Sterke beveiliging over wireless bridge

Pagina: 1
Acties:

• dcts
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 12:30
Beste medetweakers,

Ik heb al een tijdje een wireless bridge tussen twee gebouwen met twee linksys AP's. Echter deze doosjes ondersteunen alleen WEP-encryptie over een bridge. Ik pas elke maand de codes aan maar wil daar vanaf. Nu zoek ik een sterke encryptie het liefst op ethernet niveau die zonder al te veel poespas te implementeren is. Het volgende was het idee:

Switch > Encryptiekasje > Linksys bridge lokatie1 (-----------) Linksys bridge lokatie2 > Encryptiekasje > Switch.

Weten jullie van het bestaan van een dergelijk "Encryptiekasje" af?
Ik heb (bijna) overal gezocht maar helaas zonder resultaat.

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

M.b.v. VPN kun je encryptie toepassen. Twee aparte subnet's, twee routertjes ertussen. (Misschien kan de huidige linksys het al).

• Pong
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Volgens mij ondersteunen die linksys routers ook radius server gebruik. Je 'kastje' is in dat geval een simpel pc'tje dat MAC adressen en IP adressen naast elkaar legt en eventueel dat koppelt aan gebruikersnamen.

Geen Ping, wel Pong

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-02 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hoor, die dingen bestaan. Dat zijn gewoon line encryptors. Da's echter wel een behoorlijk dure oplossing, je praat dan denk ik toch wel over 10k per kastje oid. De vraag is of het je dat waard is ;)

Verder: Google op "network encryptors"

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:59
Of je koopt 2 nieuwe (Linksys) AP/bridges met WPA of liever WPA2 ondersteuning :)

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• dcts
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 12:30
The_Eagle schreef op maandag 27 februari 2006 @ 11:39:
Je hoor, die dingen bestaan. Dat zijn gewoon line encryptors. Da's echter wel een behoorlijk dure oplossing, je praat dan denk ik toch wel over 10k per kastje oid. De vraag is of het je dat waard is ;)

Verder: Google op "network encryptors"
Thx, die term zocht ik inderdaad. De meeste sites met line-Encryptor's vermelden geen prijzen... dat is meestal geen goed teken :)

Ik wil het liefst het plaatsen van extra pc's voorkomen. Dit ivm met beheer en hogere uitval mogelijkheid. Een VPN lijkt me ook een geen goede oplossing omdat ik dan met twee subnetten zit en dus het wijzigen van IP-adressen. Tevens wordt er (nog even) gebruik gemaakt van het goodold IPX-protocol wat vaak problemen oplevert in een VPN-tunnel.

Dat WPA2 over een bridge is idd een goede optie ik zal kijken of linksys dat inmiddels wel ondersteund. Anders eventueel een line-Encryptor.
Indien ik een definitieve oplossing heb gemaakt laat ik het hier weten zodat anderen er wellicht ook nog wat aan hebben.

tnx tot zover!

[ Voor 8% gewijzigd door dcts op 27-02-2006 11:58 ]

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-01 10:58
Wat goedkopere oplossing is aan beide kanten een linux routertje zetten en daartussen met bijvoorbeeld OpenVPN een koppeling bouwen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Pagina: 1