Toon posts:

[XP SP2] pc kan pingen en limewire maar niet surfen of msn

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hej ,

ik kennis van mij heeft nogal een raar probleem , het lukt niet meer om met haar pc te surfen of op msn , dmsn ... te gaan wel lukt het nog om te pingen , virusscanner te updaten of iets te downloaden met limewire

ik heb even met een ubuntu vanaf de cd getest en van daaruit lukt surfen wel dus aan hardware ligt het al niet. De hardware bestaat uit een netwerk met router , en 2 andere pcs ( deze hebben geen problemen) en internet via telenet natuurlijk.

de windows firewal is uitgeschakeld en enkel norton antivirus en antispywire draait ( deze heb ook ook al eens proberen uitschakelen zonder resultaat)

het lijkt me er op dat poort 80 verkeer geblokeerd wordt ofzo heeft er iemand raad of ervaring met dit probleem.

alvast bedankt,

Tom

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:28
Wat kun je pingen? Kun je pingen op hostnaam of op IP-adres?
Kun je surfen naar http://64.233.187.99 ? Dan is het een DNS probleem.

Verwijderd

msn heeft niks met poort 80 te maken, die gebruikt andere poorten.

wat heb je trouwens gepingt? een IP of een naam?

dus 72.14.207.104 of www.google.com?
als je google.com hebt gepingt, probeer dat IP dan eens (is ook van google), als dat niet lukt is waarschijnlijk je DNS kapot.

/edit
/me schopt frickY
dat was mijn antwoord :(

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 08:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een url gepingt ( ping www.google.nl)
surfen naar ip heb ik nog niet geprobeerd , maar aangezien het pingen naar url lukt denk ik niet dat het daar ligt. het probleem ligt waarsch ietsje dieper denk ik (alhoewel het vaak stomme oorzaken zijn he :))

is er een bepaald verband tussen surfen msn , dmsn eenerzijds en
bijv limewire en updates downloaden anderzijds ?

Verwijderd

limewire, torrents, etc gebruiken meestal IP's en geen urls. MSN (en andere clients), surfen, etc gebeurt via urls.

dus als je DNS niet meer werkt krijg je dit soort klachten, dat sommige dingen perfect werken en sommige niet

kortom: ff IP proberen te pingen zodat we zeker weten dat het je DNS is (of niet natuurlijk)

Verwijderd

Topicstarter
ok alvast bedankt voor het antwoord ik zal vanavend als ik er ben eens even het dns gedoe beter uittesten , misch de dns zelf ingeven enzo bij de tcp ip eigenschappen enzo
of het ip van de router ingeven.

ik laat wel nog van me horen :)

Verwijderd

Om beter te controleren of je DNS een probleem is, eerst even het volgende commando uitvoeren:

ipconfig /flushdns

Hiermee leeg je je DNS-cache. Probeer daarna nog maar eens www.google.com o.i.d. te pingen. Het NSLOOKUP commando is ook je vriend in dit soort zaken. :)
Pagina: 1