welke laptop?

Pagina: 1
Acties:

• TheTec
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 11:37
Beste mensen, dit onderwerp wordt erg vaak aangehaald, heb ik gezien, maar zelfs na vele topics gelezen te hebben, reviews bekeken te hebben en sites als kieskeurig en de product survey bekeken te hebben, kan ik nog niet bedenken wat wijsheid is in de keuze van een laptop. Ik hoop dan ook dat jullie me kunnen/willen helpen hiermee, want na een week onderzoek hoop ik eindelijk eens duidelijheid te krijgen...

Wat wil ik?
Laptop die mijn desktop gaat vervangen.

Waarom wil ik dat?
Ruimtegebrek, mobiliteit.

Wat wil ik ermee?
Gamen (mn. 3d-shooters), video&fotobewerking, office apps, internet, muziek (cubase)

Wat wil ik sowieso erin hebben?
WiFi, 17" beeldscherm, 2GB RAM, huidige generatie GPU

Wat vind ik minder belangrijk?
Harddisk (ik hoef geen grote, want ik ga een externe gebruiken voor de meeste dingen), batterijduur en gewicht (ik gebruik hem voornamelijk thuis).

Wat mag het kosten?
Helemaal precies weet ik het nog niet, maar waarschijnlijk tussen de 2000 en 2500 euro...

Wat heb ik zoal gevonden?
Mijn zoektoch heeft me geleid naar de volgende twee, practisch gelijke laptops. Het grootste verschil zit hem in de grafische kaart. In de Dell zit een GeForce Go 7800, terwijl in de Asus een Ati X1600 zit. Dat is ook mijn grootste vraag: wat is beter, gezien mijn wensen hierboven!?

Wat wil ik precies weten?
Ik heb geen genoegdoenend antwoord gekregen op de volgende twee vragen:
- is een Intel Dual Core een betere keuze (gezien mijn wensen) dan bv een Turion of een Centrino Dothan?
- is een GeForce 7800 beter/sneller dan een X1600?

Gevonden systemen:
Bron: Laptops4u.nl
A7Jc-R005M Barebone (Stel zelf samen)
- Processor Intel Core Duo T2500 (2.00Ghz; 667Mhz FSB)
- Harde schijf 80GB S-ATA 7200RPM
- Geheugen 2048MB DDR2 667Mhz (2 x 1024)
- Besturingssysteem MS Windows MediaCenter
- Pixelgarantie Pixelgarantie (8 dagen)
- Garantie 2 jaar pick up & return garantie
- Verzekering Geen laptopverzekering
- Software Geen extra software
- Voeding Extra ac adapter incl. voedingskabel
- Accu Geen extra accu
- Caradapter Geen caradapter
- Ati X1600
- 17” WXGA 1440x900

Sub-Totaal: € 2.437,66

Bron: dell.nl
Dell Inspirion 9400
- 17” WXGA1920 x 1200
- Pentium Duo Core T2400
- 80 GB 7200RPM
- 2048MB DDR2
- GeForce Go 7800
Sub-Totaal: € 2427,-

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen en dat ik niet een forumbericht over het hoofd heb gezien waarin practisch hetzelfde wordt gevraagd en uitgelegd. In elk geval alvast bedankt!
Pjotr.

Verwijderd

neem de dell met zo min mogelijk geheugen en koop dat geheugen zelf , geheugen bij dell is balachelijk duur.

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-02 11:33

Steffy

Ayreonaut

De redenen die je noemt om een laptop te kopen zijn idd de redenen waarom ik er ook 1 zou kopen. Maar omdat jij het zelfde er mee doet als ik heb ik een PC.

Gamen gaat gewoon niet op een laptop, die videokaarten die in deze 2 genoemde laptops zitten draaien nu amper de nieuwste games nog, je zult games als FEAR niet eens meer normaal kunnen draaien en met games zoals Elder Scrolls 4 en soort gelijken zullen er ook alles behalve lekker op draaien en het komt er op neer dan je al achter loopt voordat je het ding uberhaupt hebt gekocht. Als je gamen gaat zou ik er nog maar eens over na denken voor je wat aanschaft. Voor gamen zou ik beiden afraden om te halen.

