Toon posts:

VPN & active dir server route

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik zit met ene probleempje en kom der echt eventjes niet meer uit, wie kan me helpen ? ik heb een netwerkje situatie is alsvolgt

ISP <-------> Router / modem <----192.168.1.33 -----> Freesco Router <----- 192.170.211.XXX --> pc's
<-----192.168.1.34 ----> VPN Server <------ 192.170.211.200 / 31

De freesco router route vanaf de modem door naar het thuis netwerk waar ook alle servers op aangesloten zitten , en in de vpn server zitten 2 netwerk kaarten 1 om naar de modem toetegaan voor vpn (freesco ondersteund amper vpn pass-trough) en de ander om het thuis netwerk te benaderren en de active directory server de benaderren op het ip 192.170.211.62 die ook in de freesco dns server staat beschreven als active dir server.

nou het probleem als ik allbei de netwerk kabels aansluit maak hij via de netwerk kaart voor binnen gene verbinding met de active dir server en de kaart voor naat buiten geeft error 718 waneer iemand wil inloggen op de vpn server.

als ik alleen de netwerk kabel van buiten erin doe, werkt de vpn server perfect, doe ik alleen de kabel voor binenn er in werkt die perfect alleen niet samen. nu denk ik dus dat er iets in me route tabel verkeerd is. wie heeft hier ervaring mee en kan me een handje helpen ? alvast bedankt