Toon posts:

mijn ip

Pagina: 1
Acties:
  • 98 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hey.
Ik heb een probleem. ik zit op een andere pc. en ik wil graag het ip adres weten van mijn server. ik weet deze niet uit mijn hoofd. weet iemand hoe ik hem kan vinden. dan kan ik extern bureaublad gebruiken.

groetjes

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-02 21:48
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:36:
hey.
Ik heb een probleem. ik zit op een andere pc. en ik wil graag het ip adres weten van mijn server. ik weet deze niet uit mijn hoofd. weet iemand hoe ik hem kan vinden. dan kan ik extern bureaublad gebruiken.

groetjes
Heb je toevallig ergens een mailtje dat vanuit jou thuis is verstuurd? Dan kun je de header bekijken... Anders is er denk ik geen mogelijkheid, anders dan iemand thuis laten kijken...

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:18
Heeft je server geen domeinnaam? Anders zou je daar een ping naar kunnen doen, dan zie je zo het ip adres.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

http://www.mijnip.nl

Oh nee, de vraag is anders. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Guardian Angel op 28-02-2006 09:42 ]

ARME AOW’er

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Wat is dit nou weer voor een n00b topic.

Hoeveel servers heb je?
Als je 1 server hebt en deze is ook DHCP dan zou je daarnaartoe kunnen verbinden

Hebben we het trouwens over intern of extern verkeer?

[ Voor 17% gewijzigd door Bierkameel op 28-02-2006 09:42 ]

Alle proemn in n drek

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Correct, maar dat moet hij wel ff uitvoeren vanaf z'n eigen pc ;)
(misschien ten overvloede, maar ik vul je even aan ;))
Bierkameel schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:42:

Hoeveel servers heb je?
Als je 1 server hebt en deze is ook DHCP dan zou je daarnaartoe kunnen verbinden

Plaats een Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif als het topic je niet bevalt. Voor de rest is het idd wel handig om te weten of hij uberhaupt in z'n eigen netwerk zit

[ Voor 71% gewijzigd door Gunner op 28-02-2006 09:45 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Als je je server een naam hebt gegeven (dan moet ie wel w2k, xp of 2003 draaien), dan volstaat het om die naam in te voeren in extern bureaublad. Dus als ie 'server' heet tik je dat dus gewoon in ipv het ip-adres. Needless to say dat je vervolgens een ipconfig-je kan draaien......

Geen Ping, wel Pong

• Martijn
Bierkameel schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:42:

Hoeveel servers heb je?

Ik ging er in mijn antwoord maar even vanuit dat hij op een PC op een fysiek andere locatie zit... Anders is het vrij n00b-achtige topic mja ;)

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:27
hey.

groetjes
Misschien dat je op de site van je ISP onder klantgegevens je IP kan vinden. Mits je een statisch IP hebt. Bij Planet kan dit namelijk wel.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

Verwijderd

@TS,

Meld wel aub meer info, zit je locaal te werken of wil je zelfs dit proberen vanuit bv school ofzo

ipconfig /all

of zoals men allemaal hierboven meld tik je naam van je server

of loop even naar je server toe en doe daar een check op IP

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 14:25

Beugelfles

I love rusty spoons

hey.

groetjes
Stijno beetje magerige topic start. Het is niet duidelijk waar jij zit en waar de server staat. Tevens een beetje specs en os zouden ook geen kwaad kunnnen

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een pc die 247 aanstaat maar die nog geen domein heeft. hij heeft wel ingesteld dat hij extern bureublad kan toestaan

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:17
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:47:
ik heb een pc die 247 aanstaat maar die nog geen domein heeft. hij heeft wel ingesteld dat hij extern bureublad kan toestaan
Waar staat die PC? Staat ie in het buitenland? Staat ie op de kamer naast je? Staat ie op een serverruimte? Wil je misschien iets meer info geven??

Verwijderd

Topicstarter
hij staat een kwartiertje fietsen van mijn school

Verwijderd

Nou vraag ik, dit topic word niet als onzinnig beschouwd????
Zelf eerst wat meer googlen zou ik zeggen.

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
V: Wat voor een motor heeft je auto?
A: Hij is rood.

Volgens mij moet de server extern bureaublad toestaan, niet de PC waar je nu achter zit. En verder is het inderdaad handig als je wat antwoorden geeft op de gestelde vragen. Anders wordt helpen een beetje lastig.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:17
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:50:
hij staat een kwartiertje fietsen van mijn school
Hoewel ik al betwijfel of je door de firewall van school heen gaat lijkt het mij dat er toch een aantal tips zijn gegeven hoe je je IP kan achterhalen via je provider. Tenminste als je provider dit ondersteund. Anders wordt het een kwartiertje fietsen (zou ik even wachten met dit weer ;))
Voor de volgende keer: www.dyndns.org

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-02 14:25

Beugelfles

I love rusty spoons

Topic geopend 9:36, het is nu 9:57. Als Topicstarter heen en weer was gefiets dan was hij nu bijna terug })

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• Martijn
Daarom, modje aub slotje? ;)

Verwijderd

Topicstarter
sorry mar kon niet weg. zat in de les. was al gesnapt:P

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:45
jongens wat een nutteloze reacties zeg...

Stijno zit op een fysiek andere locatie en zijn server staat extern bureaublad toe... Dat moet met een beetje logisch nadenken toch wel te behappen zijn (anders is het idd een redelijk n00b-gehalte :P )

Voor zover ik weet is er geen mogelijkheid om zo je ip te achterhalen als je er niets van weet... Als je een mail hebt kun je idd via de headers kijken. Volgende keer je IP even onthouden of er een domein aan koppelen...

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ok, de vraag werd door velen verkeerd begrepen...
Maar dat komt toch echt door de topicstart, als je daarin wat duidelijker had opgeschreven wat je vraag nu was, dan had dit voorkomen kunnen worden.
Verder getuigt de vraag (ook niet de vraag die je wel bedoelde) van weinig creativiteit. De oplossingen die hier werden genoemd, had je zelf ook wel kunnen bedenken.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.