Verwijderd

Sorry, maar denk dat je met een beetje googlen zelf wel kunt beslissen welke laptop het gaat worden?
Over beide laptops zijn tevens topics te vinden op GoT.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

TheTec schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:33:
- is een Intel Dual Core een betere keuze (gezien mijn wensen) dan bv een Turion of een Centrino Dothan?
2 keer Ja. Een Core Solo is al sneller dan een Dothan, dus met een Core Duo zit je goed. En ook voor de GPU geld dat de nVidia sneller is (kost dan wel meer warmte-ontwikkeling en dus lawaai.

Ik zou in jou geval voor de Dell gaan, omdat het scherm een hogere resolutie heeft. Ikzelf zou voor de Asus gaan, want een A-merk is altijd beter dan een Dell.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Ehm... wat is er mis met een Geforce Go 7800 in de nieuwste games? Ik gebruik op mijn desktop zelfs maar een 6800 Ultra en daar kan ik gewoon prima mee gamen.

Ik zou de Dell nemen, de 7800 Go is sneller dan de ATI 1600

MechWarrior || Monsters Game

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ecteinascidin schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:40:
[...]Ikzelf zou voor de Asus gaan, want een A-merk is altijd beter dan een Dell.
offtopic

Lol, ik noem Dell nu ook geen B-merk, daar zou ik eerder Asus onder schuiven als het over laptop's gaat. Al-hoe-wel Asus ook steeds leukere laptops bouwt. De Dell laptops vindt ik toch wel tussen de Toshiba, IBM en HP's staan en dat zijn A-merken. Overigens ligt het er ook aan welke serie je hebt van welk merk dan ook. De zakelijke veelal kleinere laptops zijn vaak degelijker dan de meer "consumenten" laptops.

edit: P.s. op de Asus na heb ik met alle merken enige ervaring.

ontopic maar weer...

Als er echt gegamed wordt is een gewone "desktop" Pc nog oppermachtig. TS kan er ook voro kiezen een kleine desktop in elkaar te zetten. Zoeken een kleine compacte behuizing uit en ga daar de componenten in zetten die je graag wilt. Wel moet je dan heel goed om de ventilatie denken. Aangezien er in een kleine game machine veel hitte producerende componenten dicht op elkaar komen te zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 27-02-2006 14:51 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

ten eerste is er natuurlijk niets mis met een Dell. Leg mij anders maar eens uit wat er zo vreselijk slecht aan is (buiten pre-installed windows en al dan niet slechte service).

@Steffy:
heb jij überhaupt wel eens met een laptop gespeeld?! een vriend van me heeft een laptop van Acer met daarin een mobility X700 en die speelt FEAR makkelijk (@1024x768 weliswaar, maar wel de rest op high). Een 7800Go gaat hier natuurlijk nog eens ruim overheen.

Maar om even op de topic terug te komen: neem de Dell met 7800, daar zul je absoluut geen miskoop mee doen. in tegendeel.
Overigens, als je écht een desktop-replacement wil, moet je eens bij alienware kijken.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-02-2006 15:50 ]

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Waarom ga je niet voor een barebone systeempje? Er zijn er genoeg die een goed geintegreerde koeling hebben (zelfs geheel passief). Voor dat bedrag dat jij wilt uitgeven kan je een prima systeem samenstellen. Slechts iets groter dan een laptop, maar wel mobiel. En met de prestaties van een goede desktop machine ;)

Mijn muziekcollectie op Discogs

• TheTec
Allemaal bedankt voor de adviezen. Goed te zien dat de Intel Duo Core inderdaad de snelste is. Promedion (oftewek XXoDD) heeft overigens ook een AMD X2 Dual Core laptop (http://www.promedion.nl/e...&taal_ID=NL&H_ID=18&S_ID=), die is wel 'een tikkie aan de prijs' (ruim over de 3000 euro, afhankelijk van je keuzes), maar denken jullie dat het de moeite loont om nog even geduld te hebben tot andere fabrikanten ook met een X2 laptop komen, of duurt dat nog maanden?

