Toon posts:

[Printing] vage printer problemen via bluetooth

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

Ik heb hier een conceptronic printer kit.
Die is ervoor om via bluetooth te gaan printen. Lijkt me duidelijk. Het gaat om een HP 5150 DeskJet.

In eerste instantie dacht ik dat het ding goed werkte. Printer word herkend en testpagina's rollen eruit.

Echter, na het één en ander uit te printen, kwam ik erachter dat het dus alles behalve correct werkt.

Het volgende:
Als ik meerdere documenten wil gaan printen, ofwel meer dingen in de que, dan houd ie er mee op. Printer vreet na de eerste print niks meer en kan niks meer afdrukken. Tenzij je de que weer helemaal leeg gooit en weer één document in de que zet. Die druk ie wel weer af.

Het probleem dus: Ik kan niet meerdere documenten in de que zetten.

Ik krijg steeds de standaard Windows "kan niet afdrukken" meldingen en, nouja.. die verwijst me door naar de Microschoft site... Ode aan diegene die daar ooit iets wijzer van is geworden... Google leverde ook niks op.

Antwoord op de volgende vraag, "Wat is het verschil in printopdracht tussen, testpagina en elk ander willekeurig document", zou erg helpen. Dit verschil maakt namelijk wel degelijk uit, blijkbaar. Aangezien ik een shitload testpagina's kan afdrukken zonder dat ie gaat hangen. Hij zou bv Word documenten, technisch, net zo moeten afdrukken als de Testpagina. Zou al zo moeten zijn.. maarja... Windows he..

Ik de EventViewer vond steeds ik dit:
Document Nieuw - Tekstdocument - Kladblok van cmbeheerder kan niet worden afgedrukt op printer hp deskjet 5100 series. Gegevenstype: NT EMF 1.008. Grootte van spool-bestand (in bytes): 1916. Aantal afgedrukte bytes: 0. Totaal aantal pagina's van document: 1. Aantal afgedrukte pagina's: 2. Clientmachine: \\CM-LT007. Win32-foutcode geretourneerd door afdrukprocessor: 2 (0x2).

2(0x2) = Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. (bullshit dus)

en

Kan document niet afdrukken vanwege GDI- of stuurprogrammafout in de beeldopbouw.

Ook kwam 259 een paar keer voorbij. Dit houd in: "Niet meer gegevens beschikbaar". Lijkt me ook sterk.

Het vreemde is dat het wel goed gaat met Windows testpagina's. Ik kan hiervan zo veel als ik wil in de que kwakken en hij drukt ze vervolgens keurig af. 1 Word document erbij en het is weer van slag en stopt er onmiddelijk mee.

Ik ben benieuwt waar het probleem ligt. Ik denk toch ergens in het bluetooth verhaal.
Iemand een idee. Elke vorm van discussie over dit onderwerp is gewild. Ik kom zo geen steek verder namelijk.

Bij voorbaat dank,
S.B.