Sendmail mail doorsturen naar meerdere servers?

Pagina: 1
Acties:

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:52
Howdy!

Weet iemand hoe je in sendmail mail kan doorsturen naar meerder mailservers tegelijk?! Ik bedoel dus geen smarthost of met een mailertable, omdat dat maar naar 1 host kan.

Ik heb hier een een test mailserver staan (anti-spam, anti-virus) en die wil ik even testen zonder dat de normale mailserver hier onder te lijden heeft.

Welke sendmail crack weet hier een oplossing voor?

(.forward of procmail is ook een oplossing maar wil het liever via sendmail doen omdat die server niet van mijzelf is).

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vaevictis_ schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 10:41:
Howdy!

Weet iemand hoe je in sendmail mail kan doorsturen naar meerder mailservers tegelijk?! Ik bedoel dus geen smarthost of met een mailertable, omdat dat maar naar 1 host kan.

Ik heb hier een een test mailserver staan (anti-spam, anti-virus) en die wil ik even testen zonder dat de normale mailserver hier onder te lijden heeft.

Welke sendmail crack weet hier een oplossing voor?

(.forward of procmail is ook een oplossing maar wil het liever via sendmail doen omdat die server niet van mijzelf is).
Geef nou eens duidelijk aan wat je wil? Wil je vanaf 1 mailserver naar een cluster van andere mailserver's mailen? Want dan kan je toch best gebruik maken van een smarthost/mailertable incl round robin DNS?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• jpeeters
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-02 22:59
Ik denk dat hij mail 2 keer wil zien binnenkomen, 1x op de productieserver en 1x op de testserver. Maar iets meer uitleg hoe de huidige setup is zou inderdaad handig zijn.

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:52
Okee.

Op de gateway draait sendmail. Deze relayed alle mail naar de exchange server.
Naast de exchange staat een test mail server (MailScanner) hier moet dus ook alle mail terrecht komen.

Hoe kan ik sendmail alle inkomende mail zowel naar de exchange als de MailScanner mailserver laten sturen? Zoals ik het had begrepen kan je wel meerdere hosts in een mailertable zetten maar dan gaat deze naar de eerst beschikbare server, terwijl ze naar beide moeten gaan.

Duidelijk genoeg?

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-02 22:35

BoAC

Memento mori

Met procmail processen?

Krijg je de mail binnen of moet je deze zelf ophalen?