De Dell lijkt een beetje de overhand te hebben. Kun je daar gemakkelijk zelf geheugen bij proppen, of is dan gelijk je garantie verknalt?
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:39:
Sorry, maar denk dat je met een beetje googlen zelf wel kunt beslissen welke laptop het gaat worden?
Over beide laptops zijn tevens topics te vinden op GoT.
Waarom denk je dat ik een bericht post? Ik heb nog nergens een duidelijk antwoord gezien op de vragen die ik in mijn posting stel. Als jij dat wel ergens hebt gezien, zie ik de url graag tegemoet. Ik heb wel enkel draden gelezen over individuele laptops, maar daar gaat het mij niet om. Ik voerde de twee laptops op, om aan te tonen waar ik ongeveer naar zocht. Mijn vragen zijn van meer algemene aard...

Een barebone is geen optie, omdat het mij juist om het opbergen van dat ding gaat en een laptop is lekker plat en past dus gemakkelijk in een kast. Bovendien zit het met een barebone niet zo lekker op de bank! :)

In elk geval bedankt, ik kan weer met wat meer bagage mijn keuze maken :)

• TheTec
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:48:
Overigens, als je écht een desktop-replacement wil, moet je eens bij alienware kijken.
Alienware ken ik ja, dat zijn leuke bakkies, maar erg duur. Bovendien vind ik persoonlijk het ontwerp van die bakken erg lelijk (ol heb liever een strak design, zoals een iBook of een Vaio, maargoed, die hebben beiden niet de specs die ik zoek...). Maar wel een goede tip natuurlijk, thanks ;)

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:25

mr_petit

opperprutser

Heb je er wel op gelet om enigzins op het scherm te letten?
Ik ben zelf geen hardcore gamer, maar ik vindt laptopschermen echt slecht t.o.v. een normale gamers tft. En dan bedoel ik met name de snelheid en het contrast (glare, non glare, geldt voor beide).
Ook een groot nadeel is dat qua beeldschermspecs er bij laptops vaak niets wordt opgegeven (resolutie daargelaten)

"man is not truly one, but truly two,"

• TheTec
mr_petit schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:21:
Heb je er wel op gelet om enigzins op het scherm te letten?
Ik ben zelf geen hardcore gamer, maar ik vindt laptopschermen echt slecht t.o.v. een normale gamers tft. En dan bedoel ik met name de snelheid en het contrast (glare, non glare, geldt voor beide).
Ook een groot nadeel is dat qua beeldschermspecs er bij laptops vaak niets wordt opgegeven (resolutie daargelaten)
Ik ben niet echt een hardcore gamer. Ik speel wel games, maar zeker sinds de geboorte van mijn zoontje in 2004 is het allemaal wat minder geworden. Maar ik doe het nog wel en wil het ook wel kunnen zeg maar.

En ja, ik dacht eigenlijk dat het tegenwoordig elkaar niet meer zo veel ontliep, desktop TFT en laptop TFT? Dat Dell scherm klinkt wel indrukwekkend, met een resolutie van 1920x1200, maar wat verder de specs van de monitor zijn, weet ik ook niet...

