Toon posts:

Welke router wireless raden jullie mij aan

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ben op zoek naar een niet al te dure router (wireless ondersteuning) die een groter dan normaal bereik heeft.

Een kennis van mij zit op een eiland, heeft een stuk grond en daarop meerdere huisjes. Het verste huisje ligt op ongeveer 50 meter. Natuurlijk willen ze daar ook wireless bereik hebben.

Wat is een werkbare oplossing? :+

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 09:35 ]

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:37
Is het niet mogelijk een omni antenne op het dak te zetten? Deze kan je dan weer verbinden met een willekeurige router die een externe antenne ondersteund.

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:07
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:18:
Wat raden jullie me aan om aan te schaffen? :+
Eerst deze eens goed te lezen: Policy - Professional Networking & Servers

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm.. een externe antenne... dat is zeker een optie.

Is er geen router die zulke afstanden kan overbruggen? Wie heeft hier ervaringen mee?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Rolfie,

Goed dat je wijst op de policy, maar ik denk dat ik val in deze categorie:
Inhoudelijk geldt dat hier technische vragen over professionele netwerken en beheer geplaatst kunnen worden. Denk hierbij aan niet-alledaags problemen met professionele routers en routing tables, hoe bepaalde (enterprise-) serversoftware te laten samenwerken en hardwarematige vragen en problemen met betrekking tot professionele (19"-) servers.
Dit lijkt me een niet alledaags scenario. Hopelijk kan iemand met 'veld' ervaring en Wifi me wijzen naar een passende oplossing

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 09:34 ]

Verwijderd

De specificatie van de standaard red die 50 meter wel geloof ik, en er zijn iig genoeg fabrikanten die 50 meter of meer noemen.
Alleen: of dat dat in de praktijk ook zo mooi werkt is een 2de. Ga daar bij een huis/tuin/keuken-router maar niet van uit, zou ik denken. Daarbij geldt dan ook nog, dat die specificatie niet zegt dat je na 50 meter ook nog een mooie snelheid overhoudt. 1mbit is ook nog verbinding, zullen we dan maar zeggen.

Misschien dat je met een profi-router dat nog wel kunt halen (3com misschien, of cisco), maar ik denk dat de hierboven genoemde optie, van de antenne, beste kansen geeft.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

hoewel ik nog steeds niet denk dat het PNS is kijk hier eens naar
Wlan @ camping

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:07
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:33:
Hoi Rolfie,

Goed dat je wijst op de policy, maar ik denk dat ik val in deze categorie:

[...]
Lees deze dan eens door: FAQ - Network Troubleshooting

Voor de rest:
Hoe is het zicht tussen de huisjes? Is het een rechte lijn, staan er bomen tussen, kun je alle huisjes zien, of staan ze achter elkaar.
Wat voor een huisje, van hout of van steen/beton.
Hoeveel wil je er aan uitgeven?

Verwijderd

Topicstarter
Goede vragen!

De huisjes staan deels achter elkaar, zeg maar geschakeld.

Her en der staan bomen, maar dat zijn slechts enkele. De huisjes zelf staan redelijk in een rechte lijn, dus niet in een cirkel of waaiervorm om het hoofdgebouw heen.

Over een prijs heb ik niet nagedacht, ben benieuwd waar het op uit gaat komen, maar ik laat me leiden door jullie adviezen.

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

Budget ? Afstand ? Welke standaard ? Ik mis een behoorlijke bak basisinfo. Verder is d'r vrij veel over te vinden

• Marck21
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2011
Wat je ook kunt proberen is op een of meerdere (strategisch gekozen plaatsen) een draadloze repeater neer zetten die WDS ondersteunt. Hoef je geen kabels te trekken en kun je makkelijk je bereik vergroten. Je moet alleen kijken wat kostentechnische interessanter is: 1 externe antenne of de oplossing dmv repeaters.

Asus A7V880 | AthlonXP 2500+ | Sapphire 9800 PRO | 2x256MB Kingston HyperX & 2x512MB Twinmos SpeedPremium | 80 GB SATA | 160 + 80 GB IDE

Verwijderd

Topicstarter
Thanks guys,

Heb genoeg info!!

bedankt voor het meedenken.

Verwijderd

De asus 500g is erg goed, heeft ook een ftp server bandwide controller, webcam server, enz. Bereik iswel iets minder, maar een custum firmware kan je het verzend vermogen op schroeven tot 84mW waardoor dat probleem weer is opgelost.

Een goede atene maakt ook een hoop uit.
http://home.wanadoo.nl/erwin.gijzen/wifiomni/

Ean anders eventueel een repeater er bij neet zetten of een tweede accespiont die je laat bridgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 10:20 ]

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

AFAIK heeft WiFi in de open buiten lucht een bereik van 300 meter, als dus 2 WiFi routers buiten staan... Misschien ook wel vlakbij een raam buiten...

Dus volgens mij maakt het niet zo veel uit, 50 meter is niet zo veel in vergelijking met de 300 dan :9

Verwijderd

Maar dan ga je wel uit van een mooi dag, waneer het regent /sneeuwt dan is het bereik een stuk minder. En laat dat nou net het moment zijn waneer men er juist gebruik van wilt maken.

Verwijderd

Sorry hoor, maar in diezelfde FAQ staat ook dat het de bedoeling is dat je enigszins om je heen kijkt voor je lukraak post. En jij bent echt de eerste niet die bedenkt dat je WLAN leuk kan gebruiken op een wat groter gebied. Ik mis derhalve wat vooronderzoek bij jou.

Bovendien heeft dit toch niets met PNS te maken. Dit is geen professionele netwerkkwestie en vooral je topicstart voldoet bij lange na niet aan de eisen die hier gesteld worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.