Keyboard: scroll wieltje + stille (laptop) toetsen gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• schizofreen
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-02 16:31
Ik ben al een tijdje op zoek naar een keyboard wat helemaal aan mijn eisen moet voldoen.
Ten eerste lijkt me een scrollwieltje aan de linkerzijde van het toetsenbord wel handig, daarnaast zoek ik een bordje met stille toetsen. Daarmee bedoel ik eigenlijk dezelfde soort toetsen die je meestal op laptops ziet, platte toetsjes, die niet bij elke aanslag een enorme *klik* genereren. Meer een zacht, rik-tik-rikt-tik.
Verder vind ik een toets als 'calculator' (calc.exe) wel handig, maar enorm veel liflafjes zoals allerhande mediatoetsen hoeven er niet op te zitten. Een merk als Microsoft of Logitech heeft de voorkeur, maar ik sta open voor goede alternatieven.

Ik ben al diverse PC winkels en electronicazaken afgeweest, geGoogled en ge GoT-searched, maar nergens een bordje gevonden wat aan de specificaties voldeed. Wie kan me hiermee helpen?

laat ik nou toevallig toch een stift bij me hebben! - specs

Verwijderd

ik snap niet wat je bedoelt met een scrollwieltje?

qua laptoptoetsen heb ik met de 'trust slimline' het eerste product van trust gevonden waar ik tevreden mee ben. het is klein, mooi (zwart en lekker plat, en blauwe ledjes), goedkoop (15 euro) en zeer stil, alleen de spatiebalk maakt iets meer lawaai. verder zijn er ook instelbare hotkeys... alleen geen scrollwieltje, wat je er ook mee bedoelt

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

scrollwheel op je tobo is gewoon 't zelfde als op je muis, gewoon om pagina's mee door te scrollen :)

Maar ik heb werkelijk nog nooit 'n tobo gezien met 'n scrollwheeltje, k ga is even googlen!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:42:
ik snap niet wat je bedoelt met een scrollwieltje?
ditte ;)
CLB schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:45:
Maar ik heb werkelijk nog nooit 'n tobo gezien met 'n scrollwheeltje, k ga is even googlen!
Logitech heeft/maakt ze (o.a) :Y) maar deze hebben doorgaans "veel meer" media-knoppen die de TS dus klaarblijkelijk niet wil...

[ Voor 53% gewijzigd door RobIII op 28-02-2006 12:51 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:45:
scrollwheel op je tobo is gewoon 't zelfde als op je muis, gewoon om pagina's mee door te scrollen :)

mijn 15 euro sweex geval heeft dat ook :P compleet nutteloos trouwens ^^

logitech heeft trouwens een best fijn "laptop tobo", kom ff niet meer op de naam

/edit
de dinovo bedoelde ik :) geen wieltje, maar wel laptop toetsen :)
link

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 12:53 ]

• schizofreen
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 12:51:
[...]

mijn 15 euro sweex geval heeft dat ook :P compleet nutteloos trouwens ^^

logitech heeft trouwens een best fijn "laptop tobo", kom ff niet meer op de naam

/edit
de dinovo bedoelde ik :) geen wieltje, maar wel laptop toetsen :)
link
Idd, de goede toetsen, nu nog een wieltje

BTW: wireless hoeft ook totaal niet (scheelt me weer batterijen wisselen)

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
check de Mediamarkt! :)

• schizofreen
(...) Ik ben al diverse PC winkels en electronicazaken afgeweest
Had ik moeten zeggen: hoorde ook de Media Markt (Enschede) bij, maar zelf die had niet wat ik zocht.
Bestaat het wel? (8>

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Logitech UltraX ? Afbeeldingslocatie: http://www.invert.pl/images/peryferia/ultrax.jpg
Anders heeft Trust ook wel zoiets dergelijks...(Trust Slimeline)

• schizofreen
willy1986 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:13:
Logitech UltraX ? [afbeelding]
Anders heeft Trust ook wel zoiets dergelijks...(Trust Slimeline)
Op een wieltje en een calculator toets na een zeer geschikte!

• TheBlasphemer
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-11-2025
Ik heb een Logitech MX3100 (draadloze set met MX1000 muis). Hij klikt absoluut niet, en typt heerlijk.
Ook zit er links een scrollwheel, sluitknop (xje), zoom functie, en een soort alt-tab alternative.
Zitten ook allerlei andere media toetsen op. Misschien niet zo nuttig op eerste gezicht, maar het werkt standaard in winamp, dus even tijdens typen liedje veranderen is alleen ff knopje meer drukken ;)

Meer info: http://www.logitech.com/i...,CRID=2162,CONTENTID=9950

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.logitech.com/lang/images/0/6423.jpg
(dat scrolldingetje zit tussen die twee zilveren toetsen aan de linkerkant. Zilveren toetsen zijn trouwens "cruise-control", ook een heerlijke feature)

[ Voor 19% gewijzigd door TheBlasphemer op 03-03-2006 14:04 ]

[img=http://www.web2messenger.com/smallstatus/w2m/theblasp.png]

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:51
Mijn Logitech Internet navigator welke ik iets van 3 jaar op mijn pc heb gebruikt heeft al een scrollwieltje aan de linkerkant. Het lijkt handig maar in de praktijk heb ik het nooit veel gebruikt.

Ik ben nu over op een Logitech Media keyboard elite, waar een of andere techniek in zit waardoor je erg rustig kunt typen. Zo rustig zelfs dat anderen het nauwelijks kunnen horen als jij driftig aan het typen bent. Hier zit dan wel geen scrollwieltje meer op. Ik denk dat de MX3100 die hierboven vermeld wordt ook die techniek heeft waar je rustig mee kunt typen maar dat weet ik niet 100% zeker. De MX3100 is overigens wel een erg nette, degelijke set waar je veel plezier mee kunt hebben (ik heb er een middagje mee gewerkt zo'n jaartje geleden)

• Anakin239
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02 13:50
Vandaag toevallig bij de mediamarkt gezien van Genius
http://www.geniusnet.com.tw/product/product-1.asp?pdtno=515
Pagina: 1