Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 15:23
Sinds enige tijd hebben mijn vriendin en ik een webwinkel. Dit loopt eigenlijk best goed. Vreemdgenoeg zijn onze producten aangeslagen in Frankrijk.
95% van de aankopen wordt dan ook door Fransen klanten gedaan. Nu zijn wij niet zo bekend in de Franse markt (we zitten tegenwoordig wel op Franse les ;)) dus het is heel moelijk voor ons om te weten wat een Franse klant beweegt. Wat ik eigenlijk zoek is informatie over de Franse internetgebruiker; welke zoekmachines gebruiken ze, maken ze gebruik van Ebay, PayPal, etc., etc.

Is er uberhaubt dergelijke informatie te vinden op Land niveau. Het liefst in de Nederlandse/Engelse taal. Je ziet dat soort onderzoekjes ook vaak geografisch in een Atlas ofzo

Misschien dat iemand me hier mee kan helpen ..

Verwijderd

Wat zegt de weblogging van jullie site? Wat zijn bijvoorbeeld veel voorkomende referers?

Wat verkopen jullie uberhaupt?

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Al het goede komt uit de kempen he ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10 11:17

S1W

Weleens aan een marktonderzoeks bureau gedacht? Ook banken hebben dit soort branche gegevens, misschien kan je bank je hierbij helpen..

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Uit onderzoek blijkt dat met name (Franse) bejaarden (65+) op banners klikken. Ik heb nu ff geen tijd, maar zal vanavond even toelichting geven.

*Update:

Zo heb even meer tijd nu! :). Maar het blijkt dus dat 65+ers meer op banners klikken dan andere potentiele doelgroepen (jongeren, etc). De reden hiervan is dat ouderen vaak meer tijd hebben. Misschien handig om rekening mee te houden..

[ Voor 48% gewijzigd door Sport_Life op 27-02-2006 17:57 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Verwijderd

Ok ik woon er zelf, ben er zelf een en ken er een hoop.

Ok veel franse internetters "zoeken" via hun standaard startpagina. Wat dus 90% van hun provider is. Free en Wanadoo hebben in frankrijk de grootste marktaandeel. Daarna heb je dus Noos,AOL,etc etc die er op volgen. Google.com word het meeste door jongeren gebruikt, waarbij dus ouderen en minder weten/ervarende internetters zoeken via hun startpagina.
Verder kopen best veel fransen via Ebay, en soort van marktplaats (ga niet namen noemen maar die vind je zo op google :+ ).
Fransen zijn best gesteld op koopjes en grote banners met aanbiedingen. Hoe debieler de reclame hoe eerder ze toe happen (ik kijk daarom nooit meer franse tv.... mede mogelijk gemaakt door de reclame).

Hoop dat het genoeg is :)

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:36

paQ

Capo schreef op maandag 27 februari 2006 @ 16:00:
Al het goede komt uit de kempen he ;)
name two :P

ambassades hebben vaak een commcericiële tak voor deze zaken en kunnen je daarmee verder helpen.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:55
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat je verkoopt!? Welk Nederlands product is een hype in Frankrijk?

http://hawvie.deviantart.com/

• Maxster4th
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20-12-2023

Maxster4th

.....are YOU kiddin' me..

Zoek eens wat info op bij Fenedex. Dat is een organisatie die t.b.v. de Nederlandse Export heel veel data bijhoudt en deze ook zeer eenvoudig verstrekt. Ik heb ooit (2 jaar geleden) voor een project info moeten hebben over kaas in Tsjechië (niet mijn idee) en zij kwamen met een berg info.geweldig! Je kan gewoon bellen of mailen, ze zijn zeer behulpzaam. suc6

Succes is een keuze

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-11 18:44

PanMan

Spun!

