Toon posts:

Vista eraf en xp er op. Formatteren lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb van de week mijn nieuwe pc binnengekregen en dacht daarom laat ik maar eens de nieuwe windows vista erop zetten. Nu heb ik het er eindelijk op en nu ben ik er totaal niet tevreden over. Ik vind het waardeloos lopen op mijn amd 3800 met 1024 ddr geheugen. Ook herken die bijvoorbeeld de driver cd niet van mijn moederbord :dunno: Nu wil ik er dus weer windows xp sp2 opzetten maar dit krijg ik niet voor elkaar. Hij wil hem niet installeren omdat er een nieuwere versie van windows op sta.

Nu had ik al een dos diskette aangemaakt en geprobeerd om hem via dos te formatteren. Dit wil die ook niet doen. Hij geef dan aan dat de opdracht niet klopt. Weet 1 van jullie hoe ik die rot beta eindelijk kan verwijderen? Alvast bedankt voor alle antwoorden en het meedenken!!!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:30

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Werkt het niet terwijl je gewoon boot van de windows xp cd? Hij zal wel even weergeven dat er een andere windows aanwezig is maar dit zou je gewoon moeten kunnen overrulen

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
Ik zou dan eerst alle partities verwijderen en dat eerst doorvoeren. Dan opnieuw inrichten. Lijkt me sterk dat er dan nog iets van Vista opstaat (dat hardnekkige bootmenu mss). Dan Windows opnieuw installeren.

[ Voor 38% gewijzigd door Ascathon op 27-02-2006 14:13 ]

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

XP-cd erin, booten, installatie partitie selecteren en formateren... installeren.

Wat lukt daar niet aan?
edit:
spuit elf

[ Voor 9% gewijzigd door Jester-NL op 27-02-2006 14:12 . Reden: spuit nummer aangevuld ]

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01:58
Van de hdd fabrikant zo een progje erbij pakken die het verder doet dan alleen formatteren?

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ascathon schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:11:
Ik zou dan eerst met partition magic alle partities verwijderen en dat eerst doorvoeren. Dan opnieuw inrichten. Dan installeren.
Als een windows XP CD niet werkt (fdisk )
Dan zou ik een knoppix cd pakken en het fdksik / cfdisk de bestaande partities weggooien en het het dan proberen. Het voordeel t.o.v. partition magic is dat het gratis (en snel) te downloaden is, altijd handig is om te hebben.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Jester.NL schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:11:
XP-cd erin, booten, installatie partitie selecteren en formateren... installeren.

Wat lukt daar niet aan?
edit:
spuit elf
Geen idee dat pakt die niet. Als ik opstart druk ik op f8 en dan kan ik kiezen via wat ik hem wil opstarten. Pak ik dan mijn station d: dan start die gewoon die vista op ipv de xp cd :'(

Maar ik heb helemaal geen partities. Ik heb gewoon 1 grote c schijf.

Allemaal al bedankt voor de snelle antwoorden!!!

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-03 14:50

Spockz

Live and Let Live

Als je een andere pc hebt zou je de hd daar in kunnen hangen. Dan kun je boot.ini in de root leegmaken. Als je dit gedaan hebt hang je de HD weer terug.

Je zet in de bios de bootvolgorde op cd-xx-hd oid. Maar cd eerst. En je installeert windows XP.

Je kunt natuurlijk dan voor de zekerheid ook je data backuppen wanneer de hd in een andere pc hangt. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Firestone
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05-2025

Firestone

$ su - vuursteen

Als ik het zo lees probeer je de xp-cd tijdens het F8 menu te booten. Heb je wel de CD-rom speler als eerste boot device in de bios ingesteld?

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:19

Barrycade

Through the...

psst, is D: wel de drive waar de Windows XP schijf in zit? Als daar je lege DVD-drive zit start inderdaad Vista op.

Verwijderd

Een lowlevelfomat met het tooltje van de fabrikant van je hd, kan dat soms helpen?

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-01 15:40
FYI: je hebt WEL een partitie (als die niet verwijderd is), want die C-schijf van je is wel degelijk een partitie. Die moet je dus tijdens de setup van XP (booten van CD!) verwijderen..... en dan weer een nieuwe partitie aanmaken.

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

• Pink Panther
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-11-2025
Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:19:
[...]

Geen idee dat pakt die niet. Als ik opstart druk ik op f8 en dan kan ik kiezen via wat ik hem wil opstarten. Pak ik dan mijn station d: dan start die gewoon die vista op ipv de xp cd :'(

Maar ik heb helemaal geen partities. Ik heb gewoon 1 grote c schijf.

Allemaal al bedankt voor de snelle antwoorden!!!
Je moet eerst in de BIOS de boot volgorde zetten op CD en dan pas HD.
Vervolgens Windows XP in CD speler leggen en computer opnieuw opstarten.
Als het goed is, start dan de windows XP install op waarin je dus kunt aangeven de C drive opnieuw te partitioneren en dan te installen.

[ Voor 26% gewijzigd door Pink Panther op 27-02-2006 18:01 ]

Pagina: 1