• Murcielago
  • Laatst online: 03-02 12:18
TheTec schreef op maandag 27 februari 2006 @ 16:51:
Allemaal bedankt voor de adviezen. Goed te zien dat de Intel Duo Core inderdaad de snelste is. Promedion (oftewek XXoDD) heeft overigens ook een AMD X2 Dual Core laptop (http://www.promedion.nl/e...&taal_ID=NL&H_ID=18&S_ID=), die is wel 'een tikkie aan de prijs' (ruim over de 3000 euro, afhankelijk van je keuzes), maar denken jullie dat het de moeite loont om nog even geduld te hebben tot andere fabrikanten ook met een X2 laptop komen, of duurt dat nog maanden?
een x2-processor is een desktop-processor, die vreet best veel stroom in vergelijking met een mobiele processor
de dual-core turions komen er uiteraard aan
Waarom denk je dat ik een bericht post? Ik heb nog nergens een duidelijk antwoord gezien op de vragen die ik in mijn posting stel. Als jij dat wel ergens hebt gezien, zie ik de url graag tegemoet. Ik heb wel enkel draden gelezen over individuele laptops, maar daar gaat het mij niet om. Ik voerde de twee laptops op, om aan te tonen waar ik ongeveer naar zocht. Mijn vragen zijn van meer algemene aard...
De vragen die jij stelde:
zijn beide beantwoord, zie Ecteinascidin in "Wat is wijsheid?"

Een barebone is geen optie, omdat het mij juist om het opbergen van dat ding gaat en een laptop is lekker plat en past dus gemakkelijk in een kast. Bovendien zit het met een barebone niet zo lekker op de bank! :)[/q]
Een barebone laptop wordt in dit geval bedoelt, die kun je zelf voor een groot deel samenstellen, al is de dell die je gekozen hebt zeker goed. Check het topic maar
In elk geval bedankt, ik kan weer met wat meer bagage mijn keuze maken :)

[ Voor 9% gewijzigd door Murcielago op 27-02-2006 18:37 ]

PSN: djmurcielago

• TheTec
Murcielago schreef op maandag 27 februari 2006 @ 18:35:
[...]
een x2-processor is een desktop-processor, die vreet best veel stroom in vergelijking met een mobiele processor
de dual-core turions komen er uiteraard aan
Stroomverbruik vind ik niet zo'n issue. Ik gebruik het met name thuis, nabij een stopcontact... in dat geval dus wellicht wel een alternatief?
Een barebone laptop wordt in dit geval bedoelt, die kun je zelf voor een groot deel samenstellen, al is de dell die je gekozen hebt zeker goed. Check het topic maar
[...]
Die Asus die ik hierboven opvoer is een Barebone Laptop (bij laptops4u in elk geval wel), dus vandaar dat ik dacht dat ze een barebone desktop bedoelde...

Verwijderd

Voor 2500 euro koop je een supersnelle desktop om te gamen (barebone+TFT scherm, lekker compact) en daar bovenop ook nog een leuke laptop voor het serieuzere werk.
Dat noem ik wijsheid...

• TheTec
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 19:38:
Voor 2500 euro koop je een supersnelle desktop om te gamen (barebone+TFT scherm, lekker compact) en daar bovenop ook nog een leuke laptop voor het serieuzere werk.
Dat noem ik wijsheid...
Je hebt duidelijk niet goed gelezen wat mijn overwegingen zijn...

Verwijderd

Dit zijn toch je vragen?
1: ja, want meerdere apps tegelijk draaien zonder veel performanceverlies.
2: 7800 is beter/sneller.

IMHO niet een topic waard. Waarom? Google, daarom.

• Lostcuban
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20-03-2008
Voor 2500,- kan je ook bij alienware gaan kijken. En waarom een inspiron 9300 en geen dell xps (deze is namelijk ontwikkeld om te gamen)

My Specs | My BF2 Stats

• TheTec
Lostcuban schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:03:
Voor 2500,- kan je ook bij alienware gaan kijken. En waarom een inspiron 9300 en geen dell xps (deze is namelijk ontwikkeld om te gamen)
De XPS is een stuk duurder en heeft geen Dual Core. Bovendien zoek ik een snelle all-rounder, waarop ik ook kan gamen; ik zoek niet per se een 'Game-Laptop'. Volgens mij is een Inspirion daarom een betere keuze...
takemenow schreef
IMHO niet een topic waard. Waarom? Google, daarom.
Zoals ik al aangaf, ben ik niet over één nacht ijs gegaan om tot deze posting te komen. De twee laptops die ik gevonden heb, zijn practisch gelijkwaardig kwa specs, vandaar dat ik twijfelde welke keuze ik moest maken. Daarbij was mij na het lezen van meerdere artikelen op Tweakers, Anandtech, Tom's Hardware, etc... nog steeds niet helemaal duidelijk of een Intel Dual Core nu daadwerkelijk de beste keuze is, of dat je net zo goed een snelle Turion of Centrino Dothan kan nemen, met name tbv games (zoals gezegd: niet het belangrijkste, maar ik wil ze wel kunnen spelen). Dus, zoals ik al eerder aangaf: als je de artikelen voor me hebt, waarin dit beantwoord wordt, zie ik graag de url's tegemoet. Ik heb ze niet kunnen vinden.

