Toon posts:

a8n sli machine check exception

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nogmaals een probleem met een a8n sli dus. Ik heb hier al veel over kunnen vinden met mensen die dezelfde problemen hadden alleen bij mij wil mijn systeem nu gewoon niet meer aan.

Probleem:
Allereerst de configuratie
3500+ venice boxed cooled
2x 512 mb ram
7800GT ASUS
A8N SLI
2x maxtor 200gb s-ata
antec smartpower 500 watt
dvd lezer en dvd brander

Dit systeem vandaag in elkaar gezet en aangezet, alles werkte naar behoren dus ik ben windows xp gaan installeren. Nadat dit erop stond bedacht ik me dat ik met de RAID configuratie aan de slag wilde en ik zet de pc uit en sluit een floppy drive aan. Ik zet hem aan en alles werkt netjes ik ga naar windows en ik probeer wat te kopieren naar de floppy (raid drivers) vervolgens krijg ik de melding dat er een IO fout is met het apparaat. Ik denk even de kabels controleren en sluit hem af. Tijdens het afsluiten krijg ik echter de BSOD Machine check exception (volgens mij). HIerna wil ik hem opnieuw opstarten maar de pc weigert, geen piepjes geen beeld. Alles draait en blijft ook draaien.

Wat heb ik al gedaan:
CMOS reset
GPU losgekoppeld
HDD's losgekoppeld
cd dvd los
tijdje stroom van pc

PC is dus wel geaard en de opstartproblemen troubleshooter gaf ook geen soelaas, het enige wat daaruit kwam is dat mijn mobo kapot zou zijn. Ik heb hem namelijk ook zonder gpu en mem geprobeerd en ook dan piept hij niet. Dit lijkt me echter sterk, mobo heeft alleen in een kast gezeten en er is verder ook niets raars gebeurd.

Iemand enig idee?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:18

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je toevallig een passief blokje gemonteerd op de nForce4 chip?

Het lijkt erop dat er 'iets' te heet is geworden en daarna de geest heeft gegeven, een halve DOA ofzo. :)

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
nee nb is actief gekoeld

misschien wel handig om te vermelden, de heatsink op de nb wordt nog steeds warm...

cpu zojuist eruit gehaald, is nog in orde volgens mij ik ga nu testen met een ander mobo

en ja hoor op een a8v-e deluxe werkt het hele zooitje wel.... zou het mobo dan toch echt dood zijn gegaan :(

[ Voor 117% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 20:59 ]