Als je veel franse klanten hebt, is het wellicht ook handig om een frans distributiekantoortje oid op te zetten? Heb je niet elke keer internationale verzendkosten, maar gewoon minder vaak een groot pakket, dat daar lokaal verstuurd kan worden. En is je site al in het frans? Grappig, dat je opeens zo'n niet-verwachte doelgroep hebt gevonden :)

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
paQ schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:20:
[...]

name two :P

ambassades hebben vaak een commcericiële tak voor deze zaken en kunnen je daarmee verder helpen.
Dommelsch bier, Budels bier, Stalkert hun produkt, Philips, ASML,

need more ? ;)

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

• Jan Jaap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:02
Voor de betaling houden Fransen erg van cheques, je moet als je die wil accepteren alleen wel een rekening openen bij een bank in Frankrijk.

• paQ
  • Laatst online: 01:36

paQ

breek me de bek niet open over Fransen en hun bloody cheques :(

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 15:55
Jan Jaap schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:43:
Voor de betaling houden Fransen erg van cheques, je moet als je die wil accepteren alleen wel een rekening openen bij een bank in Frankrijk.
Een rekening in frankrijk is helemaal niet zo een probleem. Voor ons zenden ze zelfs alle post naar een adres in Nederland.

http://hawvie.deviantart.com/

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:38
Fransen zijn nou eenmaal kinky bastards, hence the extra income!

American Express vraagbaak

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Jan Jaap schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:43:
Cheques kun je in Nederland ook innen, alleen vragen ze daar een belachelijke commissie voor... het is dus inderdaad veel goedkoper om in Frankrijk een rekening te hebben. (Volgens mij was het innen van cheques in Frankrijk zelfs gratis).

|Specs|

• Mx. Alba
  • Laatst online: 22:53

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Voor betalingen vanuit Frankrijk is er eigenlijk geen probleem. De Franse standaard pinpasjes zijn tevens creditcards (vrijwel altijd Eurocard/Mastercard of VISA). De Fransen zijn er 100% mee vertrouwd om op afstand (telefoon of internet) met hun pinpas annex creditcard te betalen - een cheque vragen zou juist vreemd zijn. Ook om jezelf te beschermen, want cheques zijn helaas vrij fraudegevoelig...

Een rekening in Frankrijk openen gaat je ook veel rompslomp kosten - zelfs voor mij als in Frankrijk woonachtige Nederlander was dat al niet makkelijk, laat staan als je niet eens in Frankrijk woont :X

Ennuh, wat verkoop je nou eigenlijk dan? :) En als je een Frans filiaal wilt openen, willen wij (mijn vrouw en ik) je daar wel bij helpen. Mail me maar als je geïnteresseerd bent!

[ Voor 11% gewijzigd door Mx. Alba op 01-03-2006 12:06 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:34

Qwerty-273

Meukposter

Mx. Alba schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 12:04:
Een rekening in Frankrijk openen gaat je ook veel rompslomp kosten - zelfs voor mij als in Frankrijk woonachtige Nederlander was dat al niet makkelijk, laat staan als je niet eens in Frankrijk woont :X
Is dan ook een verschil tussen een bedrijf en een persoon. ;)
Kan natuurlijk ook zijn dat de website van de ts ergens in een publicatie/forum/website is genoemd. En dat men masaal er op springt om de leuke 'dingetjes' te kopen. Of krijgt de ts over een lange periode al een berg Franse klanten op zijn webwinkel?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

• Stalkert
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik zit momenteel op mijn werk .. ik zal vanavond een uitgebreide reactie geven :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Stalkert schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 13:24:
Bedankt voor de reacties allemaal! Ik zit momenteel op mijn werk .. ik zal vanavond een uitgebreide reactie geven :)
* Mx. Alba wacht nog steeds op die reactie. :)

Je kunt mijn vrouw mailen op asuniversun@yahoo.co.uk als je onze hulp wilt inroepen.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• Stalkert
Een combinatie van drukte en RSI :( heeft mijn reactie even op zich laten wachten.

Wij verkopen mode-producten. De webwinkel is gemaakt in Nederlands/Frans omdat we ons in eerste instantie wilde richten op de Nederlandse en Belgische markt. Op een of andere manier heeft Frankrijk ons ook 'ontdekt' ;)

Waar we zelf al achter zijn is dat klanten inderdaad veel gebruik maken van cheques. Deze cheques worden door ons in Frankrijk geint (we hebben een frans rekeningnr). Ook hebben we sindskort de mogelijkheid op onze site om te betalen via PayPal. Dit is echter pas sinds een week, dus ik weet niet of dit een succes wordt.