• TheTec
Lostcuban schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:03:
Ik ben voor de zekerheid nog even wezen kijken. Ze hebben bij Alienware geen Dual Core laptop, vandaar dat ik die niet meer overwogen heb na een eerste bezoek. Maar als ik dan bijvoorbeeld de Area-51® m7700 neem (een 17" notebook) en ik probeer die kwa specs vergelijkbaar te maken met die Dell en Asus die ik hierboven noem (dwz: GeForce7800, 2GB geheugen, snellere processor), dan ga ik ruim over de 3000 dollar heen... Dus wat mij betreft geen optie (buiten het feit dat ik, zoals ik al eerder zei, het design niet mooi vind...niet super-belangrijk, maar het weegt wel mee)

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
Koop een PC voor dat geld...

• TheTec
Lees eerst goed, voordat je antwoord.

• AJ1815
Ik kan anders nergens overtuigende argumenten vinden, waarom een laptop beter aan je eisen (welke dat precies zijn is me bijv. al niet heel duidelijk...) voldoet dan een PC.

Dus wees duidelijk als je vraagt...

• TheTec
AJ1815 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:44:
Ik kan anders nergens overtuigende argumenten vinden, waarom een laptop beter aan je eisen (welke dat precies zijn is me bijv. al niet heel duidelijk...) voldoet dan een PC.

Dus wees duidelijk als je vraagt...
Ik quote mezelf:
Waarom wil ik dat?
Ruimtegebrek, mobiliteit.
Wat is daar niet duidelijk aan?
Ik wil af van een computerkast/bureau waarop een grote monitor en midi-tower staat, omdat we geen ruimte hebben in huis daarvoor. Ik wil gewoon een kleine tafel waarop ik mijn laptop kan neerzetten en een laptop die ik in een kast kan opbergen als ik hem niet gebruik. Daarnaast wil ik gewoon lekker onderuitgezakt op de bank kunnen computeren, of in bed als ik ziek ben ofzo... Ik dacht dat de steekwoorden die ik gaf wel voldoende waren en dat een dergelijke uitleg niet nodig zou zijn...maargoed, bij deze alsnog.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Bovendien zit het met een barebone niet zo lekker op de bank!
dit is zijn argument.

Ben bang dat er een rechtzaak zit aan te komen van een ontevreden dell gebruiker wiens ballen geroosterd zijn. Zon laptop zal gloeiend heet worden

Verwijderd

Lekker gamen op een laptop toetsenbord gaat niet echt, veder hebben de meeste laptops een scherm een kleiner inkijk hoek wat nogal vervelnd is waneer je een langere tijd er achter zit.

• TheTec
furby-killer schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:51:
[...]

dit is zijn argument.

Ben bang dat er een rechtzaak zit aan te komen van een ontevreden dell gebruiker wiens ballen geroosterd zijn. Zon laptop zal gloeiend heet worden
Daar heb ik een plankje voor! :) We hebben al een laptop met een P4 2ghz erin (drie jaar oud alweer, maar mijn vrouw gebruikt hem en vind het nog prima werken ;)). Die wordt loeiheet! Maar ik heb gewoon een plankje gezaagd, die ik op mijn schoot leg, waarop de laptop staat. Twee voordelen: je ballen worden niet geroosterd en de cooling (die onderop zit) heeft vrije doorgang...

