Via mijn werk kon ik goedkoop aan een goed werkende DELL Latitude C600 (750 MHz) laptop komen. Dat ding is voorzien van een rammelende 10 GB HDD en 2x64 MB PC100 SO-DIMM geheugen.
De HDD heb ik inmiddels vervangen voor een 40 GB 5400 rpm Hitachi HDD. Dat ding is ongelooflijk stil en stukken sneller dan die IBM rammelbak. Daar heb ik dus geen klachten over!
Ik dacht het geheugen maar ook gelijk uit te breiden. Ff op de website gekeken en DELL (Kingston) vraagt ff ca 150 euro voor
Dus ging ik kijken bij Alternate. Ja: ze hebben 256 MB PC133 'fully compatible Kingston' plakje. Bestellen en bezorgd en ingezet. Resultaat: hij start op en gaat gelijk uit. Omgewisseld (256+64). Error in 256 memory decreased to 64 MB. Hmmm klinkt als een conflict. Dus: alleen 256. Noppes. Dus naar Zoetermeer gegaan. De zaak voorgelegd en tevens een andere reep geprobeerd. Ook niets. Volgens de verkoper was mijn aanname juist dat de PC133 naar 100 geklokt wordt als het nodig zou zijn.
Weten jullie wat nou het probleem is? PC100=PC100, toch? Of is DELL zo vreselijk kieskeurig met het geheugen? Btw: de huidige geheugenplakjes zijn van Samsung en helaas wilden ze op het werk niet vertellen waar ze het geheugen vandaan hebben, en om 2x256 MB te jatten gaat me te ver
De HDD heb ik inmiddels vervangen voor een 40 GB 5400 rpm Hitachi HDD. Dat ding is ongelooflijk stil en stukken sneller dan die IBM rammelbak. Daar heb ik dus geen klachten over!
Ik dacht het geheugen maar ook gelijk uit te breiden. Ff op de website gekeken en DELL (Kingston) vraagt ff ca 150 euro voor
Weten jullie wat nou het probleem is? PC100=PC100, toch? Of is DELL zo vreselijk kieskeurig met het geheugen? Btw: de huidige geheugenplakjes zijn van Samsung en helaas wilden ze op het werk niet vertellen waar ze het geheugen vandaan hebben, en om 2x256 MB te jatten gaat me te ver