Toon posts:

[SSH] Tunnel Remote port openen extern toegankelijk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn laptop VNC server draaien op poort 5900.
Ik zit soms bij klanten waar ik beperkte verbindingsmogelijkheden heb.

Ik maak via Bitwise tunnelier (of putty) verbinding met mijn linuxserver op poort 443 (of 22 net wat kan).

De bedoeling is dat van buitenaf mijn laptop overgenomen kan worden. Ik heb een server-2-client port aangemaakt (SSH -R) en dat werkt in beperkte mate.

De port wordt wel geopend maar alleen op localhost en niet op het internet ip adres van de netwerkkaart van de server.

Ik heb al lopen zoeken op diverse plekken maar ik verwacht dat het een rechten kwestie is of een instelling maar heb de oplossing nog niet gevonden.

Verwijderd

Probeer eens met ssh -g

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-02 04:28

Gerco

Professional Newbie

in "man ssh_config" kun je de directive "GatewayPorts" (of -g) vinden. Die doet precies wat je zoekt. In PuTTY kun je hetzelfde bereiken door op de "Tunnels" pagina de opties "Local ports accept connections from other hosts" en "Remote ports do the same (SSH-2 only)" aan te zetten.

[ Voor 13% gewijzigd door Gerco op 27-02-2006 12:58 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt!!!

Ik heb GatewayPorts toegevoegd in /etc/ssh/sshd_config (GatewayPorts yes) en daarna SSHD herstart en het werkt super!!!