Toon posts:

[ASP.NET2.0] aspx pagina met een asp pagina erin.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je in een asp.net 2.0 pagina ( Masterpage ) de inhoud van een asp of in dit geval een jsp pagina kunt openen ? Is dit alleen mogelijk m.b.v. HTML frames ? of is er een manier om in een masterpage een soort van include te maken waarin deze inhoud wordt getoond.

Ik kan denk ik niet een <asp:content tag kan bouwen in de jsp pagina's gezien ze geen .NET pagina's zijn.

Ik heb namelijk een kant en klare website (grotendeels jsp) met een inlog module. Ik wil om het inlog module zonder de source hiervan aan te passen een template bouwen ( ik dacht dus aan een masterpage gezien we alle sites in asp.net2.0 bouwen ).

Alvast bedankt

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Misschien niet helemaal wat je wilt, maar met de HttpWebRequest (namespace System.Net) kan je een Http request doen naar een ASP/JSP pagina en vervolgens de output hiervan opvangen.
C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
HttpWebRequest MyRequest = HttpWebRequest.Create("http://yoursite.nl/script.asp");
MyRequest.Method = "GET";

// Read the response from the server
HttpWebResponse MyResponse = (HttpWebResponse) MyRequest.GetResponse();
StreamReader Read = new StreamReader(MyResponse.GetResponseStream());
string Html = Read.ReadToEnd();
MyResponse.Close();

De output van de JSP/ASP pagina staat nu in je string Html en deze kun je weer op de gewenste plek in je ASP.NET pagina plaatsen bijv. dmv een Placeholder.

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-04 08:55

giMoz

iets met meester...

let wel dat je bij de manier van pjonk dus 2x een pagina parst. dus ook 2x load heb op een webserver (of 2 webservers).

verder zou zoiets idd de makkelijkste manier zijn denk ik.
als het xhtml is zou je nog een xmlpost kunnen doen.

Of niet natuurlijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt :-). Maar is dit alleen voor de output van de pagina ? Het is namelijk een user registratie module, dus de textboxen worden ook ingevuld. Wordt dit dan ook gepost naar de server als ik deze pagina op deze manier in een masterpage ofzo plaats ?