Toon posts:

[XP] Windows sluit super traag af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht met onder andere de volgende specs:

Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice (S939)
Motherboard: Asus A8N-Sli nForce4 Sli
Videokaart: XFX GeForce 6800 Ultra, 256 MB DDR3
HD 2x: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB
DVD: NEC ND-3540 A (zwart)

Kortom, een nieuw en compleet systeem. Daarnaast heb ik een legale versie van Windows XP (met SP2) gekocht in geinstalleerd. Mijn probleem begint al bij het installeren van de drivers. XP installeert prima, mijn computer sluit gewoon snel af. Zodra ik echter de CD van mijn ASUS moederboard erin heb gestopt (A8V-E series) is het afgelopen. Het afsluiten duurt tussen de 5 en 10 minuten (terwijl een reboot gewoon snel verloopt).

Het kan niet te maken hebben met Logitech software, spyware of een virus, zoals aangedragen in andere topics over dit onderwerp. Heeft iemand een idee wat de precieze oorzaak is en belangrijker: wat kan ik er aan doen? Help!

• RoRoo
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-02 13:35

RoRoo

Certified Prutser

Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:55:
Zodra ik echter de CD van mijn ASUS moederboard erin heb gestopt (A8V-E series) is het afgelopen.
en als je die cd eruit haalt?? :)

effe zonder dollen.. wat heb je van die cd geinstalleerd? vaak is die software verouderd en installeert deze "traag" werkende system drivers

It's not DNS. There's no way it's DNS. It was DNS. --The Sysadmin haiku

Verwijderd

Topicstarter
Op de CD van ASUS staan behalve de drivers van het moederboard ook drivers voor Anti Virussoftware, PC Probe en LiveUpdate. Deze heb ik echter níet geinstalleerd (dus alleen de drivers voor mijn mobo).

Kan ik alleen deze drivers verwijderen? En als ik nieuwe drivers download, hoe kan ik dan het beste de oude verwijderen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het eerste wat ik zou controleren is de BIOS van dat bord. Heb dezelfde en die werd geleverd met een dusdanig verouderde BIOS dat zelfs mijn CPU niet werd herkend. Nu al 2x geflashed naar hogere versie en tot 2x toe merkbare verbetering in het systeem.

Verder zou ik voor de drivers niet al teveel moeite doen; je pakt gewoon de laatste drivers van www.nvidia.com (platform / nForce4 / AMD) en die installeer je. Probeer alleen wel ActiveArmor niet te installeren ivm netwerkkaart-problemen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof