[XP SP2] Cursor blijft hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 256 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 17:46
Ben net terug van een weekje vakantie. Na terugkomst gistermiddag direct een paar automatische updates geinstalleerd, waarna ik problemen kreeg met mijn muis. De cursor blijft hangen, terwijl ik gewoon verder kan werken. Als ik met mijn muis helemaal naar linksonder ga en klik, komt het startmenu gewoon netjes omhoog. Het pijltje staat echter op een willekeurige plek en komt daar niet meer vandaan. Als ik me de 'doorzichtige' cursor over een link heen ga, komt er wel een handje. Ook nu heb ik een tekst-cursor (zo'n vertikaal streepje), maar de cursor staat helemaal tegen de scrollbalk van IE aan.

Ik kan soms een aantal minuten goed werken, maar vooral na een hoog CPU-gebruik doet de muis ineens raar. Ik heb het volgende al gedaan:
  • Systeemherstel (5 verschilende data, "Geen aanpassingen gemaakt")
  • GoT Search.
  • Logitech Setpoint uninstall (heb logitech desktop LX700).
  • Andere cursor geselecteerd (eerst 3d, nu die simpele).
  • Alle 4 de automatische updates geuninstalled.
  • Support.microsoft.com doorzocht.
Een vriend van mij heeft het thuis sinds gisteren, zowel op zijn desktop als laptop (beide ook winxp sp2 met auto-updates). Hoe komt het, en hoe los ik het op?

[ Voor 7% gewijzigd door StephanVierkant op 27-02-2006 13:20 ]

• StephanVierkant
Gisteren is "Software Distribution Service 2.0" geinstalleerd, zie ik bij Systeemherstel. Ik vind nergens hoe ik dit kan verwijderen. Systeemherstel werkt niet. Weet iemand wat dit is?

Ik heb het probleem al weer verschillende keren gehad.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:07

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Stephan4kant schreef op maandag 27 februari 2006 @ 14:45:
Gisteren is "Software Distribution Service 2.0" geinstalleerd, zie ik bij Systeemherstel. Ik vind nergens hoe ik dit kan verwijderen. Systeemherstel werkt niet. Weet iemand wat dit is?

Ik heb het probleem al weer verschillende keren gehad.
Er is genoeg informatie daarover te vinden:
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• StephanVierkant
Ik lees op internet steeds meer (spook)verhalen over Software Distribution Service 2.0. Op de site van Microsoft vind ik er niets over, en ook op mijn eigen pc vind ik weinig terug. Google geeft alleen maar websites met enge spookverhalen ("het is een virus!"), en ook Argus kan geen topics op GoT vinden :(

Is er niemand die me iets meer kan vertellen over de Software Distribution Service? Ik heb op 3 andere pc's van vrienden inmiddels hetzelfde probleem gevonden, het ligt dus niet alleen aan mij.

Ik kan het lastig bewijzen, maar ik heb het idee dat mijn pc over de gehele linie trager is geworden, ik kan me niet herinneren dat mijn Winamp stotterde voor mijn vakantie..

• StephanVierkant
Niemand? Het gebeurt nog steeds regelmatig, steeds bij een wat hogere CPU-gebruik.

[ Voor 83% gewijzigd door StephanVierkant op 28-02-2006 00:39 ]

• StephanVierkant
Ik heb maar een format gedraaid, en nog geen problemen weer.
Heb (nog) geen antivirus geinstalleerd, ga ik zo doen. Windows Update staat ook uit.

Verwijderd

Heb je inmiddels wat meer gevonden? Ik zit hier met drie laptops die Software distribution service 2.0 kregen gepushed en sindsdien Niets meer kunnen openen/bewaren met Office.

• StephanVierkant
Nee, de enige oplossing die ik heb kunnen vinden is een herinstall. Ook bij de andere pc's moest dat.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

HeartCore - is jouw probleem niet gewoon gerelateerd aan MS06-015 ? :)

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
Maak je in ieder geval niet druk over die SDS2. Staat hier vele malen in system restore. Dat is gewoon de windows update en hoort er netjes in te staan. Mijn systeem draait perfect en heb sinds juli (sinds ik dit systeem heb) geen BSOD of iets dergelijks gehad.

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-03 15:35
Hier ook problemen met SDS 2.0 op mijn laptop... DVD's kijken wordt daardoor onmogelijk, en CD's rippen kan maar op 4 speed in plaats van 12 speed. Is er al een oplossing voor? Branden is onmogelijk.

Het MOET aan SDS 2.0 liggen, als ik namelijk het herstelpunt van 10 minuten voordat SDS is geïnstalleerd pak (herstellen werkt hier wel gelukkig) dan gaat alles weer lekker snel!

EDIT: Trouwens, mijn laptop (Toshiba satellite) heeft een Celeron M proc en een ATI kaart, de DVD RAM is van Matshita, enige overeenkomsten?

[ Voor 18% gewijzigd door Benadski op 13-06-2006 18:27 ]

Pagina: 1