• AJ1815
Ja dat had ik ook wel gezien, maar dan snap ik niet waarom je niet toe kan met een barebone met goede game hardware en een mooie TFT. Die kan je overal makkelijk kwijt. En als je dan echt vanuit je bed of vanaf de bank wil i-netten kan je ook met een relatief goedkope laptop uit.

Maar blijkbaar heb je je zinnen gezet op een Game Laptop en dat is je goed recht, ik probeerde je alleen nog even wat andere opties kenbaar te maken...

• TheTec
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:52:
Lekker gamen op een laptop toetsenbord gaat niet echt, veder hebben de meeste laptops een scherm een kleiner inkijk hoek wat nogal vervelnd is waneer je een langere tijd er achter zit.
Dat is inderdaad een argument die ik nog niet had overwogen. Maar ik kan altijd mijn iiyama E413S bewaren en gebruiken als ik een keer écht lang game... Maar dat komt niet zo vaak meer voor. Sowieso bewaar ik ook mijn toetsenbord en muis van mijn desktop-systeem voor detzelfde doel (of voor als ik een keer veel moet typen). Dus al-met-al een goed punt, maar ik ben er op voorbereid ;)

• TheTec
AJ1815 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 21:54:
Ja dat had ik ook wel gezien, maar dan snap ik niet waarom je niet toe kan met een barebone met goede game hardware en een mooie TFT. Die kan je overal makkelijk kwijt. En als je dan echt vanuit je bed of vanaf de bank wil i-netten kan je ook met een relatief goedkope laptop uit.

Maar blijkbaar heb je je zinnen gezet op een Game Laptop en dat is je goed recht, ik probeerde je alleen nog even wat andere opties kenbaar te maken...
Ik snap je punt wel en dat is een goede. Maar het voordeel van een laptop is gewoon dat het veel draagbaarder is. Een barebone met losse monitor sleep je niet zo gemakkelijk je hele huis door (om te beginnen vanwege alle snoeren!) en bovendien kan je zo'n barebone syteem (om dezelfde reden) niet zo gemakkelijk opbergen in een kast (tenzij je een computerkast koopt die dicht kan...maar die heb ik al en daar wil ik juist vanaf!).

Misschien een detail dat niet veel mensen hier aanspreekt, maar wel essentieel is in dit verhaal: mijn computer staat in de woonkamer. Momenteel dus in een afsluitbare computerkast. Maar die kast neemt te veel ruimte in. Maar een bureau met een pc erop, vind ik geen gezicht in een woonkamer, dus ik wil een laptop die ik gemakkelijk kan opbergen. Misschien dat dat iets meer duidelijkheid over mijn motieven geeft...

Verwijderd

Heb wat leesvoer voor je:
http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=2663&p=1
http://www.trustedreviews...le.aspx?page=5326&head=36

Ik ben zelf aan het wachten op de 8204 van Acer, besteld maar duurt nog een week voor ik hem heb.

Verwijderd

Daarom dat ik juist zeg: koop een barebone+TFT voor het gamen (zo'n barebone staat zowiezo niet echt in de weg), en een laptop voor op de sofa? Dan ben je makkelijk voor 2500 euro gesteld.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik zou ook denken dat een barebone voor het fotobewerken en een Xbox360 voor de spellen uiteindelijk zowel sneller als goedkoper zijn.....

• Thas
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09-2025
wijsheid is in elk geval om je topictitel aan te passen, zodat duidelijk is waar het over gaat. ;)

Zelf vind ik de alienware's wel mooi, maar ik geef toe, ze zijn niet heel strak en minimalistisch.

• Murcielago
Een barebone hoeft niet per se een pc te zijn, het kan net zo goed een laptop zijn
als de TS een laptop wil, dan wil hij een laptop, dat mag hij toch zelf bepalen?

Verder zijn de vragen van de TS volgens mij wel beantwoord.

