Garantie van IIyama? Een drama....

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nou, begin dit jaar ging op 8 jan. mijn 17 inch TFT kapot (369 euro, misschien net een jaar oud). Hij werd meteen na het weekend opgehaald na een snelle mailwisseling met een serviceverlener. Daarna heb ik niets meer gehoord. Na een week of 3 heb ik eens aan de bel getrokken.

"Ja hij is kapot en kan niet gerepareerd worden. U ontvangt zsm een vervanger." Daar kwam het op neer. Prima, ik een paar dagen gewacht en vroeg me af: ZSM, wat moet ik daar nou onder verstaan? Dus ik mail terug om te vragen op wat voor termijn ik een vervanger kan verwachten. Nou, daar konden ze écht géén uitspraak over doen dus ze namen ZSM contact met me op.

Inmiddels ben ik mijn scherm al dik anderhalve maand kwijt. Een week geleden heb ik een boze mail gestuurd aan IIyama waar ik op een beleefde maar dringende toon duidelijk maakte dat ik het niet netjes vond dat ik zo lang moest wachten op een merk dat zich als A-merk profileert terwijl een scherm van de Aldi vaak nog aan huis geruild wordt. Ik kreeg/heb niet eens een leenscherm. 8)7 Maarja, ook hier is de communicatie weer eenzijdig van aard: Geen reaktie op mijn mail, dus op de valreep voor het weekend maar weer een mail verstuurd naar de dienstverlener dat ik uitleg eis over de situatie en dat ik een voorstel van hun kant verwacht over hoe zij de zaak op gaan lossen. Kom op zeg, we hebben het hier over een net iets duurder dan standaardmodel 17 inch TFT met een DVI-ingang. Daar kun je toch wel binnen 6 weken iets voor regelen?

Bij de aanmelding van het probleem had ik telkens binnen een paar uur reaktie. Inmiddels heb ik twee weken geleden voor het laatst contact gehad en reageert men gewoon niet meer. Ik vind het geen stijl, maar wat moet ik hier nu mee? De winkel waar ik het scherm gekocht heeft kan er niets mee en ik sta in de kou zonder scherm.

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Dit is niet mijn ervaring met iiyama, bel eens met het hoofdkantoor 0204460404. Niet boos gaan doen, maar gewoon uitleggen wat er aan de hand is, nummer is direct goede afdeling.

Niet dat ik heel tevreden ben over de support (ex rma schermen terug krijgen als je scherm kapot is, 3x een slecht scherm terug gehad voor ik een goede kreeg)

iiyama heeft alle keren gewoon bij mij aan huis geruild.

[ Voor 81% gewijzigd door |sWORDs| op 27-02-2006 20:06 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 01-08 13:09
Tja, sneu verhaal dit weer.

Ik bedenk me nu wel tweemaal voor ik weer Iiyama neem.
De ervaring die ik heb, en die ik overal lees past totaal niet bij zo'n merk.

En dat voor al flink wat jaren, alsof er niks aan gedaan is...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Het is veelzeggend dat iiyama is overgenomen door een ander bedrijf na wat geruchten van faillissement

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Toink
  • Niet online
Probleem service iiyama / AMP

Zo te zien ben ik niet de enige. Morgen bel ik HQ.... Ik weet alleen van Teleplan dat dat 3 keer niks was en daarom zijn ze overgegaan op een andere dienstverlener. Maar dat het nu slecht zou gaan? Nouja, met mijn garantie gaat het in elk geval niet goed. :|

[ Voor 45% gewijzigd door Toink op 27-02-2006 20:06 ]

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 01:44

FlyEragon

Alien Monkeys

Bellen blijft toch het beste, omdat ze dan wel moeten reageren. Een email is zo passief.
Voor de grap moet je hier eens zoeken naar IIyama service ervaringen... :X

• |sWORDs|
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Toink schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:05:

Zo te zien ben ik niet de enige. Morgen bel ik HQ.... Ik weet alleen van Teleplan dat dat 3 keer niks was en daarom zijn ze overgegaan op een andere dienstverlener. Maar dat het nu slecht zou gaan? Nouja, met mijn garantie gaat het in elk geval niet goed. :|
Dat telefoonnummer heb je van amp hè? ;)

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• killercow
  • Laatst online: 31-07 11:47

killercow

eth0

kweet niet precies met welk berijf je te maken hebt, maar niet met ilyama zelf denk ik.

