Toon posts:

9volt adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi allemaal, ik heb de search gebruikt maar dan kom ik allemaal verschillende antwoorden tegen , de ene zegt dat het niet werkt en de andere zegt dat het wel werkt . :?

kan een van jullie mij misschien uitleggen of het werkt als je een 9 volt adapter ( 1000mA ) op de bruggen van een AMD Duron 600 zet zodat ze doorbranden, is dit nu mogelijk of niet ? want ik heb het geprobeerd met een mesje, een speld, en andere scherpe voorwerpen maar ik kom er niet doorheen :?

ik word er echt niet goed van dat snijden want ik heb anderhalf uur lopen snijden maar ik kom er nog steeds niet doorheen ..

maar terug op mijn vraag, is het dus mogelijk om met een 9volt adapter op 1000mA de bruggen van mijn cpu door te branden MAAR dat hij het wel nog gewoon doet ( wel andere multieplier enzo ) ?

dit is mijn pc :
Chaintech 7aja: maar zonder dip switches jammer genoeg :'(
amd duron 600@624 ( door de fbs overgeklokt )
128mb sdram ( over paar daagjes 400mb sdram ongeveer )
50gb hardeschijf
onboard sound
ati rage 128 pro 32mb ( word uitgebreid naar nvidia geforce fx5200 128mb )

temp:
cpu 30 graden celsius
systeem 35/40 graden celsius

als ik hem heb aangepast via de bruggen koop ik nog extra case fan om beetje koeler te houden.

dit is het wel ongeveer,

als jullie het weten of misschien andere manieren die minder gevaarlijk is of makkelijker is dan zou ik het graag willen weten want ik begin het een beetje zat te worden om het met een mesje dit te doen :O

Verwijderd

Laat eens een foto zien van wat er nou kapot moet?
lijkt me trouwens geen goed plan, om 9v op je proc te zetten.

Een geforce fx 5200 is slecht, niet kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2006 11:04 ]

• Tekielja
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 11:03:

Een geforce fx 5200 is slecht, niet kopen.
Nee, met zulke specs zou ik idd ook een 7900GTX o.i.d. aanraden :{.

• DarthPlastic
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-01 19:29
Als het niet lukt om de processor zelf te unlocken, niet verder aan gaan prutsen, het wordt dan alleen maar erger...

Wil je écht doorbranden, dan zul je toch zeker (pakweg) 10 of 20 Ampère erop moeten zetten, maar dit is gewoon niet slim.
Laat het anders door iemand anders doen, of door een computerzaak oid.

En als je toch meer performance wilt, is het dan niet iets om gewoon een nieuw mobo+cpu+ram te kopen? Kun je gelijk het geld van die FX5200 bewaren voor een betere videokaart. (Pak bv een GF 6600 / 6600GT, snel genoeg voor meeste spellen, toch niet al te duur meer)

edit: Ik heb even naar je andere posts gekeken, en daarom zeg ik dit maar heel uitdrukkelijk even:
Ga alleen overklokken/rommelen aan je systeem, als je genoeg geld hebt om de schade te kunnen betalen, en hier standaard van uit gaat!
Bij een overklok zal de processor meer warmte produceren, en als je een te slechte koeling hebt wil het wel eens doorbranden...
En, oja, als je de koeler op je CPU terugzet, wel even nieuwe pasta erop smeren ;)

[ Voor 28% gewijzigd door DarthPlastic op 28-02-2006 11:18 ]

