[Speedtouch] Verbinding met modem valt weg

Pagina: 1
Acties:

• ajampaniki
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 03-02 09:32
De afgelopen week kwam er af en toe een wolkje omhoog met de vrolijke boodschap dat er een netwerkkabel niet verbonden was. Verder deed internet het wel dus verder niet naar gekeken. Nou kwam sinds gisteren dus die boodschap om de paar seconden. Internet deed het dus nog wel maar vlikkerend. Nou krijg ik dus dezelfde boodschaap maar doet internet niks dus. Op de modem knipperde het bovenste lichtje (niet het apestaartje maar die voor de verbinding met de computer). Ik heb toen een andere netwerkkaart in de computer gezet en dit leek het op te lossen. Maar even later was internet weer weg. Ik heb toen de modem gereset maar het installeren van de drivers liep daarna steeds vast op het einde. Gaf de boodschap dat de verbinding met de modem wegviel. Volgens de helpdesk van planet ligt het aan de modem, maar ik wil dit toch wel zeker weten voordat ik een nieuwe koop. Heeft hier iemand nog advies?

• hesselbeertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:21
-Probeer eens een andere kabel....

-NIC herinstalleren...

-Andere NIC...

[ Voor 42% gewijzigd door hesselbeertje op 27-02-2006 18:53 ]

28 x AUO SunBravo + Fronius Symo 10.0 + Mitsubishi Zubadan 8kw om de stroom weer op te maken...

• ajampaniki
hesselbeertje schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:53:
-Probeer eens een andere kabel....

-NIC herinstalleren...

-Andere NIC...
done

done

done

Nog een klein dingetje: als ik de modem uitzet en weer aan dan doet internet het weer voor een seconde of 20, en daarna niks.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-02 11:17
Je NIC hard IP geven? Wellicht brakke DHCP van modem?

pepernooot

• ajampaniki
dinkelover schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:15:
Je NIC hard IP geven? Wellicht brakke DHCP van modem?
Het heeft het de afgelopen jaar perfect gedaan. Dus een hard ip geven zal hiet niet oplossen lijkt me. Ik kan het op het moment niet uitttesten omdat het voor de computer van me vriendin is, en daar ben ik nu dus niet :P Ik zal het wel even proberen en anders word het toch een andere modem.

Het verbinden met de modem via 10.0.0.138 ging trouwens ook niet.

[ Voor 7% gewijzigd door ajampaniki op 27-02-2006 19:40 ]

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 23:55

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Is de communicatie tussen de NIC en de speedtouch ongehinderd door firewalls en UPNP applicaties?
Dat wil ook nog wel is vaak problemen leveren. Met name Windows XP met SP2

Kijk als die het doet en vervolgens niet zou het wel een door een MSN of iets dergelijks kunnen komen omdat die UPNP aanvragen doet op de speedtouch en de speedtouch vervolgens weer een signaal terug stuurt naar windows en windows juist dat signaal als "aanval" ziet en blokkeert dan al het verkeer waarvan die aanval komt.

Oplossing via start > uitvoeren > "gpedit.msc" de complete windows firewall uitschakelen of UPNP toestaan naar "10.0.0.138/24,localsubnet"

Speedtouch freak

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-02 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

ajampaniki schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:40:
[...]

Het heeft het de afgelopen jaar perfect gedaan. Dus een hard ip geven zal hiet niet oplossen lijkt me.
alles heeft het afgelopen jaar perfect gewerkt, dus alle aangegeven oplossingen zullen het niet oplossen als je die redenatie aanhoudt... Nooit van tevoren oplossingen uitsluiten 'omdat het altijd al gewerkt heeft'...

Sluit die modem eens op een willekeurige andere PC aan en kijk of die ook datzelfde probleem heeft, uitsluiten is de enige manier om iets zeker te weten als het niet overduidelijk is wt het veroorzaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door JvS op 27-02-2006 21:04 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Wat voor modem heb je?
Pagina: 1