Bij een vriend van mij werd op campzone door een koerier een nieuwe 19" crt gebracht, en de kapotte weer opgehaald. zitten die gasten niet op schiphol? (tenzij ze inderdaad overgenomen zijn natuurlijk), dat is volgens mij het hoofdkantoor.

openkat.nl al gezien?

• TD-er
  • Laatst online: 09-07 10:05
killercow schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:11:
kweet niet precies met welk berijf je te maken hebt, maar niet met ilyama zelf denk ik.

Bij een vriend van mij werd op campzone door een koerier een nieuwe 19" crt gebracht, en de kapotte weer opgehaald. zitten die gasten niet op schiphol? (tenzij ze inderdaad overgenomen zijn natuurlijk), dat is volgens mij het hoofdkantoor.
Als ze geen scherm hebben staan (of aangeven dat ze dat niet hebben), krijg je ook van Iiyama zelf geen scherm te leen, is mijn ervaring.

Nee wat mij betreft is Iiyama slechter dan de Aldi merken, zeker wanneer je kijkt naar de garantie.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
TD-er schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:15:
[...]

Als ze geen scherm hebben staan (of aangeven dat ze dat niet hebben), krijg je ook van Iiyama zelf geen scherm te leen, is mijn ervaring.

Nee wat mij betreft is Iiyama slechter dan de Aldi merken, zeker wanneer je kijkt naar de garantie.
Die garantie klopt wel, maar wat voor schermen gebruikt Medion toch altijd :r Die dingen zien er niet uit, wat hebben ze er mee gedaan of heb ik gewoon misbaksels gekregen? En neem anders gewoon een ander merk dan Iiyama. Heb al veel merken schermen gehad, maar ze gaan maar niet kapot, dus kan niets zeggen over garantie 8)

• Toink
  • Niet online
sWORDs schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:08:
[...]

Dat telefoonnummer heb je van amp hè? ;)
Ja, hoezo? :*)

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 15:20

MeNTaL_TO

The future is not set

killercow schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:11:

Ik kom er dagelijks langs (werk een klein stukje verder) maar volgens mij staat dat pand nu leeg/te huur.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

• fraggie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2022
Toink schreef op maandag 27 februari 2006 @ 20:05:

Vergeet niet dat Teleplan ook constant met iiyama in de klinch lag..
Als Teleplan aangaf dat schade aan een monitor een kwaliteits probleem was , werd er niet naar geluisterd (Bijv. coating van de beeldbuis die los laat als je er met een vochtig doekje overheen gaat.)

Onderdelen die een maand duren voor ze binnen zijn omdat ALLES door iiyama goedgekeurd moet worden schiet ook niet op.

• TD-er
  • Laatst online: 09-07 10:05
Frag_lag schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:07:
[...]

Als Teleplan aangaf dat schade aan een monitor een kwaliteits probleem was , werd er niet naar geluisterd (Bijv. coating van de beeldbuis die los laat als je er met een vochtig doekje overheen gaat.)

Onderdelen die een maand duren voor ze binnen zijn omdat ALLES door iiyama goedgekeurd moet worden schiet ook niet op.
als het een maand duurt voordat de onderdelen binnen zijn, ben ik toch benieuwd waarom ze 7 (!!) maand met mijn monitor bezig zijn geweest. en dat terwijl de monitor in het eerste jaar dus 7 maand weg is geweest.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Toink
  • Niet online
Frag_lag schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:07:
[...]

Ik weet niet waar de oorzaak lag, ik weet alleen dat ik met de problemen bleef zitten. Sowieso hoeft de klant niet de dupe te worden van slechte afspraken onder verschillende instanties. Maarja...

Verwijderd

Je zou toch zeggen dat een merk als iiYama een naam heeft hoog te houden?
Zelf heb ik ook altijd een positief beeld over de kwaliteit van iiYama gehad, zolang je maar niet denkt aan de service.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Na de laatste keer dat ik er was, zo'n twee jaar geleden, is de ellende begonnen. Het staat me bij dat de reparatieafdeling toen gereorganiseerd werd en dat de daadwerkelijke reparaties in Polen uitgevoerd gingen worden.

De ruimten die er waren stonden vol met dozen uit weer andere magazijnen omdat ook het distibutiesysteem onder handen werd genomen.

Ik heb overigens nooit een probleem gehad met iiyama noch met de mensen daar, prima lui al lijken ze nu de dupe te worden door een overname.

ARME AOW’er

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Naar verhaal. Maar waarom post je dit in een techforum en niet in de productsurvey? Een copy/paste lijkt me beter idee dan dit topic open te laten...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.