Toon posts:

[95] Windows 95 niet op primaire partitie*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb misschien een beetje een vreemde vraag, maar hoop toch dat jullie een antwoord weten. Ik heb namelijk mijn 486 laptop terug gemaakt gekregen en heb de HD opgedeeld in 3 partities

1. 20MB
2. 700MB
3. 280MB

Nu heb ik op de 1e (primaire) partitie DOS 6.22 gezet. Als ik nu op de 2e Windows 95 wil zetten dan gaat hij automatisch de boot van Dos op de primaire overschrijven.

Dat wil ik dus niet, ik wil dat hij standaard in DOS boot. Is er iemand die mij hier mee kan helpen?

Josdebos

PS: De 3e schijf dient voor documenten ;)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Je hebt in principe maar 1 partitie nodig dan. Windows 95 en 98 draaien namelijk op DOS. Volg deze stappen en je boot automagisch in DOS. Met het commando 'WIN' in DOS kom je dan weer in Windows. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets had ik ook al zitten bedenken, maar het is niet 100% wat ik wil :)

Ik zou graag een cleane dos hebben op primaire HD en op een extended, logical partitie dan een cleane WIN95 / 98, zonder dat deze laatste de DOS versie van de eerste HD gebruikt ;)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

DOS 6.22 en 7.0 (w98 ;) ) willen beide op een primaire partitie geinstalleerd worden. Dus dan zul je met PQmagic aan de slag moeten. Overigens is het mij ook wel eens gelukt met FIPS - First Intelligent Partition Splitter :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ahzo.. Windows wil dus eig altijd op de Primaire HD zitten?

Zal het dan maar oplossen door zelf een bootmenuutje te maken in de windows 95 autoexec.bat en config.sys files te maken :)

Merci allemaal...