Acer AL 2016W zoemt en kraakt.

Pagina: 1
Acties:

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-03 01:29
Op de HCC dagen van 2005 heb ik 2 Acer AL2016W 20" breedbeeld schermen gekocht. Nu was het erg stil in huis vanmorgen en viel mij op dat de monitor zoemt als hij uit staat. Het geluid is waarneembaar van ongeveer 40 cm afstand.

Nu weet ik dat er een ingebouwde adapter achter het scherm zit, mischien dat dit het is. Maar bij die andere monitor hoor je het ook maar een stuk minder. Daar moet ik echt mijn oor op de monitor houden.

Verder is het zo dat als beide monitoren aan staan, bij beide de behuizing kraakt. Alsof de behuizing eromheen uitzet. Dit gebeurt net zo lang als de monitoren aan staan en ongeveer 10 min na uitschakeling. Verder heeft dit geen invloed op het beeld. Alles gebeurt bij 20 graden kamertempratuur.

Zijn deze verschijnselen normaal? Of kan er iets aan de hand zijn?

Thx in advance.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:21

YellowCube

Wait...what?

dat kraken is volgens mij gewoon uitzetting door de warmte en imo redelijk normaal.
Irritant misschien, maar wel normaal.
dat eerste kan ik je niet mee helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door YellowCube op 27-02-2006 13:08 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-06 21:28

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik heb ook zo'n scherm maar helemaaaaal nergens last van; zelfs niet als dat ding uren achter elkaar heeft aangestaan.

* MAX3400 kwam er achteraf achter dat het een beetje kort door de bocht was.

Mijn Acer is per dag 16 uur af & aan in gebruik. Denk hierbij aan lekker internetten, maar ook een paar uur gamen (BF2, NFS:U) en soms een film kijken. Afhankelijk van wat ik verder nog doe, zet ik de monitor uit of activeer ik even de screensaver. Denk dat 'ie nou al een half jaartje op mijn bureau staat, maar nog totaal geen problemen gehad met "geluiden".

[ Voor 66% gewijzigd door MAX3400 op 27-02-2006 13:38 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

als je ze wat verder uit elkaar zet dan?, wordt het dan beter?
Hoever staan ze nu uit elkaar?

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-03 01:29
Hallo,

De schermen worden apart voor 2 pc's gebruikt en staan ongveer 2 meter van elkaar af. :)

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé