[MCE 2005] HD film geeft alle audio behalve dialoog/center*

Pagina: 1
Acties:

• The Fittest
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2016
Ik heb een high definition film (Matrix 720i wmv), maar kom er nu achter dat om de e.o.a. reden de achtergrondgeluiden, effects en muziek prima doen, maar dialoog (alles wat via de center speaker zou moeten komen neem ik aan) onderdrukt wordt en je alleen heel vaag in de verte hoort. Lijkt op een 5.1 instelling issue.... Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen is?

Ik bekijk alles op een MediaCenter met PowerDVD en MediaPlayer 10 via een 5.1 systeem b.t.w bij DVD's doet 5.1 het prima...

Ik heb alles aangesloten via SPDIF via een Onkyo reciever.

[ Voor 7% gewijzigd door The Fittest op 27-02-2006 21:22 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-03 17:37
misschien moet je een uitgebreidere powerdvd(nieuwere) erop zetten, of een andere soft dvd speler
installeren.

Of je moet de instellingen in windows en/of de dvdspeler kontroleren.

indien dit een gratis dvd speler is misschien zitten niet alle functies erin.

dvd speler opnieuw installeren?

• The Fittest
Ik heb PowerDVD 6 platinum erop staan, en alle audio settings al tig keer gecontroleerd. Ook omdat 5.1 het eerst helemaal niet deed. 5.1 via SPDIF wekrt namelijk ook wat complexer als gewoon losse bekabeleling. Ik weet dus zeker dat alle (Realtek, NVIDIA PureVideo decoder, PowerDVD, mediaplayer you name it) goed staan.

Maar is er niet een speciale wmv/HD audio decoder waar nog e.e.a. aan te tweaken valt oid?!

• The Fittest
Ondertussen opgelost met onderstaande fix, werkte voor mij direct:

"Gebruik iig deze versie

http://www.free-codecs.com/download/AC3_Filter.htm

1.02a test 8, deze heeft de ac3 encoder welke middels de ac3-passthrough opties aan te zetten is.

"make sure you have the AC3Filter set to output 3/2+SW 5.1"
en op de laatste tab, de spdif passthrough activeren.

Vriend van mij heeft dit na wat experimenteren goed werkend gekregen, maar ook de player die je gebruikt is wel een factor (zo moet je bij gebruik van WMP wel bij je speaker setup 5.1 aangeven etc.)"