Toon posts:

[Speedtouch 716] DMZ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar in webinterface van SpeedTouch 716 (firmware 5.3.2.6.0) een DMZ kan instellen?

Heb namelijk een testserver staan (hele goede iptables configuratie) die van buitenaf bereikbaar moet zijn. En via Application sharing heb ik wel poort 80 gemapt maar dat lijkt niet te werken?

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-04 01:11

lSltAlKeR

Time destroys everything!

http://192.168.1.254/cgi/...l1=0&tid=ASSIGN_PUBL_ADDR

javascript:execTask('ASSIGN_PUBL_ADDR')

[ Voor 58% gewijzigd door lSltAlKeR op 27-02-2006 20:17 ]

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Okeej het volgende probleem; ik heb de testketel een public ip gegeven (wou eerst niet lukken omdat je die ketel persee met DHCP een lease moet laten ophalen anders herkend de webinterface van de speedtouch hem niet?); de ketel heeft nu dus het IP van mijn ADSL verbinding.

So far so good; echter niets komt door. Heb voor de grap ook even alle iptables rules gereset om zeker te zijn dat het niet de firewall van de ketel zelf is, maar helaas.

Heb toen ook nog als extra een game of application sharing (voor poort 80), zoals thomson een portmap noemt, toegewijzen aan de testketel. Weer zonder resultaat; de poorten blijven dicht.

Iemand een idee wat er fout zit?

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Een portmap in DMZ :/

Vul statisch je PUBLIC IP address in met als subnet 255.0.0.0 en even de Gateway van de ADSL centrale nakijken op

http://192.168.1.254/cgi/...l0=1&l1=1&tid=CONN_CHECK2

Anders moet je hem even opvragen bij je ISP

Speedtouch freak

Verwijderd

Topicstarter
Zal eens proberen hem mijn public ip te geven dan... Alhoewel hij dat nu ook heeft maar dan via DHCP (wie weet he? ;))

Maar wat het mischien eenvoudiger maakt, waarom werken die port maps niet?

Edit: die opmerking over portmap in DMZ was zo gek nog niet bedacht, mocht de DMZ niet werken zou de portmap alsnog alle pakketjes die op poort 80 binnenkomen door moeten sturen...

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2006 00:42 ]

• lSltAlKeR

lSltAlKeR

Verwijderd schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 00:40:
mocht de DMZ niet werken zou de portmap alsnog alle pakketjes die op poort 80 binnenkomen door moeten sturen...
Naar mijn weten kan je geen portmaps maken naar een mac adres met de speedtouch.

Ik denk dat dat ook het probleem is. Je speedtouch is "vervuilt" van instellingen gekoppelt aan MAC addressen. Bv. een intern en een extern ip address gekoppelt aan dezelfde NIC. Dat ga nie werken.

Reset de speedtouch eens en stel hem opnieuw in en dan krijg je gewoon waarschijnlijk via een DHCP release de juiste instellingen op de host achter de speedtouch.

[ Voor 14% gewijzigd door lSltAlKeR op 02-03-2006 17:51 ]

Speedtouch freak

Pagina: 1