Toon posts:

probleen met dns forwarding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem,

sinds kort heb ik een eigen ip adress waar ik meerdere domeinen op heb draaien

ik heb ook de mogelijkheid om zelf subdomeinen aan te maken bv http://hallo.mijnwebsite.nl

mijn provider heeft zijn UNIX dns server zo ingesteld dat alle inkomende urls en suburls naar mijn ip adress gaan waar ik ze weer opvang met een aspscript gekoppeld aan een database waarna het resultaat geladen word
als een inkomende subdomein niet bestaat word er een zg wilde pagina geladen

het probleen is dat heel vaak de subdomeinen niet bereikbaar zijn , je krijgt dan een page not found en dat is lastig vooral voor mijn klanten die ook een subdomein via mij hebben

eerst dacht ik dat het aan mijn script lag maar dat is niet het geval

het probleem ligt bij die dns server , die stuurt soms de url niet door naar mijn ip
hij vind de desbetreffende url dus niet

weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

volgens mij ligt het gewoon aan de configuratie van die server

volgens mijn provider moest ik dmv een script via hem alle actieve subdomeinen invoeren in die server maar dan heb ik dus geen volautomatisch systeem meer en word op die manier de server steeds trager als er veel subdomeinen actief zijn ( ik heb er zelf al ong 150 )

Groeten Jan Huibers

Verwijderd

Ik heb dit vaker gehoord zulke klachten en ik vermoed dat het door het * komt in de dns zoals bijvoorbeeld

* IN A 213.239.xxx.xxx

en dat schijnt niet altijd lekker te werken. :(

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 22 januari 2001 21:55 schreef j30a6n75 het volgende:
Ik heb het volgende probleem,

sinds kort heb ik een eigen ip adress waar ik meerdere domeinen op heb draaien

ik heb ook de mogelijkheid om zelf subdomeinen aan te maken bv http://hallo.mijnwebsite.nl

mijn provider heeft zijn UNIX dns server zo ingesteld dat alle inkomende urls en suburls naar mijn ip adress gaan waar ik ze weer opvang met een aspscript gekoppeld aan een database waarna het resultaat geladen word
als een inkomende subdomein niet bestaat word er een zg wilde pagina geladen

het probleen is dat heel vaak de subdomeinen niet bereikbaar zijn , je krijgt dan een page not found en dat is lastig vooral voor mijn klanten die ook een subdomein via mij hebben

eerst dacht ik dat het aan mijn script lag maar dat is niet het geval

het probleem ligt bij die dns server , die stuurt soms de url niet door naar mijn ip
hij vind de desbetreffende url dus niet

weet iemand hoe dit opgelost kan worden?

volgens mij ligt het gewoon aan de configuratie van die server

volgens mijn provider moest ik dmv een script via hem alle actieve subdomeinen invoeren in die server maar dan heb ik dus geen volautomatisch systeem meer en word op die manier de server steeds trager als er veel subdomeinen actief zijn ( ik heb er zelf al ong 150 )

Groeten Jan Huibers

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: je provider laat alle DNS forwarden en je draait zelf ook een (dynamic) DNS-server?
Als beiden goed geconfigureerd zijn dan moet het goed zijn volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 23 januari 2001 19:41 schreef wijnolst het volgende:
Even voor de duidelijkheid: je provider laat alle DNS forwarden en je draait zelf ook een (dynamic) DNS-server?
Als beiden goed geconfigureerd zijn dan moet het goed zijn volgens mij.
nee ik heb een eigen ip adres bij mijn provider waar het dns opdraait van mijn 5 domeinamen , mijn provider heeft zijn dns server (linux) zo ingesteld dat alles wat binnenkomt naar mijn ip adress word gestuurd
ook alles wat ervoor staat ( de subdomeinen) bv http://bannerswapp.debedrijfsgids.nl
dit heeft hij dmv een * gedaan (op dat gebied weet ik weinig)
ik vang alles weer op met een asp script die controleerd of desbetreffende domein of subdomein bestaat dmv een controle in mijn database, besttat de url dan word desbetreffende website geladen en anders kom je op een zg wilde pagina van mij uit

dit systeem heb ik nu ongv 2 wkn en de meeste tijd komt een subdomein niet door die dns server heen

Groeten Jan Huibers

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23:22

servies

Veni Vidi Servici

Die URLS worden niet door DNS afgehandeld. Waar jij (volgens mij) mee bezig bent is virtual hosting zo heet het bij Apache). Volgens mij zou jouw webserver-software dit moeten afvangen. Een DNS-server kijkt alleen maar naar de sitenaam , bijvoorbeeld hallo.mijnwebsite.nl en zoekt daar het passende IP-adres bij. De browser stuurt dan een request naar dat IP-adres met de URL erbij.
Volgens mij, als daar een * staat bij die DNS-server van je provider dan zou het geen probleem moeten geven, als je je webserver-software goed configureert.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 23:41 schreef servaas het volgende:
Die URLS worden niet door DNS afgehandeld. Waar jij (volgens mij) mee bezig bent is virtual hosting zo heet het bij Apache). Volgens mij zou jouw webserver-software dit moeten afvangen. Een DNS-server kijkt alleen maar naar de sitenaam , bijvoorbeeld hallo.mijnwebsite.nl en zoekt daar het passende IP-adres bij. De browser stuurt dan een request naar dat IP-adres met de URL erbij.
Volgens mij, als daar een * staat bij die DNS-server van je provider dan zou het geen probleem moeten geven, als je je webserver-software goed configureert.
wel dan heeft mijn provider de boel dus niet in orde omdat soms de url niet eens bij mijn script aankomt, ik zal weer eens aan de bel trekken bij ze wat ik al zo vaak gedaan heb
ik betaal niet voor niets f100,- pmnd , voor dat bedrag mag alles wel in orde zijn dacht ik
Groeten Jan Huibers
Pagina: 1