• TheTec
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 22:52:
Heb wat leesvoer voor je:
http://www.anandtech.com/mobile/showdoc.aspx?i=2663&p=1
http://www.trustedreviews...le.aspx?page=5326&head=36

Ik ben zelf aan het wachten op de 8204 van Acer, besteld maar duurt nog een week voor ik hem heb.
Dank je, die ga ik even op mijn gemak lezen.

• TheTec
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:22:
Daarom dat ik juist zeg: koop een barebone+TFT voor het gamen (zo'n barebone staat zowiezo niet echt in de weg), en een laptop voor op de sofa? Dan ben je makkelijk voor 2500 euro gesteld.
Lees je wel wat ik schrijf? Ik wil geen barebone+tft, zie mijn voorgaande berichten.

• TheTec
Thas schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:31:
wijsheid is in elk geval om je topictitel aan te passen, zodat duidelijk is waar het over gaat. ;)

Zelf vind ik de alienware's wel mooi, maar ik geef toe, ze zijn niet heel strak en minimalistisch.
Ja, ik dacht: 'hulp bij de keuze van een laptop' schrikt iedereen direct al af, dus ik doe het anders ;)

• TheTec
Murcielago schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 01:13:
Een barebone hoeft niet per se een pc te zijn, het kan net zo goed een laptop zijn
als de TS een laptop wil, dan wil hij een laptop, dat mag hij toch zelf bepalen?

Verder zijn de vragen van de TS volgens mij wel beantwoord.
Zoals gezegd: die Asus in mijn topic-start-bericht is een barebone, waarin ik zelf de componenten heb aangevuld. Maar wat men hier bedoeld is een barebone PC, geen laptop. Dan kun je voor minder geld een game-pc samenstellen en daarbij voor weinig een iets minder 'top-of-the-line' laptop erbij kopen. Maargoed, zoals je zegt (en ik al heb uitgelegd): ik wil inderdaad een laptop en mijn vragen zijn inderdaad inmiddels beantwoord. Ik weet alleen nog niet of de AMD DUal COre laptops lang op zich zullen laten wachten...

• Murcielago
AMD demonstreert dual-core Turion 64-processor

[ Voor 47% gewijzigd door Murcielago op 28-02-2006 11:44 ]

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Stel dat je nu een Dell laptop koopt. Wanneer wil je hem vervangen? Hoeveel garantie neem je?

Na mijn werk op de Dell helpdesk raad ik iedereen af een Dell te kopen. Hun service is goed totdat de garantie vervallen is. Verder raad ik standaard af om een laptop te kopen voor thuisgebruik. Je batterij degradeert als een idioot als je hem fulltime aan het stopcontact laat hangen, je zit met micro oplossingen (fans en dergelijke) die veel sneller slijten dan in een normale desktop en daarbij niet zelf te vervangen zijn. Persoonlijk vind ik een laptop ontzettend kut werken. Als ik een laptop thuis gebruik hangt er na 2 minuten al een losse muis, keyboard en TFT aan. Het zit allemaal niet op de goede hoogte enzo.

Ik denk dat je best blij kan zijn met die laptop maar met 2500 euro in mijn zak had ik het wel geweten. Razendsnel systeempje dat nog uitbreidbaar (en zelf repareerbaar) is. En een simpele aldi laptop voor internet op de bank. Want gamen op de bank is 5 minuten leuk, daarna weet je niet meer hoe je moet zitten.

Mocht je laptop ooit stukgaan, iets wat sneller zal gebeuren dan bij een desktop systeem. Dan ben je hem redelijke tijd kwijt en mocht je buiten garantie zijn dan betaal je ook nog eens de hoofdprijs, uit mijn hoofd: moederbord 575 euro ex btw, wuxga scherm 495 euro ex btw, dvd-writer 230 euro ex btw, toetsenbordje 95 euro ex btw enzovoorts.

