventopic host ik ook gewoon zelf :)

Maar zeker aangezien je bij demon zit, zou ik gewoon je homepage gebruiken. Houdt alleen wel je limiet in de gaten, zijn ze vrij strikt mee volgens hun website.
Heel simpel: je dsl lijn trekt gewoonweg het aantal views niet wat zo'n topic als dit oplevert. Ik kon het op mijn eigen bak wel meten (@100mbit) en die spikete toen gewoon dik 8mbit net na het plaatsen. Vergis je niet hoeveel mensen op GoT zitten, als ook maar 10 man het tegelijk aanklikt moet er wel heel veel data door dat nauwe pijpje heen ;) Een los topic is wat dat betreft écht anders dan wat losse shizzle in een topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

@Neo: bedankt voor de tip, dan zal ik voor mijn eerste test/showcase die gratis webspace van de TU/e eens in gebruik nemen :P
* MBV blijft foto's schieten, maar komt domweg niet toe aan het uitzoeken enz ervan :(

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 28-02-2006 14:01 . Reden: leuk, MSN-smiley's :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Ik vind de bewerkingen een enorm rommelig, de rest is wel ok, maar daarmee verknal je je predikaat showcase wel.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Bedankt voor de comments iedereen.

De bewerkingen opzich zijn IMHO toch echt niet rommelig, met uitzondering van foto 2 dan.
Watbetreft de ruis is absoluut waar ja, beetje overdone :) Komt ook omdat het in PS op 50% allemaal wel mee lijkt te vallen, misschien toch af en toe eens inzoomen naar 100% om te kijken wat het effect werkelijk is.
Brooklyn Kid vond ik trouwens juist 'for the occasion' wel leuk staan, mja, smaken verschillen natuurlijk.

Afin, volgende keer zal ik proberen de foto's wat 'puurder' te houden en dus wat meer aandacht besteden aan de foto's ipv de bewerkingen.

BTW, Tip met betrekking tot de hosting zal ik zeker ook in mijn achterhoofd houden, mijn inet-verbindingen is er idd niet zo erg blij mee :) De full-reso versie zijn ook vrijwel uncompressed, dat heeft er ook mee te maken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phaas
Angeloonie schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:55:
He, is dat toevallig in Rijswijk bij die school? :+
Um, ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:48
Nou ik zie heel veel dicht gelopen stukken, overdadig contrast, blown highlights. Sorry, maar dat vind ik enorm afleidend en rommelig. Op elke foto kan ik bijna zo wel aanwijzen waar er teveel contrast is toegevoegd. Kijk, bewerkingen opzich vind ik ok, zolang je er maar wat beleid achter hebt zitten.

Niet aanvallend bedoeld hoor, maar dit vind ik gewoon :P

offtopic:
post 9001 :X

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

offtopic:
doe maar een nulletje minder :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:20:
[...]

Heel simpel: je dsl lijn trekt gewoonweg het aantal views niet wat zo'n topic als dit oplevert. Ik kon het op mijn eigen bak wel meten (@100mbit) en die spikete toen gewoon dik 8mbit net na het plaatsen. Vergis je niet hoeveel mensen op GoT zitten, als ook maar 10 man het tegelijk aanklikt moet er wel heel veel data door dat nauwe pijpje heen ;) Een los topic is wat dat betreft écht anders dan wat losse shizzle in een topic :)
offtopic:
Toch wel vreemd dat je mij een half jaar geleden nog probeerde over te halen om op een thuis lijn te gaan zitten hosten, terwijl ik zweerde bij hosting :? ( ;) )
MBV schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:01:
* MBV blijft foto's schieten, maar komt domweg niet toe aan het uitzoeken enz ervan :(
offtopic:
Je kan wel blijven schieten, maar ik heb gemerkt dat critisch naar je eigen en ander werk blijven kijken toch minstens zo belangrijk is om je leercurve bij te schaven!

nu dat het commentaar op de showcase;
#1 Je vindt hier juist het lijnenspel interessant, ik vraag me echter af welke lijnen. Er zijn er naar mijn mening niet een paar die nadrukkelijk aanwezig zijn. De lijnen die er wel aanwezig zijn, zijn er naar mijn mening te veel. Foto zou ook wat meer contrast mogen hebben om een meer urban gevoel te geven.

#2 De lucht is vaag, lijkt uitgebeten, maar dat stukje lucht aan de linker kant vind ik meteen ubermooi. Het heeft iets magisch. Contrast is ook wel lekker in deze foto.

#3 Beetje standaard shot, kan me niet echt bekoren. Wellicht ook iets te donker?

#4 Waarom je hier nu juist afwijkt van die gelige bewerking vind ik jammer. Verder ook niet een showcase waardige foto naar mijn idee.

#5 Deze foto heeft iets, iets potentiëels, lekker schuin, niet alles hoeft recht te zijn, maar toch een raakvlak met de rechte wereld door die onderste trede. Iets dat ik ook vaker toepas in m'n eigen foto's. Maar toch, toch mist er iets, ik weet niet wat.

#6 Het contrast is te hoog, bewerking wijkt opeens ook te veel af van die gelige andere foto's waardoor het geen serie blijft. Er gebeurd te veel/er is te veel te zien.

#7 Heeft zeker iets mistieks over zich, dat trekt me zeker, maar past zoals je het zelf zegt niet in de serie. Plaats hem daarom liever in een ander topic waar hij wel hoort en ook beter tot z'n recht komt ;)

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV

MBV

julius schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:00:
[...]
offtopic:
Je kan wel blijven schieten, maar ik heb gemerkt dat critisch naar je eigen en ander werk blijven kijken toch minstens zo belangrijk is om je leercurve bij te schaven!
offtopic:
tatatataaaaaaaaa: [rml][ testcase] Kralingsebos in de sneeuw[/rml] :P Maak je een showcase, noem je hem voorzichtig testcase, en dan kijkt er niemand :'(
Ik kijk altijd wel door mijn eigen foto's heen, maar het echte uitzoeken en terugbrengen van 200 naar 20 foto's kom ik meestal niet snel genoeg aan toe om het leuk te laten wezen. Dus nu heb ik me voorgenomen dat ik nieuwe showcase-waardige onderwerpen direct bewerk :)
En natuurlijk ga ik verder bij het begin met uitzoeken, de foto's uit januari 2005 :( Je weet wel, verjaardagen enzo, had toen iets te vaak mijn S60 bij de hand ;)

[ Voor 6% gewijzigd door MBV op 10-03-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik vind vooral 6 en 7 heel mooi: 6 om de kleur van de lucht er achter die ik heel mooi vind, en het contrast tussen de trap en de wolken.
7 om het contrast tussen het rood van het takje en het groen van de dingen erachter.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Pagina: 1