Toon posts:

vraag overclock 6800 gs

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik lees steeds verschillende dingen over de 6800 gs dat die standaard op 425 mhz draait.
nu draait die van mij standaard op 475 en op dit mom op 521 kern en 1.20 ghz geheugen.

Afbeeldingslocatie: http://www.multimediadiensten.nl/hoogste-score-eric2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.multimediadiensten.nl/overclock-kaart

weet iemand of die nog hoger kan en of dit normaal is.

ik heb scores en instelling bijgedaan.
de score is gehaald met 1 gig geheugen en 3500 + en 6800 gs kaart met asus a8n-sli-deluxe mb

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
Tot hoever kan ik overclocken?
Dit is erg moeilijk te zeggen. Het ligt er namelijk maar aan hoe de rest van je systeem het volhoudt. Als je bijvoorbeeld een PIII overclocked heb je te maken met een nogal hoge FSB. Deze kan soms wel oplopen tot 150-160. Aangezien je AGP en PCI snelheden hier ook verband mee houden is dit per systeem verschillend.
uit de FAQ, vertaal dit naar je videokaart en je weet dat er geen zekerheden zijn. Gewoon proberen dus. Met betere koeling/voltmods kan je verder, mocht je dat willen.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:35

Theo

moederbord

als je als overklokprogramma dat tabblad van nVidia gebruikt kun je hoger komen. Met Rivatuner kun je ook net zo makkelijk overklokken, alleen gaat rivatuner wat verder. Mijn kaart (fx5900, standaard 400/700) kon tot 440/750 op dat tabblad halen, en met rivatuner 490/790

Nu met WP, PV, EV en PC

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-01 12:48

Steffy

Ayreonaut

Nette score hoor, denk dat je wel aardig aan het max van de kaart zit hoor, zijn maar weinig die verder komen dan dit, zit zelf op 510/1350 en haal ook iets in deze buurt. Je mem zou wel wat omhoog kunnen maar Core zit denk ik aardig op maximaal, verder nette OC tot nu toe maar op mem gebied zit er nog wel iets meer in

Verwijderd

Mijn kaart: XFX 6800GS staat zonder overclocking op 485
Voorlopig laat ik hem hier nog even op omdat ik optimaal BF2 kan spelen, maar leuk om te zien dat er nog een hoop winst gemaakt kan wordne.

• SnelheidsDuivel
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-08-2025
Als je iets verder kijkt in het 6800 GS topic, dan kan je zien dat er nog wel wat meer uit te persen valt.
Pagina: 1