Owner SuitIT, https://www.suitit.nl

Verwijderd

Topicstarter
hmm ok maar ik heb wel een beetje geld , maar niet zo heel veel , en ik kan wel een amd duron op marktplaats ofzo kopen, maar het is meer het probleem hoe ik er kom :P maarja dat is denk ik niet zo moeilijk :P

en die fx5200 neem ik omdat hij lekker goedkoop is :Y) en omdat als ik een 6600gt of zoiets dergelijks neem het denk ik niet zo nuttig is met een 600mhz proccesor :P

maar kunnen jullie misschien een goedkope moederbord , processor, etc voor mij kunnen uitzoeken zou ik heel aardig van jullie vinden :) het liefst in een goedkope winkel in zoetermeer want daar woon ik :P en heb geen auto :9~ dus kan niet naar een andere rijden :z

en waar kan ik mijn processor laten overklokken ? want ik heb geen zin meer om met mesje te doen :P teveel werk :|

alvast bedankt voor jullie reacties :)

en dat van die koelpasta wist ik ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2006 12:26 ]

• DarthPlastic
Hier, het eerste resultaat voor "AMD Upgrade set" met google:
http://www.fedor-computer.nl/N_art_3233.html

Gewoon even een pc-winkel binnenlopen anders, en je laten informeren.
Veel moderne 'simpele' processoren zijn nog steeds heel snel, en goedkoop.
Pak bv een Sempron, die kosten haast niets meer, en hebben nog redelijke performance (iig beter dan die duron600 :))

Enne, voortaan een beetje zoeken he ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok thx voor de link ;) ga nu even kijken :)

en ik had gezocht :o drie keer zelfs .. maar ik kreeg steeds verschillende topics :? de ene zei : het kan wel . en de andere : het kan niet. dus ik snapte het niet meer helemaal O-)

tja .. wat is der niet beter dan een duron 600 })

• DarthPlastic
Ik help mensen teveel ;) :X

Kijken: [img=http://img485.imageshack.us/img485/2769/alternatesysteem8xx.th.jpg]

173 euro, heb je mobo + sempr2600 + 512mb :Y)

Verwijderd

Topicstarter
nice :) ik heb 205 euro uit me spaarvarken :Y) dus misschien kan ik nog een ( heel ) goedkoop grafisch kaartje halen :P

misschien nog ideeen voor grafische kaarten ?

alvast bedankt voor die links in iedergeval :) ga morgen ff met een vriend van mij kijken :)

• DarthPlastic
Klein beetje bijzeuren bij je ouders, en dan een Asus N6600/TD (256MB) kopen.
Heb ik zelf ook, heel goed kaartje!

Evt je oude PC verkopen, misschien anders een broertje/zusje?
(Moet je wel nieuwe kast hebben helaas voor die nieuwe pc...)

Vaak komt er toch 50€ bij, vanwege dat ene leuke dvd-brandertje, een nieuwe voeding, casefannetjes etc.

Ik hoop dat je iig die adapter uit je hoofd hebt gezet ;)
En laat vooral weten hoe het af is gelopen!
Su6 :)

• Sjaakmeister
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
{edit} reden: hier stond iets wat hier niet thuis hoort

[ Voor 81% gewijzigd door Sjaakmeister op 01-03-2006 15:27 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Alleen is het niet de bedoeling dat je dat hier gaat vermelden maar dat je dat buiten GoT om doet of via V&A :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

waarom zou je een 6600gt kopen, die snelheid haal je met een duron @ 600mhz er nooit uit, die overclock van 600 naar 624 is ook nix, als ik jou was zou ik een snellere duron halen, dan pas een nieuwe gpu want je 6600gt zal nooit snel kunnen werken met een amd duron @ 624 mhz

Verwijderd

Topicstarter
daarom wou ik de fx5200 halen , ik dacht alsik zo een snelle neem haalt hij het der toch niet uit.
maar zit de 6200 er beetje tussen ? zal die het wel een beetje doen want iedereen hier zegt dat de fx5200 slecht is.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-01 13:32
neem een 6200 , maar neem er dan een zonder turbocache , dat zuigt een heel klein beetje heel hard ...

ander misschien naar een radeon 9550 kijken?

Out of the box? What box? There is no box.

