Ik heb een lokaal netwerk (100mbit en switches) en een Thomson SpeedTouch 716WL (firmware 5.4.0.14) router die mij verbindt met het internet.
Op de internet dns servers verwijzen www.voorbeeld1.nl en www.voorbeeld2.nl naar 80.100.228.XXX (mijn externe ip adres).
Om via dat externe IP adres vanuit mijn lokale netwerk toch op mijn webserver te kunnen komen zou je natloopback kunnen gebruiken. Dit heb ik gedaan, door middel van
Dan blijkt helaas dat het dataverkeer via de router loopt. Dit levert lage snelheden op
Daarom wil ik het oplossen via de dns in de router:
Hoe krijg ik het nu voor elkaar om in de dns server van mijn router, www.voorbeeld2.nl ook te laten verwijzen naar 192.168.1.160?
Of hoe geef ik een tweede domein op aan de dns van de router?
Op de internet dns servers verwijzen www.voorbeeld1.nl en www.voorbeeld2.nl naar 80.100.228.XXX (mijn externe ip adres).
Om via dat externe IP adres vanuit mijn lokale netwerk toch op mijn webserver te kunnen komen zou je natloopback kunnen gebruiken. Dit heb ik gedaan, door middel van
code:
(via de CLI, telnet)1
| ip config natloopback=disabled |
Dan blijkt helaas dat het dataverkeer via de router loopt. Dit levert lage snelheden op
Daarom wil ik het oplossen via de dns in de router:
- In mijn router heb ik nu in de dns ingesteld dat het domein voor het lokale netwerk voorbeeld1.nl is.code:
1
:dns server config domain=bijvoorbeeld.nl
- Ook heb ik in de dns een host toegevoegd met de naam www, deze wijst direct naar intern ip adres 192.168.1.160code:
1
:dns server host add name=www addr=192.168.1.160
Hoe krijg ik het nu voor elkaar om in de dns server van mijn router, www.voorbeeld2.nl ook te laten verwijzen naar 192.168.1.160?
Of hoe geef ik een tweede domein op aan de dns van de router?
[ Voor 5% gewijzigd door Pacjack op 28-02-2006 11:31 ]