krakend geluid

Pagina: 1
Acties:

• djgeronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
Hallo (dit is men eerste post op GoT),

Ik heb vandaag mijn pc geformatteerd en Win XP geinstalleerd (voordien had ik Win 2000 geinstalleerd). Heb alle cd'roms afgelopen met drivers en alles geinstalleerd.
Na vele malen herstarten van mijn pc, wou ik een liedje afspelen, toen ik dit afspeelde kraakte het geluid verschikkelijk. (was voordien bij Win 2000 NIET)
Dus heb ik op google gezocht naar recentere drivers, maar niets daarvan hielp, heb enkele malen de drivers uninstalled en terug installed, maar niets hielp

Later had ik een programma gedownload (genaamd: Driver Detective), dit programma detecteert ofje de recenste drivers geinstalleerd hebt op je systeem, maar volgens het programma was dit niet het geval, hoewel ik geen recentere drivers vond op google

Het gaat hier over de driver: SoundMax voor de geluidskaart, kan iemand mij vertellen wat de recenste versie is?
of weet iemand een andere oplossing voor dit probleem?
is het trouwens ook mogelijk om een realtek driver te installeren?

de geluidskaart waar het overgaat: de onboard geluidskaart van het moederbord ASUS P4P800S-SE
btw ==> op het eerste zicht ligt het niet aan mijn boxen want als ik mijn headset erinplug kraakt deze ook

Bedankt voor de reacties

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 14:40

voodooless

Sound is no voodoo!

Probeer eens met volume wat omlaag te draaien. Is zomaar een wilde gok, maar kan misschien wel helpen.

En trouwens: welkom :D

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• djgeronimo
Ja het zit zo, als er geen geluid is is er ook geen gekraak, dus zal wel met drivers te maken hebben want zo oud zijn me luidsprekers niet en het kraakt ook bij men headset

Btw ==> de linkerkant kraakt veel harder dan de rechterkant

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ik denk dat je beter even al je aansluitingen eens moet controleren.

Alles kan stuk.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

kraakt het ook als je de stekkertjes van de PC afhaalt? Zoja, dan is er niks mis met je PC.

Check verder of in de mixer verschillende dingen aan staan. Zet ze een voor een uit en kijk of het misschien aan een van die dingen ligt.

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 20:41

Beugelfles

I love rusty spoons

djgeronimo schreef op maandag 27 februari 2006 @ 16:38:

Btw ==> de linkerkant kraakt veel harder dan de rechterkant
Ligt er niks kort bij je boxen aan de linkerkant wat de boel zou kunnen storen, had er een tijdje gelden zelf last van: lag een s-video kabel aan mijn graka

Edit: sorry lijk me niet de oorzaak want met je headset heb je er ook last van 8)7

Edit: bij wat voor een soort programma's kraakt het geluid? mijn onboard (Asus A8N-E, AC97) geluid wil ook nog wel eens kraken bij BF2, waarschijnlijk omdat mijn cpu (Ahlon 64 3200+) het dat een beetje druk heeft

[ Voor 34% gewijzigd door Beugelfles op 28-02-2006 10:01 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

• djgeronimo
deepspace schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 00:00:
kraakt het ook als je de stekkertjes van de PC afhaalt? Zoja, dan is er niks mis met je PC.

Check verder of in de mixer verschillende dingen aan staan. Zet ze een voor een uit en kijk of het misschien aan een van die dingen ligt.
Ik snapte niet wat je bedoelde met: kraakt het ook als je de stekkertjes van de PC afhaalt? Zoja, dan is er niks mis met je PC.

maar ik heb geprobeerd bij volumeregeling zoals je zei 1 voor 1 de dingen uitschakelen (dempe) en toen als ik de Line in dempte was mijn volume terug normaal
gewoon FANTASTISCH
bedankt dude!!
hoewel ik wel niet snap waarom mij volume kraakt als mijn line in niet gedempt is???

maarja, jullie zijn gewoon de beste _/-\o_ _/-\o_
Thanks

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-01 20:14
offtopic:
Hulde voor je startpost! Je bent de eerste nieuwe user in eeuwen die ik zijn eerste post zo goed zie maken!

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:18

remco_k

een cassettebandje was genoeg

pEeDy16 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 14:02:
offtopic:
Hulde voor je startpost! Je bent de eerste nieuwe user in eeuwen die ik zijn eerste post zo goed zie maken!
offtopic:
idd!
Deze users verdienen per direct toegang tot de huiskamer! :)

Alles kan stuk.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

djgeronimo schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 13:57:
hoewel ik wel niet snap waarom mij volume kraakt als mijn line in niet gedempt is???
Vermoedelijk heb je niks op je line aangesloten. Zodoende werkt het als een soort antenne en pikt ruis op.

Pagina: 1