Mijn pc staat in de woonkamer en maakt veel teveel lawaai, bovendien is het al een oud beestje die na jaren trouwe dienst (en af en toe wat minder trouw..) niet meer voldoet. Ik heb veel topics doorgelezen over specifieke componenten en "stille computers", ook op silent pc review het een en ander gelezen en via google gezocht naar meer informatie.
Mijn pc wordt gebruikt om te internetten, dvd's kijken, applicaties te ontwikkelen en af en toe een spelletje. Na al het zoeken heb ik de volgende componenten geselecteerd, maar heb ik toch nog een aantal twijfels.
Kast Nexus Technology Breeze Zwart, Zilver, 400 Watt
Moederbord Asrock 939DUAL-SATA2
Processor AMD Athlon 64 3200+ Venice 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
Processor koeler Arctic Freezer 64 Pro Aluminium, Koper
Harde schijf Samsung HDD Spinpoint SP2504C 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
Harde schijf koeler/silencer Nexus Technology DiskTwin
Geheugen TwinMos Dual Channel 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5, Kit Of 2
DVD speler NEC ND-4551A Zwart, Labelflash
Cardreader/fancontroller Enermax TecTroid 9 BK Zwart
Allereerst zit er inderdaad geen videokaart in omdat ik deze van plan ben deze over te nemen van mijn oude systeem, deze is lekker stil want hij is passief gekoeld. Het is een radeon 9250 (AGP), als dit echt niet meer kan dan hoor ik het graag
Over het moederbord ben ik niet helemaal zeker, ik heb goede verhalen gelezen maar toch ook mindere. Het feit dat het moederbord zo goedkoop is is mooi, maar zegt vaak wat over de kwaliteit en de mogelijkheden. Wat zijn goede alternatieven voor dit moederbord?
Een ander twistpunt is de processor, is het verstandiger om deze AMD Athlon 3200+ Venice te nemen of een AMD Opteron 142? Deze laatste is 1,6 ghz maar 1MB cache de Athlon draait op 2 ghz. Hoe zit het met de warmteproductie van deze 2, hoe minder warmte hoe minder koeling, des te stiller.. Is de Opteron misschien goed naar 2ghz te overklokken en hoe staat het dan met de warmte?
Mijn pc wordt gebruikt om te internetten, dvd's kijken, applicaties te ontwikkelen en af en toe een spelletje. Na al het zoeken heb ik de volgende componenten geselecteerd, maar heb ik toch nog een aantal twijfels.
Kast Nexus Technology Breeze Zwart, Zilver, 400 Watt
Moederbord Asrock 939DUAL-SATA2
Processor AMD Athlon 64 3200+ Venice 2.0 GHz, 2000 MHz, Boxed
Processor koeler Arctic Freezer 64 Pro Aluminium, Koper
Harde schijf Samsung HDD Spinpoint SP2504C 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300
Harde schijf koeler/silencer Nexus Technology DiskTwin
Geheugen TwinMos Dual Channel 1024 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5, Kit Of 2
DVD speler NEC ND-4551A Zwart, Labelflash
Cardreader/fancontroller Enermax TecTroid 9 BK Zwart
Allereerst zit er inderdaad geen videokaart in omdat ik deze van plan ben deze over te nemen van mijn oude systeem, deze is lekker stil want hij is passief gekoeld. Het is een radeon 9250 (AGP), als dit echt niet meer kan dan hoor ik het graag
Over het moederbord ben ik niet helemaal zeker, ik heb goede verhalen gelezen maar toch ook mindere. Het feit dat het moederbord zo goedkoop is is mooi, maar zegt vaak wat over de kwaliteit en de mogelijkheden. Wat zijn goede alternatieven voor dit moederbord?
Een ander twistpunt is de processor, is het verstandiger om deze AMD Athlon 3200+ Venice te nemen of een AMD Opteron 142? Deze laatste is 1,6 ghz maar 1MB cache de Athlon draait op 2 ghz. Hoe zit het met de warmteproductie van deze 2, hoe minder warmte hoe minder koeling, des te stiller.. Is de Opteron misschien goed naar 2ghz te overklokken en hoe staat het dan met de warmte?