Mijn CPU voeding maakt geluid alsof een stofzuiger aanstaat. Zo hoor je mijn computer op het balkon zelfs. Als ik iets tussensteek dan hoor je 50% minder geluid, alleen dan gaat mijn hardware wel naar de klote. Heeft iemand een idee hoe je het geluid zachter maakt?
Het stof er tussen uithalen misschien scheelt dat.
Misschien is de ventilator van je voeding gewoon aan het einde van z'n Latijn. Die zou je kunnen vervangen. Of de hele voeding.
Als je er iets tussensteekt, tussen de fanbladen bedoel je? Dan stopt ie met draaien, dus logisch dat ie dan die herrie niet maakt.
Als je er iets tussensteekt, tussen de fanbladen bedoel je? Dan stopt ie met draaien, dus logisch dat ie dan die herrie niet maakt.
Saved by the buoyancy of citrus
een paar keer flink met een hamer slaan en je hoort niets meer
uuuhh wat dacht je van iets meer info dat helpt wat makkelijker
CPU voeding?
Je zult wel je CPU fan bedoelen. Probeer deze eens schoon te maken of anders een andere fan of indien nodig een compleet nieuwe koeler erop te zetten. (check natuurlijk wel eerst even of het niet toevallig een andere fan is
)
Je zult wel je CPU fan bedoelen. Probeer deze eens schoon te maken of anders een andere fan of indien nodig een compleet nieuwe koeler erop te zetten. (check natuurlijk wel eerst even of het niet toevallig een andere fan is
Al gedaan, 3 keer zelfs. Daardoor ging het meer geluid ging maken
. Vind t wel vreemd eerst verdacht ik de voeding van de herrie maar het is gewoon de CPU. Zal ik er anders letterlijk een stokje voor steken? En wat zijn de risico's daarop?
Een rokende CPU, meer niet.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:43:
Al gedaan, 3 keer zelfs. Daardoor ging het meer geluid ging maken. Vind t wel vreemd eerst verdacht ik de voeding van de herrie maar het is gewoon de CPU. Zal ik er anders letterlijk een stokje voor steken? En wat zijn de risico's daarop?
Risico van de fan stilzetten? Dat kan je toch wel zelf bedenken?
Geen koeling=oververhitting=grote kans op kapotte CPU.
Zoals al gezegd, zoeken naar een andere fan of een compleet andere koelblok+fan.
Geen koeling=oververhitting=grote kans op kapotte CPU.
Zoals al gezegd, zoeken naar een andere fan of een compleet andere koelblok+fan.
Oh, dan loop je verder geen risico. Dan valt alleen je PC steeds uit omdat je processor oververhit raakt.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:43:
Al gedaan, 3 keer zelfs. Daardoor ging het meer geluid ging maken. Vind t wel vreemd eerst verdacht ik de voeding van de herrie maar het is gewoon de CPU. Zal ik er anders letterlijk een stokje voor steken? En wat zijn de risico's daarop?
Een nieuwe koeler halen dus, die zijn niet zo duur.
Saved by the buoyancy of citrus
Als ik een nieuwe koop, zijn het dan alleen de ventilator of ook de voeding zelf die er is? Ik ben best technisch ingesteld, doe een technische opleiding dus als ik wist wat ik moest repareren zou ik het zo doen. Alleen snap niet wat de oorzaak is van die herrie. Heb gekeken alles is op zijn plaats en niets is doorverbrand. Echt vreemd
Hoi AMDBOY,
Hierover zijn al een aantal topics geweest in T&C
een fan die herrie maakt kan je smeren met een beetje naaimachine olie, wil dit nog niet helpen dan is het handig om een nieuwe fan te gaan halen, stille exemplaren zijn voor een tientje of 2 te krijgen en dan ben je van alle herrie af 
Dit topic gaat dicht omdat het toch wel erg gemakkelijk zelf te vinden is
Hierover zijn al een aantal topics geweest in T&C
Dit topic gaat dicht omdat het toch wel erg gemakkelijk zelf te vinden is
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()