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

neem je CPU een keer mee naar een juewelier, die kan de baantjes wel doorsnijden waarschijnlijk.
Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 10:42:
daarom wou ik de fx5200 halen , ik dacht alsik zo een snelle neem haalt hij het der toch niet uit.
maar zit de 6200 er beetje tussen ? zal die het wel een beetje doen want iedereen hier zegt dat de fx5200 slecht is.
onzin... zo slecht is een FX5200 niet... de 128bit versie (er is ook een 64bit) is ietjes trager als een GeForce4 Ti4200 in DX8 bewerkingen, maar in de DX9 bewerkingen issie sneller.

[ Voor 73% gewijzigd door McKaamos op 02-03-2006 12:51 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-02 07:45
Die oude duron moest je toch unlocken door gewoon potlood streepjes te zetten?
Zo heb ik mijn Duron 700 geunlocked; en die heeft vrolijk op 1050 gedraait..

Pvouput live

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 30-01 11:20

Shuriken

Life is all about priorities

Koop idd in elk geval geen 5200. Kijk anders naar een 2e hands GF4 Ti4200 ofzo, das nog een stuk sneller.

[ Voor 5% gewijzigd door Shuriken op 02-03-2006 12:52 ]

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Krypt schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:50:
Die oude duron moest je toch unlocken door gewoon potlood streepjes te zetten?
Zo heb ik mijn Duron 700 geunlocked; en die heeft vrolijk op 1050 gedraait..
jah, maar voordat dat werkt moet je ook nog bepaalde bruggen breken.
ook om bepaalde multiplier combinaties te krijgen, moet je sommige breken en andere weer verbinden.
Shuriken schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 12:52:
Koop idd in elk geval geen 5200. Kijk anders naar een 2e hands GF4 Ti4200 ofzo, das nog een stuk sneller.
In het geval van de 128bit versie issie dus ongeveer even snel.
trust me, i tested it.

test ging tussen een XFX GF4Ti4200 128MB en een MSI FX5200 VIVO ding (naja VIVO is van ATI, amar iig het mediacenter model met remote enzo) eveneens met 128MB.
zat ongeveer 1000 punten lager in 3DMark2001 en 500 punten hoger in 3Dmark2003

het enige was dat de ene PC met een XP2000 draaide (in het voordeel van de GF4) en de ander met een Duron1400 @ 1800 (in het nadeel van de FX5200)

edit: http://www.msi.com.tw/pro...ro_vga_detail.php?UID=444
die kaart dus. (de rooie op de foto)

64bits versies zijn erg veel trager dan deze.
de meeste 128MB kaarten zijn voor zover ik weet 128Bits

edit: trouwens, het maakt niet echt uit welke kaart je koopt, want die duron bottleneckt op beide kaarten ;)

[ Voor 64% gewijzigd door McKaamos op 02-03-2006 13:01 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• TeXiCiTy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 04-02 14:37
Ik heb zelf ook een Ti4200 gehad en daarna overgestapt op de FX5200. Over de Ti4200 kan ik nog steeds dromen maar de FX5200 is wel wat slomer. Wel passief gekoeld en waarschijnlijk goed genoeg voor die duron. Bottleneck zal bij de CPU liggen.

En ik verwacht niet dat er (veel) PCzaken zijn waar ze voor je willen bridgemodden. Ik moet mijn AMD Geode NX1750 eigenlijk ook nog bridgemodden.

:| Bedenk me ineens dat ik hier nog een proggie heb die dat wellicht softwarematig kan doen...
http://crystalmark.info/?lang=en
CrystalCPUID downen en dan staat er boven int menu ergens K6/K7/K8 multiplier gedoe.

[ Voor 12% gewijzigd door TeXiCiTy op 02-03-2006 13:04 ]

“A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away.” —Antoine De Saint-Exupery

Verwijderd

Topicstarter
hoe werkt dat crystal cpu dan ?
kan ik dan zonder die bruggen te breken hem sneller laten draaien ?
Pagina: 1