[Airflow] Goeie luchtverplaatsing

Pagina: 1
Acties:

• daanski82
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11-2025
We hebben een dreambox die om de haverklap vastslaat.
we vermoeden dat de processor te heet word dus we hebben er een koel vin opgezet.
alleen de vraag die nu rijst hoe krijgen we die hete lucht uit de behuizing.

is het beter om er lucht in de kast te blazen dat door overdruk de lucht aan de andere kant er uit gaat of door de lucht uit de kast te blazen zo dat hij in de kast een onderdruk creërt om lucht aan te voeren.

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

Als ie echt SUPER heet word kan je denk ik beter de lucht erin blazen en dan een extra gat maken om de warme lucht eruit te laten en als ie niet SUPER heet word kan je ook de lucht eruit laten blazen en dan blijft het koel in je box... :)

Greyh0und

• daanski82
hij word in iedegeval heter dan 55 graden omdat ik mijn vingers er aan verbrand. :?

het lijk mij beter om de lucht er uit te blazen zodat hij zelf de luchtr via gaten moet aanblazen .

Sorry voor wat spelfouten heb last van dyslectie. graag hier over geen opmerkingen.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de Frequently Asked Questions van T&C al bekeken, daar staan handige tips in... :)
daanski82 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:54:
hij word in iedegeval heter dan 55 graden omdat ik mijn vingers er aan verbrand. :?

het lijk mij beter om de lucht er uit te blazen zodat hij zelf de luchtr via gaten moet aanblazen .
Lijkt mij dus beter om allebei te doen; de warme lucht er uit 'zuigen' en de koele lucht er in blazen... :)
Fairy schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:58:
Even voor degenen die het niet weten een DreamBox is een DVB ontvanger, geen computer.
Hmmm... Oké, wist ik even niet, maar dan nog kan je er nog wel fans in hangen, 4cm fans misschien, mits de Dreambox hoog genoeg is natuurlijk... :)

@TS: Heb je eventuele spullen op de dreambox liggen? Zo ja, haal die dan eens weg, scheelt hier ook enorm... :)

[ Voor 87% gewijzigd door CH4OS op 27-02-2006 15:04 ]

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Even voor degenen die het niet weten een DreamBox is een DVB ontvanger, geen computer.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-02 17:41

n00bs

Het is weer Zomer!

daanski82 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:25:
We hebben een dreambox die om de haverklap vastslaat.
we vermoeden dat de processor te heet word dus we hebben er een koel vin opgezet.
alleen de vraag die nu rijst hoe krijgen we die hete lucht uit de behuizing.

is het beter om er lucht in de kast te blazen dat door overdruk de lucht aan de andere kant er uit gaat of door de lucht uit de kast te blazen zo dat hij in de kast een onderdruk creërt om lucht aan te voeren.
Even een opmerking over je topictitel, aangezien je al [airflow] had staan, had je beter een omschijving van het onderwerp kunnen geven ;) of gewoon: Dreambox overhit

En ps: "goeie" is geen Nederlands.

Heb je het koellichaam wel goed op de processor vastgezet? (geen lucht ertussen maar een dun laagje warmtegeleidende materiaal).
Loopt hij nu nog steeds vast met het koellichaam erop? want dat schrijf je nergens.

Als die niet meer vastloopt is er toch geen probleem meer? en waar wou je de stroom voor de fan vandaan halen? zitten er wel luchtgaten in die dreambox?

Verder moet je een fan over het koellichaam heen laten blazen en ik zou hem er loodrecht opzetten, en de warme lucht eruit blaast. Je creeert dan vanzelf een onderdruk waardoor koudere lucht wordt aangezogen (mits je de fan wel dichtbij een opening met het frame plaatst.

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 27-02-2006 15:03 ]

• daanski82
Fairy schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:58:
Maar een DreamBox maar gebruik van een processor die ook erg heet word en een processor van IBM die een heethooft is. :(

• daanski82
n00bs schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:01:
[...]

Even een opmerking over je topictitel, aangezien je al [airflow] had staan, had je beter een omschijving van het onderwerp kunnen geven ;) of gewoon: Dreambox overhit

En ps: "goeie" is geen Nederlands.

Heb je het koellichaam wel goed op de processor vastgezet? (geen lucht ertussen maar een dun laagje warmtegeleidende materiaal).
Loopt hij nu nog steeds vast met het koellichaam erop? want dat schrijf je nergens.

