[Testcase] De student

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-09 12:05
Tijdens het studeren (journalistiek) kreeg ik het idee om mijn bureau vast te leggen op foto, omdat ik het eigenlijk een gezellige plaats vind, waar chaos allom is. Dit heb ik dan ook in de foto's proberen te leggen. Alles ligt erbij zoals het altijd geweest is en zal zijn, niets in scène gezet ;) .

1) Een overzichtje
Afbeeldingslocatie: http://img526.imageshack.us/img526/6080/dsc22051qh.jpg

2) Eastpak, het studentenmerk van de voorbije jaren (imho)
Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/2977/dsc22086yp.jpg

3) De leerstof :r
Afbeeldingslocatie: http://img504.imageshack.us/img504/6431/dsc22032tb.jpg

4) Duits wacht zijn beurt af (en zal wellicht nog lang mogen wachten :P )
Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/5052/dsc22044bp.jpg

5) Heeft niets met studeren te maken, heeft alles met de wanorde te maken ;)
Afbeeldingslocatie: http://img503.imageshack.us/img503/2122/dsc22063uu.jpg

Misschien dat er geen fotografische wonderen bijzijn, maar ik denk dat de foto's als serie wel goed gelukt zijn en dat was uiteindelijk de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
offtopic:
Wat voor studie doe je dan?

Wel een samenhangende serie inderdaad, maar niet echt heel speciaal. Die drukte is ook een beetje storend, omdat je soms niet echt een aandachtspunt in je foto hebt. Bijvoorbeeld die laatste foto, komt mijn oogfocus precies tussen 3 voorwerpen te liggen (de fles, de sok, en de portemonnaie), dus dan blijf ik een beetje zoeken waar ik nou naar moet kijken.

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Frigolamptje schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:47:
Misschien dat er geen fotografische wonderen bijzijn, maar ik denk dat de foto's als serie wel goed gelukt zijn en dat was uiteindelijk de bedoeling.
Mag ik dan vragen wat deze foto's een serie maakt behalve het feit dat er hetzelfde onderwerp op staat? M.a.w.:
-Je titel zegt: de student. Als je me een paar foto's los had laten zien (bv. #2, #3 en #5) had ik dat er absoluut niet uitgehaald. Je legt wel veel uit in je bijschriften maar een sterke serie zou zonder moeten kunnen.
-Wil je laten zien dat er gewerkt wordt? Dit zie ik niet in alle foto's terug.

Puur op onderwerp vormt het idd een serie maar ik denk dat het wat sterker wordt met meer samenhang. Probeer misschien nog meer te isoleren van wat je wilt laten zien en probeer te laten zien wat je bijschriften nu vertellen ;)

Verder fototechnisch oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Er wordt niet veel gewerkt hoor ;) , ik wilde het chaotische, de drukte naar boven laten komen en combineren met het studentzijn (het is tenslotte de bureau waar gestudeerd wordt). Misschien dat het niet typerend is voor alle studenten, en de titel dus wat verkeerd gekozen is, maar voor ik als student is het heel typerend. Als ik wou laten zien dat er gewerkt wordt, had ik wel wat extra boeken erbij genomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:40

Garyu

WW

Ik ben het toch wel met djengizz eens. Het zijn niet typisch foto's van "het student-zijn".

Op zich is het niet verkeerd dat een thema er pas uitspringt wanneer je ze in serie ziet, maar in dit geval zou ik zonder de titel helemaal niks met de foto's hebben kunnen aanvangen. Dit doordat ik niet de student zie, maar alleen een rommelig bureau. Dat kan alles betekenen, maar zeker niet "de student" (althans, niet voor mij).

En als het thema er niet zo uitspringt, zijn de foto's ook niet zo heel bijzonder. Foto 2 en 3 springen er nog wel positief uit door de leuke DOF-werking, maar de anderen vertellen me niet echt een verhaal. Ik zie geen doordachte, artistieke compositie, maar vooral een rommeltje ;). Nou hoeft het ook niet allemaal gearrangeerd te zijn, maar het moet wel uitstraling hebben, en erom vragen bekeken te worden. Dat hebben foto's 1 en 4 in ieder geval niet. De scheve horizon van 5 kan me dan wel weer een beetje bekoren, dat doet het chaotische een beetje spreken in ieder geval.

En verder, Duits is toch geen probleem?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:02
Nog even over "de student", ik zie het eerder als "de scholier"

Je hebt geen typische studenten-dingen erin zitten, ook vind ik persoonlijk Eastpak juist iets voor scholieren en niet studenten

[ Voor 56% gewijzigd door OnTracK op 27-02-2006 23:07 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

OnTracK schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:05:
Nog even over "de student", ik zie het eerder als "de scholier"

Je hebt geen typische studenten-dingen erin zitten, ook vind ik persoonlijk Eastpak juist iets voor scholieren en niet studenten
offtopic:
Ik zie zat "studenten" rondlopen met Eastpak.

Wel een leuke reeds foto's om te zien, ik zou alleen of meer met lciht spelen, of meer met kleuren. Op dit moment zijn het leuke overzichtfoto's die mijn aandacht elke kant op trekken.

Ga zo door zou ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik vind het mooie foto's, maar ik heb dan ook geen verstand van fotografie :p

Ik heb 4 jaar op de HES rondgelopen, met Eastpak, dus student met Eastpak :p

Verder doet deze serie mij ook niet echt overkomen als zijnde student, meer als scholier. Bovendien werkt een student met een pc (laptop), en dat mist toch echt in dit geheel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

dog4life schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:05:
Ik vind het mooie foto's, maar ik heb dan ook geen verstand van fotografie :p

Ik heb 4 jaar op de HES rondgelopen, met Eastpak, dus student met Eastpak :p

Verder doet deze serie mij ook niet echt overkomen als zijnde student, meer als scholier. Bovendien werkt een student met een pc (laptop), en dat mist toch echt in dit geheel :p
In nummer 1 is er aan de linkerkant een stukje monitor met traditionele XP achtergrond te zien ;)

Als het een "studentenreeks" zou zijn, wat zouden er dan voor dingen in moeten? Mischien kan de TS er dan nog wat van leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frigolamptje
Zoals reeds verteld, de titel is misschien te algemeen en daarom verkeerd. Het gaat eigenlijk om ik als student en het rommelige die ermee gepaard gaat ofzo. Het zou wat zijn moest dit typerend zijn voor alle studenten :D

Alvast bedankt voor de vele (opbouwende!) kritiek, hier leer je nog eens wat van ;)
Pagina: 1