Daarbij komt ook nog eens dat Dell zijn eigen fabricage fouten ontkent. En elk model heeft wel zijn zwakke plekken, die van de Inspiron 9400 zijn nog niet echt aan het licht gekomen maar dat hoeft niet lang meer te duren. Mij hoef je niet te geloven maar Kassa heeft laatst nog het bewijs geleverd, de inspiron 5150 met een soort van self destruct moederbord. Dell heeft dat probleem zo'n 1.5 jaar lang ontkent tegenover de klant. IEDEREEN die buiten de garantie met dat probleem belde moest een reparatie voor een nieuw moederbord twv 575 euro betalen. Ik kan je vertellen dat dat er heel wat zijn geweest, sommige mensen hebben er zelfs voor gekozen hun laptop dan maar weg te gooien. En dat omdat Dell een productiefout ontkent. Anderhalf jaar moest de helpdesk de klant voorliegen dat ze nog nooit eerder van het probleem hadden gehoord.

Andere fabrikanten hebben ook zo hun minpunten. Een reparatie bij asus duurde 4 weken. Echter kreeg ik bij Asus een nieuw moederbord terwijl ik zelf al had geprobeerd het op te lossen. Ik met mijn botte kop had nooit een laptop met garantie moeten open maken maar ik dacht "ik doe eerst een cmos reset voordat ik hem wegbreng". Gevolg was gebroken plastic lipjes hier en daar, hebben ze allemaal vervangen zonder mij een rekening te sturen.

• AJ1815
Nou de frustratie straalt er redelijk vanaf... Misschien niet helemaal op zijn plaats, maar een ding is zeker waar: Laptop batterijen gaan retehard achteruit als je full-time op netstroom speelt, dus bestel sowieso een extra batterij!!!

Verwijderd

ehm,je kunt de accu er toch uuithalen,als je op het netstroom werkt |:(

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Jazeker, maar dan zit je weer met het probleem dat ie een pootje mist. Want ik weet van sommige inspirons dat de batterij in de hoek zit en dat de batterij daarom een rubberen pootje heeft.

Ja, een Dell is gebouwd met vervanging in het achterhoofd.

Daarbij komt dat je dan met een laptop op schoot zit die uit evenwicht is :) Glijdt ie de hele tijd naar links of rechts :)

[ Voor 21% gewijzigd door Pixal op 28-02-2006 13:45 ]

Verwijderd

lekker over nagedacht dan,van Dell inderdaad.Zou voor mij toch wel een vereiste zijn,dat ie stabiel moet staan,zonder Accu.

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:51
Kun je jezelf beter afvragen hoevaak je uberhaupt met je laptop opschoot zit terwijl deze aan de adapter hangt, in mijn geval neigt dat tot wel behoorlijk naar de 1% oid. Overigens is mijn accu behoorlijk goedgebleven met 't gebruik van m'n (redelijk oude) Inspiron 1100 als desktop replacement, na ruim 1,5 jaar doet m'n accu 't hooguit 10% minder, dat vind ik zelf zeer acceptabel.

• hetnet
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-12-2021
Gaat volgens mij om de videokaart en dit topic loopt beetje uit de hand.
Kzou zeggen meneer The Tec: Lees de link zelf maar eens door.

http://www.gpureview.com/...s.php?card1=366&card2=323

En verbaas je over wat je allemaal kan vinden op tweakers over div dingen, als je weet hoe !
Dus loop ik zelf ook wel eens iets aan en niet kan vinden......
suc6 met kiesen van je laptop

• TheTec
hetnet schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 19:47:
Gaat volgens mij om de videokaart en dit topic loopt beetje uit de hand.
Kzou zeggen meneer The Tec: Lees de link zelf maar eens door.

http://www.gpureview.com/...s.php?card1=366&card2=323

En verbaas je over wat je allemaal kan vinden op tweakers over div dingen, als je weet hoe !
Dus loop ik zelf ook wel eens iets aan en niet kan vinden......
suc6 met kiesen van je laptop
Wow dat is een goede link zeg, die kende ik niet, thanks! Het ging overigens absoluut niet alleen om een grafische kaart, maargoped...ik heb inmiddels voldoende info. Iedereen bedankt. Ik laat nog wel weten wat het wordt...
Pagina: 1