ADSL signaal weg na opzeggen KPN ISDN?

Pagina: 1
Acties:

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
Ik heb mijn ISDN verbinding een tijdje geleden opgezegd en krijg al een aantal maanden vrolijk mijn ADSL signaal binnen zonder KPN abo. Nu heeft mijn vriendin gisteren besloten om de ISDN telefoon uit de NT1 te trekken en sinds dat moment is het ADSL signaal ook opeens weg! :(

Eerst KPN gebeld, die vertelde natuurlijk dat ADSL niet mogenlijk is zonder abo, ondanks het verhaal wat op de Demon site staat. Daarna Demon gebeld. Die bevestigde inderdaad dat het ADSL signaal gewoon binnen zou moeten komen.

Nu bedacht ik me zelf zojuist dat het misschien wel iets met ISDN te maken heeft. Zou het kunnen dat (door het laatste actieve apparaat) uit de NT1 te trekken het ISDN signaal is omgezet naar analoog? En dat daarom mijn (ISDN-)ADSL modem niet meer werkt, dat ik vanaf nu dus een analoge modem zou moeten hebben?

En als dit niet het geval is, zou het wel kunnen zijn dat de aansluiting op mijn ISRA punt een beetje gaar is. Ik heb zo'n ouderwetse (sigaarvormig geval) ISRA en die kabel die eruit komt kan ik er half uittrekken. Misschien heeft mijn vriendin die verbinding kapot getrokken (ze ontkent dit alle wegen, maar goed ;) ). Zou ik dan wel nog steeds support op mijn ISRA punt hebben? Ik betaal immers nog steeds (via een omweg) € 9,40 aan KPN elke maand voor gebruik van de lijn...

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-02 10:47
Een lijn kan niet zomaar terug springen naar analoog. Daar gaat net iets meer aan af :P
Ik denk dat je ISRA kastje een beetje kaduuk is. De kap kan je er overigens erg makkelijk vanaf halen (gewoon draaien terwijl je met een tang de onderkant vast houdt).
Nu kan je de kabels gewoon weer fixen.

/edit:
Heb je trouwens ook al de NT1 weer aangesloten op een ISDN apparaat om even te kijken of het dan wel werkt?

[ Voor 17% gewijzigd door OverSoft op 27-02-2006 17:50 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
KPN zegt altijd dat je geen ADSL klan hebben zonder telefonie (ISDN in dit geval) abonnement, maar dat is compleet kolder. Komt omdat ze alleen maar aan Planet, XS4all etc denken (connected by KPN-DSL) waar dat het geval is.

Als je een Demon verbinding hebt kun je ISDN gewoon opzeggen. Het probleem is vermoed ik dat je een kabeltje hebt losgetrokken of dat er ergens een draadbreuk zit die nu niet meer toevallig tegen elkaar zit.

Als er echt geen DSL signaal meer op de lijn/ISRA zit kun je gewoon storing aanmelden bij je ISP voor je DSL verbinding. Meldt wel dat het gekomen is nadat je KPN ISDN hebt opgezegd en dat exact op die dag ook je DSL is gestopt (als dat zo is).

[ Voor 23% gewijzigd door bjck op 27-02-2006 18:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 15:09
Nee, het leek me ook heel sterk dat de verbinding opeens naar analoog omgezet werd. Een kabelbreuk is idd een stuk logischer.

Maar ik heb goed nieuws, de verbinding werkt weer! :) Ik denk dat het inderdaad een kabelbreuk was. Na het uit elkaar schroeven van het ISRA kastje en de kabels gecontroleerd te hebben kreeg ik opeens weer een ADSL signaal binnen. Snel alles in elkaar gezet (en gefixeerd) en na het herconfigureren van mijn modem (die had ik op advies van Demon reset) had ik weer een verbinding!

Demon was trouwens erg relaxed met support. Ze hebben inderdaad aangeboden om support voor die kabel/ISRA te regelen, mocht deze kapot zijn. Maar dat blijkt dus niet nodig meer te zijn.

Bedankt voor jullie hulp! :)