Als die niet meer vastloopt is er toch geen probleem meer? en waar wou je de stroom voor de fan vandaan halen? zitten er wel luchtgaten in die dreambox?

Verder moet je een fan over het koellichaam heen laten blazen en ik zou hem er loodrecht opzetten, en de warme lucht eruit blaast. Je creeert dan vanzelf een onderdruk waardoor koudere lucht wordt aangezogen (mits je de fan wel dichtbij een opening met het frame plaatst.
dat klopt daar ben ik het met je eens alleen de opbouw staat dat niet toe want boven de koellichaam zit een HDD van 40 GIG (ja ik weet dat de fabriekant het onlogies heeft opgebouwd. :(

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

daanski82 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:21:
[...]

dat klopt daar ben ik het met je eens alleen de opbouw staat dat niet toe want boven de koellichaam zit een HDD van 40 GIG (ja ik weet dat de fabriekant het onlogies heeft opgebouwd. :(
Fabrikant, Onlogisch, ja sorry die kon ik niet laten liggen.... Groep 3 spelling doen we hier op GoT niet meer aan.

Als je het écht niet kunt, zet dan gewoon even "Ik ben dyslectisch, gelieve geen opmerkingen over de spelling maken." in je sig, dan houden we er rekening mee :) Vooralsnog lijkt het me sterk op MSN breezertaal die ik er bij mijn vriendin met geweld uit heb geslagen, met succes :)

[ Voor 33% gewijzigd door Fairy op 27-02-2006 15:31 ]

• daanski82
Fairy schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:25:
[...]

Fabrikant, Onlogisch, ja sorry die kon ik niet laten liggen.... Groep 3 spelling doen we hier op GoT niet meer aan.

Als je het écht niet kunt, zet dan gewoon even "Ik ben dyslectisch, gelieve geen opmerkingen over de spelling maken." in je sig, dan houden we er rekening mee :) Vooralsnog lijkt het me sterk op MSN breezertaal die ik er bij mijn vriendin met geweld uit heb geslagen, met succes :)
dank voor de tip

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Fairy schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:25:
Sorry, maar dit is gewoon duidelijk iemand die dyslectisch is... ;) NOFI, maar dat zie je toch, dan weet je toch (of kan je je dan bedenken) dat diegene misschien dyslectisch is? :?

Maar dit is wel erg offtopic... ;)

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

daanski82 schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:21:
[...]

Maar kan je nog antwoorden geven op de rest van de vragen die ik stelde :)?

• daanski82
n00bs schreef op maandag 27 februari 2006 @ 15:44:
[...]

Maar kan je nog antwoorden geven op de rest van de vragen die ik stelde :)?
Het ging mij eigenlijk om de airflow omdat ik in een discussie zat.
ik zij namelijk het is beter om de lucht er UIT te blazen dan er IN te blazen wat beteft de oververhitting is opte lossen door er een koellichaam op te zetten vandaar die plaating over de airflow

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Misschien heb je alleen met een koellichaam al geen overhitting meer ;)

Verder altijd langs het koellichaam blazen, het moet zo snel mogelijk weggevoerd worden van het koellichaam naar buiten. Als je het niet naar buiten blaast dan zit je alleen warme lucht te circuleren... dan is het koeling effect nog maar zeer klein.
En alleen lucht erin blazen als er geen opening nergens is, heeft ook geen zin lijkt mij :/
En het lucht eruit proberen te blazen als er nergens een gat zit of wat dan ook om lucht weer aan te zuigen, dan werkt het ook niet ;)

• daanski82
Ik zal vanavond even wat foto's maken ter verduidelijking.
deze foto's komen rond 23 uur online.

Update:
De foto's zijn gemaakt alleen de batterij is leeg en de kabel tussen cam en pc is zoek GRRRR :( foto's volgen nog

[ Voor 43% gewijzigd door daanski82 op 27-02-2006 22:31 ]

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-01 21:49
Waar wordt ie zo heet van dan, heb je er een 7200rpm harddisk inzitten? Met een 5400rpm is het probleem mogelijk al opgelost.

Ook hebben sommigen er een CAm inzitten dat is normaal overbodig en zorgt voor veel extra hitte
Pagina: 1