Toon posts:

SATA HDD wordt weergegeven in BIOS als BzBzBzBzBzBz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een raar probleem:

Mijn computer start niet meer op en geeft in de BIOS in plaats van het merk en type BzBzBzBzBzBz weer. Ik dacht eerst aan een virus en heb de MBR met het commando fdisk /mbr opnieuw ingedeeld. Nu startte hij de eerste keer weer en ik dacht dat ik het had opgelost. Maar nu liep de computer na een poosje vast. Ik heb met het programma van de fabrikant Western de schijf gecheckt maar die moet goed zijn volgens dat programma. De computer heeft het nu een paar keer goed gedaan en gaf nu in de BIOS wel het goede type aan, maar nu geeft ie weer BzBzBzBzBz weer. Ik wordt er een beetje moe van. Wie kan me helpen???

Mijn systeem is van de Aldi:

PIV 3.4MHz
512 MB Geheugen
80 Gb harde schijf

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je kunt ook een low-level format doen, geen idee of dat het ene regeltje weer normaal tevoorschijn komt, maar niet geschoten is altijd mis.

Anders moet je het maar één van de Aldi-medewerkers vragen :+

M.a.w.: Garantie. :)

[ Voor 7% gewijzigd door PD2JK op 27-02-2006 21:52 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-02 22:17
probeer eens in bios quickboot uitzetten, en de opstart tijd van de hd groter maken.
voeding te zwak(slijtage,oud).
kabel defect, probeer een andere.
probeer een andere schijf en kijk of het opgelost is.

Verwijderd

Topicstarter
De processor is trouwens 60 graden. Dat is toch normaal?

• PD2JK
  • Laatst online: 04:39

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 00:14:
De processor is trouwens 60 graden. Dat is toch normaal?
Dat is netjes voor een P4 Prescott met (waarschijnlijk) standaard koeling. :)

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 08:04

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Vreemd genoeg vind je je als op [google=BzBzBzBzBz] zoekt heel veel hits (welliswaar veel pools?) ook in het nederlands 1x een hit in relatie tot jouw probleem. geen oplossing helaas.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Termi
  • Laatst online: 07:24
Meestal geven dat soort errors, iets stoms aan dus kabels, jumpers,voeding verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij doet ie het weer. Ik heb er een nieuwe SATA kabel aangezet en tot nu toe loopt ie niet vast en start hij normaal op. Maar zeker weten doe je het met computers nooit, dus ik hou nog even een slag om de arm. Als hij het morgen nog doet verklaar ik hem genezen

_/-\o_ Allemaal hartelijk dank voor de reacties _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Hij doet het nog steeds, dus de oorzaak is een defecte SATA kabel

Verwijderd

_/-\o_bedankt, danzij deze link doet hij het weer _/-\o_
Pagina: 1