Qua zoekmachines heb ik inderdaad het idee dat onze doelgroep niet zoveel google gebruikt als dat bijv. in Nederland het geval is (doelgroep zijn vooral vrouwen tussen 30 en 50 jaar). Ook hebben we gemerkt dat onze doelgroep dol is op kadootjes en kortingen :)

Reyn Eaglestorm, bedankt voor je aanbod!
Weet jij of je vriendin misschien waar we dit soort branche informatie kunnen opvragen. Franstalige informatie is eventueel ook welkom!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:30

SmartDoDo

Woeptiedoe

offtopic:
SG -> WI

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Stalkert schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 12:24:
Wij verkopen mode-producten. De webwinkel is gemaakt in Nederlands/Frans omdat we ons in eerste instantie wilde richten op de Nederlandse en Belgische markt. Op een of andere manier heeft Frankrijk ons ook 'ontdekt' ;)
Cool! Mijn vrouw wilde een tijdje terug een eigen winkel openen: ontwerp, creatie en verkoop van Afrikaanse kleding en stoffen. Half West-Afrika kleedt zich met stoffen die door Vlisco in Helmond gemaakt worden. :o Uiteindelijk is dat niet doorgegaan omdat er in Nantes teveel concurrentie op dat gebied was en we dus het risico te groot achtten.
Waar we zelf al achter zijn is dat klanten inderdaad veel gebruik maken van cheques. Deze cheques worden door ons in Frankrijk geint (we hebben een frans rekeningnr). Ook hebben we sindskort de mogelijkheid op onze site om te betalen via PayPal. Dit is echter pas sinds een week, dus ik weet niet of dit een succes wordt.
Ik denk het niet... PayPal is in Frankrijk nauwelijks bekend. Je hebt er veel meer aan als je creditcards accepteert, want dan kunnen Franse klanten gewoon met hun bankpasje betalen.
Ook hebben we gemerkt dat onze doelgroep dol is op kadootjes en kortingen :)
Fransen zijn daarin net zo erg als Nederlanders ;)
Reyn Eaglestorm, bedankt voor je aanbod!
Weet jij of je vriendin misschien waar we dit soort branche informatie kunnen opvragen. Franstalige informatie is eventueel ook welkom!
Mijn "vriendin" en ik zijn al 21/2 jaar getrouwd hoor :)

Probeer het eens bij de Chambre des Commerces, de Franse versie van de Kamer van Koophandel. Onze kennis op dat gebied is gelimiteerd tot de regio van Nantes waar mijn vrouw een marktonderzoek gedaan heeft voor haar nooit gerealiseerde winkeltje...

Verwijderd

Ikzelf woon ook in Frankrijk, ongeveer zelfde regio als Nantes, namelijk Rennes.
Laat maar iets horen als ik iets kan doen of kan meehelpen, ik kan altijd een (bij)baantje gebruiken :)

edit: email adres vergeten: sofietjedb@hotmail.com

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2006 14:28 ]

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Verwijderd schreef op maandag 10 april 2006 @ 14:27:
Ikzelf woon ook in Frankrijk, ongeveer zelfde regio als Nantes, namelijk Rennes.
Laat maar iets horen als ik iets kan doen of kan meehelpen, ik kan altijd een (bij)baantje gebruiken :)

edit: email adres vergeten: sofietjedb@hotmail.com
Rennes zou ik nou niet echt "ongeveer de zelfde regio als Nantes" noemen hoor :)

Verwijderd

wel als je woont in rennes en werkt in nantes. :)

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Pouh, c'est une trotte ça ! Ik woon in Quilly (10km van Savenay) en werk in Nantes, da's 50km en da's al veel, vind ik...

(Verder per email want het heeft niets met deze draad te maken)

Pagina: 1