Toon posts:

[Outlook 2003] HTML mail ipv. RTF forceren

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik forceren dat Outlook 2003 mijn mail als plain html stuurt en niet als RTF (in een vage winmail.dat) bijlage.

Als ik de mail afvang en bekijk bevat mijn mail ondanks dat ik heb gezegd format HTML zo'n winmail.dat bestand.

Stuur ik exact dezelfde mail vanuit Outlook Express, dan bevat de mail geen winail.dat attachment en gewoon de HTML code van de mail.

• Glabbeek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 07:55

Glabbeek

Dat dus.

Als je met Google op ''winmail.dat outlook 2003' zoekt is het eerste resultaat al een bericht in de Microsoft Knowledgebase waar in staat hoe je dit kan uitschakelen.

En zo is het maar net.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:24:
Stuur ik exact dezelfde mail vanuit Outlook Express, dan bevat de mail geen winail.dat attachment en gewoon de HTML code van de mail.
Outlook Express is niet hetzelfde als Outlook, en derhalve ondersteund OE geen TNEF (wat zit opgeslagen in die winmail.dat)

Verwijderd

Topicstarter
Beide reacties zijn duidelijk.

Waar ik echter op doel is dat ik graag zou zien dat Outlook mijn mail net als Outlook Express verstuurd in plain HTML formaat. En dus niet de HTML versleuteld in winmail.dat. Ook als ik de optie HTML selecteer als formaat, converteert Outlook dit naar een TNEF encoded bestand.

Plain text werkt natuurlijk wel zonder TNEF maar is zooooo 1980. :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

offtopic:
Ik zet er even in de topictitel bij dat plaintext geen optie is en het over RTF -> HTML gaat. Overigens is plaintext imho niet zooo 1980 maar juist precies waar het in een mailtje om gaat en is html mail zooo {spam-achtig, teletubby-onzin of anderszins-volledig overbodige-opmaak} maar laten we die discussie hier even weglaten ;)

Tools - Options - Mail Format - Internet Format - Outlook Rich Text - Convert to HTML format.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K, dat heeft geen zin. Staat aan en Outlook converteert vrolijk naar TNEF.

Het moet een registry tweak zijn, als het al kan...

• ZjieB
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10-2025
Ik kick dit topic even, omdat ik met hetzelfde 'probleem' zit en me ook exact hetzelfde afvraag...

Dus: ook al geef je op alle mogelijk lokaties aan > verstuur geen RTF, maar HTML, dan nog krijgen mensen winmail.datjes van me.

Wat me wel opviel is dat wanneer ik de naam van een contact intoets in een nieuw bericht en ik de eigenschappen van het e-mailadres bekijk ik dan o.a. een dropdown te zien krijg met: 'Internet Format'. Hierin staan slechts 3 opties:

1) let outlook decide the best sending format
2) send plain text only
3) send using Outlook rich text format

Ik mis HTML in dit rijtje.
Pagina: 1