Ook de komende Best Buy Guide zal er weer een multimediasysteem onderdeel uit maken van de collectie systemen die we samenstellen.
Het nieuwe multimediasysteem, wat vroeger ook wel bekend stond als het 'budget gamesysteem', maar eigenlijk gewoon een soort familiepc is die dus in staat moet zijn om af en toe een spelletje te draaien, maar ook gebruikt wordt voor het bewerken van foto's en video's en daarnaast gebruikt kan worden voor het opnemen en bekijken van tv-programma's, naast uiteraard de standaard zaken zoals tekstverwerken, internetten, e-mailen, enz. Kortom, een manusje van alles, voor een prijs van rond de 1200 euro.
Ten opzichte van de vorige BBG is er het een en ander veranderd in het systeem, hoewel ik nog wel overweeg om wat aan te passen. Het nieuwe systeem heeft nu een dual-core processor (Athlon X2 3800+), maar ik overweeg om dit toch weer een single-core processor te maken, aangezien ik nu iets over het budget zit. Verder zijn er nog wat kleine veranderingen.
Commentaar en tips zijn welkom!
Het nieuwe multimediasysteem, wat vroeger ook wel bekend stond als het 'budget gamesysteem', maar eigenlijk gewoon een soort familiepc is die dus in staat moet zijn om af en toe een spelletje te draaien, maar ook gebruikt wordt voor het bewerken van foto's en video's en daarnaast gebruikt kan worden voor het opnemen en bekijken van tv-programma's, naast uiteraard de standaard zaken zoals tekstverwerken, internetten, e-mailen, enz. Kortom, een manusje van alles, voor een prijs van rond de 1200 euro.
Ten opzichte van de vorige BBG is er het een en ander veranderd in het systeem, hoewel ik nog wel overweeg om wat aan te passen. Het nieuwe systeem heeft nu een dual-core processor (Athlon X2 3800+), maar ik overweeg om dit toch weer een single-core processor te maken, aangezien ik nu iets over het budget zit. Verder zijn er nog wat kleine veranderingen.
![]() | ||||||
![]() | Product | Prijs | ![]() | |||
![]() | ||||||
![]() | Processor | ![]() | AMD Athlon 64 X2 3800+ Manchester (S939, 2,0GHz, 2x512KB, Boxed) | ![]() | € 299,- | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Moederbord | ![]() | Asrock 939Dual-SATA2 | ![]() | € 55,90 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Koeler | ![]() | Arctic Cooling Freezer 64 Pro | ![]() | € 16,99 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Geheugen | ![]() | 2 x 512MB PC3200 DDR (Kingston) | ![]() | € 77,90 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Videokaart | ![]() | XFX GeForce 6600 GT 128MB DDR3 | ![]() | € 125,24 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | TV-kaart | ![]() | Hauppauge WinTV PVR-500MCE | ![]() | € 109,29 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Geluidskaart | ![]() | Realtek 850 8-kanaals | ![]() | ![]() | |
![]() | ||||||
![]() | Netwerkcontroller | ![]() | Realtek RTL8201CL 10/100Mbit/s | ![]() | ![]() | |
![]() | ||||||
![]() | Hardeschijf | ![]() | Maxtor DiamondMax 10 250GB | ![]() | € 93,- | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Optische drive | ![]() | NEC ND-4550 (zwart) | ![]() | € 41,55 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Diskettestation | ![]() | ALPS Diskette Drive (Zwart) | ![]() | € 5,91 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Flash-lezer | ![]() | Apacer Embedded Card reader 15 in 1 (zwart) | ![]() | € 12,71 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Draagbare opslag | ![]() | Geheugenstick 256MB USB 2.0 | ![]() | € 16,49 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Behuizing | ![]() | AOpen H500C (ATX, 300W, Zwart) | ![]() | € 62,76 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Beeldscherm | ![]() | BenQ FP91G+ (19", 8ms, D-sub/DVI) | ![]() | € 269,- | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Toetsenbord en muis | ![]() | Logitech Cordless Internet Pro Desktop | ![]() | € 25,65 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | Luidsprekers | ![]() | Creative Inspire T6060 | ![]() | € 66,59 | ![]() |
![]() | ||||||
![]() | ![]() | Totaalprijs bij opstellen BBG | ![]() | € 1.277,98 | ![]() | |
![]() |
Commentaar en tips zijn welkom!